Prima pagină » Mașinile chinezești au în România o cotă sub media europeană

Mașinile chinezești au în România o cotă sub media europeană

Mașinile chinezești au în România o cotă sub media europeană
Foto: BYD

Mașinile chinezești continuă să aibă o cotă de piață scăzută în România, care se situează sub media europeană.

Deși ofertele sunt tot mai variate și competitive ca preț, reticența consumatorilor și lipsa unei rețele consolidate de service și distribuție limitează deocamdată succesul acestor branduri pe piața locală.

Mașinile chinezești nu conving încă piața locală: cotă de doar 3%

Mașinile chinezești au în România o cotă sub media europeană

Foto: Carlogos.org

Pe piața mașinilor noi, România rămâne sub media europeană în ceea ce privește ponderea mărcilor chinezești. În ultimul an, pe piața locală au fost lansate mai multe branduri asiatice. Cu toate acestea, ele dețin o cotă de doar 2,96% din totalul înmatriculărilor. Ponderea se situează, totuși, sub media europeană de 5,3% și mult în urma unor piețe mari precum Marea Britanie, Norvegia sau Spania, notează Economica.net.

Potrivit datelor furnizate de Direcția Generală Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI), în România există deja peste 20 de mărci auto chinezești. Totalul nu include, însă, brandurile europene controlate de grupuri din China, așa cum este cazul Volvo, care este deținut de gigantul Geely

În ultimele luni, cinci producători asiatici și-au anunțat oficial lansarea pe piața românească. Acest lucru indică faptul că actuala cotă ar putea marca doar începutul unei creșteri accelerate.

Unde sunt cele mai mari cote

La nivel european, tendința este semnificativ mai accentuată. Datele furnizate de compania de analiză Dataforce arată că ponderea mărcilor chinezești a crescut de la 2,9% în primele trei trimestre din 2024, la 5,3% în aceeași perioadă din 2025. Mai mult, cota brandurilor asiatice a ajuns chiar la 7,4% în luna septembrie.

Cea mai mare cotă de piață a mărcilor chinezești a fost raportată în Marea Britanie (13,2%). Norvegia (12,8%), Islanda (12,7%), Spania (9,8%) și Italia (8,4%) sunt alte piețe unde ponderea mașinilor chinezești este în creștere. De asemenea, se remarcă o evoluție puternică și în Europa Centrală, acolo unde Polonia a atins o cotă de 8,2% în septembrie, iar Ungaria, 6,7%.

Printre cele mai populare modele fabricate în China și comercializate în Europa în perioada ianuarie-septembrie 2025 se numără MG ZS (94.966 unități), MG HS (54.851 unități), MG 3 (45.413 unități), BYD Seal U (55.504 de unități) și Jaecoo 7 (35.391 unități).

2026 va aduce noi branduri chinezești în România

În primele nouă luni din 2025 au fost înmatriculate 3.224 de modele ce aparțin unor mărci chinezești. Asta înseamnă că aproximativ trei din 100 de cumpărători de mașini noi au ales un model produs în China.

Aceste statistici nu includ modelele unor mărci globale consacrate, care sunt fabricate în uzine chinezești și destinate pieței europene. În plus, o mare parte dintre brandurile asiatice se află abia în faza de dezvoltare pe plan local.

După Geely, MG, Leapmotor, BYD, Lynk & Co, Chery, Zeekr, Jaecoo sau Omoda, alte nume importante vor pătrunde în România în 2026. Este vorba despre mărci precum Xpeng, NIO sau Xiaomi Auto.

Alte articole importante
Frații Pavăl intră în cursa pentru preluarea Carrefour. Cine mai vrea rețeaua de 458 de magazine
Frații Pavăl intră în cursa pentru preluarea Carrefour. Cine mai vrea rețeaua de 458 de magazine
Frații Pavăl, proprietarii Dedeman, și-au exprimat intenția de a prelua Carrefour în România. Decizia lor vine într-un moment în care retailerul francez analizează posibilitatea vânzării operațiunilor locale. În cursa pentru preluarea Carrefour s-au înscris și grupul francez Auchan. De asemenea, retailerul polonez Zabka dorește extinderea afacerilor în comerțul alimentar românesc. Potrivit informațiilor Profit.ro, Dragoș și […]
Black Friday 2025: tranzacții de 720 de milioane de lei prin PayU
Black Friday 2025: tranzacții de 720 de milioane de lei prin PayU
Românii au cheltuit aproximativ 720 de milioane de lei în ziua de Black Friday prin intermediul platformei PayU. Evenimentul a confirmat tendința consumatorilor din țara noastră de a profita din plin de ziua cu cele mai mari reduceri din an în mediul digital, consolidând poziția comerțului electronic în economia locală. Explozie de tranzacții online: PayU […]
Ucraina transformă producţia de drone într-o marfă strategică pentru pieţele NATO
Ucraina transformă producţia de drone într-o marfă strategică pentru pieţele NATO
Forțată de împrejurări, Ucraina a devenit o superputere în producția de drone: construiește, anual, aproape 4 milioane de aparate specializate în atacuri și recunoaștere – în timp ce America produce, potrivit estimărilor, circa 100.000 de unități. Producătorii ucraineni caută parteneriate în Europa, în timp ce aliații vestici salută această ofertă, deoarece răspunde atât planurilor lor […]
Robert De Niro deschide hotel după hotel marca Nobu în jurul României. Trei destinații spectaculoase, inclusiv pe coasta Adriaticii
Robert De Niro deschide hotel după hotel marca Nobu în jurul României. Trei destinații spectaculoase, inclusiv pe coasta Adriaticii
Brandul Nobu Hotel, fondat de Nobu Matsuhisa, Robert De Niro și Meir Teper, continuă să se extindă la nivel global. Cea mai nouă destinație a lanțului este Nobu Hotel, Restaurant și Residences Montenegro, dezvoltat în parteneriat cu Sea Breeze Resort. Proiectul marchează o nouă etapă în expansiunea mărcii în Europa, consolidându-i prezența în destinațiile de […]
Destinații cu temperaturi ridicate pe care le poți vizita în luna Decembrie
Destinații cu temperaturi ridicate pe care le poți vizita în luna Decembrie
Pe măsură ce iarna pune stăpânire pe Europa, tot mai mulți turiști caută destinații cu temperaturi ridicate pentru luna decembrie. Unele locuri de pe continent încă ating 20°C, în timp ce țări din Africa, Asia sau Caraibe oferă temperaturi tropicale și condiții excelente de plajă. Dubai Dubai oferă în decembrie condiții ideale pentru turiștii care […]
La COP30 se discută introducerea unei noi taxe pentru zboruri. Cine va fi afectat de propunere
La COP30 se discută introducerea unei noi taxe pentru zboruri. Cine va fi afectat de propunere
O propunere care va fi discutată la summitul COP30 ar putea introduce taxe noi pentru zboruri cu avioane private sau la clasa I și business.  Potrivit France24, această măsură vizează pasagerii care, spun inițțiatorii propunerii, generează emisii de trei ori mai mari decât cei din clasa economy. Propunerea este promovată de Franța, Spania și Kenya, […]