Leo Radvinsky, omul care a transformat OnlyFans într-un gigant digital al conținutului pentru adulți, încearcă acum să obțină până la 8 miliarde de dolari pentru platforma pe care a popularizat-o printre lucrătorii sexuali și creatorii de conținut explicit. O analiză a jurnaliștilor americani a vrut să afle mai mult despe miliardarul din spatele platformei pentru adulți, ceea ce s-a dovedit a fi o sarcină dificilă, dat fiind faptul că acesta evită cu orice preț lumina reflectoarelor.
Radvinsky are un site personal minimalist, unde se prezintă drept „constructor de companii”, investitor-înger și pilot de elicopter aspirant. Pe site-ul fundației sale, el evidențiază sprijinul pentru software open-source și donațiile către cauze precum Memorial Sloan Kettering Cancer Center. Însă, sursa principală a averii sale – OnlyFans, platforma de abonamente alimentată de pornografie – este menționată doar în treacăt, dacă nu chiar deloc.
Absolvent de economie la Northwestern University, Radvinsky a revoluționat pornografia online, trecând de la modelul tradițional bazat pe reclame, la unul tip social-media, unde iluzia intimității aduce profituri uriașe. OnlyFans are peste 300 de milioane de utilizatori, mulți dintre ei plătind pentru abonamente, videoclipuri la cerere și interacțiuni personalizate. Creatorii variază de la lucrători sexuali la amatori, vedete pop sau celebrități care oferă conținut explicit contra cost.
Cu toate că deține un imperiu global, Radvinsky, în vârstă de 43 de ani, este maestru în arta anonimatului. Nu acordă interviuri, nu participă la evenimente de profil, iar singura fotografie cunoscută cu el circulă de ani buni pe internet. Cei care au lucrat cu el sunt legați de acorduri stricte de confidențialitate, scrie WSJ.
Dar Radvinsky, crescut lângă Chicago și stabilit acum în Florida, vizează să urce în topul celor mai bogați oameni din lume. Compania-mamă a OnlyFans a contactat bănci și potențiali cumpărători, cerând până la 8 miliarde de dolari, potrivit unor surse ale jurnaliștilor americani apropiate negocierilor.
Averea lui Radvinsky, inclusiv valoarea OnlyFans, este estimată de Forbes la aproape 4 miliarde de dolari. În ultimii cinci ani, el a încasat aproape 1,3 miliarde de dolari doar din dividende. O vânzare de mai multe miliarde de dolari i-ar permite lui Radvinsky și soției sale, Katie Chudnovsky, să investească și mai mult în filantropie. Pe site-ul său personal, Radvinsky afirmă că speră să semneze Giving Pledge, angajamentul de a dona cea mai mare parte a averii sale către cauze caritabile.
Într-o rară apariție publică, Radvinsky a participat la o gală caritabilă în 2024, unde soția sa a vorbit despre un program de granturi de 23 de milioane de dolari pentru cercetarea cancerului, pe care l-au susținut împreună:
„Datorită oamenilor de știință din spatele cercetărilor pe care le finanțăm, un miracol a urmat altuia. Progresele vor schimba pentru totdeauna fața tratamentului cancerului. Iar Leo este aici în această seară, demonstrând că știința și miracolele merg mână în mână”, a spus Katie Chudnovsky.
Compania-mamă a OnlyFans, Fenix International, cu sediul la Londra, a purtat discuții la începutul acestui an cu un grup condus de Forest Road, o bancă de investiții din Los Angeles, pentru o posibilă achiziție, potrivit unor surse apropiate negocierilor. Nu este clar dacă negocierile continuă. Radvinsky și echipa sa discută și cu un alt potențial cumpărător, considerat opțiunea preferată. Chiar și la 8 miliarde de dolari, prețul ar fi sub nivelul altor companii tech cu profitabilitate similară.
Toate acestea ridică întrebarea evidentă pentru orice tranzacție de asemenea anvergură: cine este împăratul din spatele imperiului?
Născut în Uniunea Sovietică, Radvinsky s-a mutat cu familia în zona Chicago când era copil. Și-a petrecut o parte din tinerețe nu departe de Chudnovsky, o altă emigrantă evreică din URSS, care a fost cu câțiva ani mai mică la Northwestern.
Radvinsky a văzut oportunități de afaceri în partea „picantă” a internetului încă din liceu, la Glenbrook South High School, în suburbia Glenview. Colegii de liceu spun că era un adolescent inteligent, uneori direct, care prefera geaca de piele în locul stilului preppy. Una dintre primele sale mișcări a fost operarea unor site-uri precum Ultimate Passwords, care ofereau parole „sparte” pentru site-uri pentru adulți.
A deținut sute de domenii cu nume de vedete și actrițe celebre, toate promițând acces la conținut pentru adulți. Afacerea a crescut, iar în 2004 a lansat MyFreeCams, pionierând modelul „camming” – show-uri live cu modele care interacționează direct cu utilizatorii.
Radvinsky și Chudnovsky s-au căsătorit în 2008, sub o cupolă de cristal la un restaurant de lux din zona Chicago. Chudnovsky, avocat cu propriul cabinet, s-a descris în ultimii ani ca director juridic al unei „firme internaționale private de tehnologie”.
În 2018, Radvinsky a încercat să cumpere brandul Penthouse aflat în faliment, dar nu a reușit. La scurt timp după aceea, a făcut însă o investiție mult mai profitabilă: a cumpărat 100% din OnlyFans pentru o sumă nedezvăluită.
La momentul achiziției, OnlyFans era o companie britanică relativ mică, similară cu MyFreeCams, care vindea utilizatorilor abonamente la paginile creatorilor. Tim Stokely, fondatorul site-ului, a declarat ulterior pentru Financial Times că Radvinsky i-a trimis idei strategice care l-au impresionat. Stokely a refuzat să comenteze despre OnlyFans sau despre Radvinsky și a demisionat din funcția de CEO la sfârșitul lui 2021.
După achiziție, plățile brute de la utilizatori au crescut de peste patru ori într-un singur an, ajungând la circa 308 milioane de dolari. Sub conducerea lui Radvinsky, OnlyFans a folosit alte platforme social-media pentru a atrage utilizatori. Modelul de business e simplu: 80% din venituri merg la creatori, 20% la OnlyFans.
„Evident, vine cu o viziune strategică foarte clară despre cum trebuie să funcționeze fluxurile de bani pe astfel de site-uri”, a spus Maggie MacDonald, cercetătoare la University of Toronto. „A externalizat tot efortul de marketing către creatorii de conținut.”
Pandemia a accelerat creșterea: în 2021, platforma adăuga aproape 300.000 de utilizatori noi pe zi. În acest timp, Radvinsky și familia s-au mutat în Florida, într-un conac de 1.000 de metri pătrați, apoi într-un apartament de peste 20 de milioane de dolari cu vedere la ocean.
Keily Blair, fostă avocată specializată în confidențialitate, este CEO OnlyFans de doi ani. În conferințe și interviuri, ea subliniază că OnlyFans nu se limitează la conținut pentru adulți și promovează și alte tipuri de conținut. Compania a dezvoltat conținut „safe for work” pe o platformă de streaming TV și a încheiat parteneriate cu sportivi de top.
Blair a declarat:
„Suntem un spațiu pentru adulți, unde aceștia pot avea experiențe de conținut pentru adulți. Uneori asta va include conținut pentru adulți, dar adesea poate include sport, comedie, arte marțiale mixte.”
Astfel, Leo Radvinsky rămâne o figură enigmatică, dar influentă, care a reușit să transforme OnlyFans într-un imperiu digital de miliarde, evitând în același timp expunerea publică și reinventând constant modelul de business al platformei.