Uzina Magna din orașul austriac Graz a demarat producția automobilului 100% electric AION V din portofoliul companiei chineze GAC.
Colaborarea subliniază angajamentul regional al GAC și consolidează prezența companiei asiatice pe piața din Europa. De asemenea, valorifică expertiza liniei de producție austriece în fabricarea de vehicule de înaltă calitate.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/11/Magna-Steyr-automobile-GAC-Puterea-financiara.jpg)
Foto: Magna.com
La uzina Magna din Graz a început asamblarea SUV-ului complet electric GAC AION V, potrivit unui comunicat oficial. În curând, încă două modele ale altui producător chinez Xpeng, vor ieși de pe liniile de producție ale fabricii din orașul austriac. Uzina austriacă produce deja pentru GAC în cadrul unui program comun pentru accelerarea mobilității electrice.
Pentru a evita taxele impuse de Uniunea Europeană producătorilor de vehicule electrice din China, GAC a decis să asambleze SUV-ul AION V la Magna.
„Europa reprezintă o piață crucială pentru expansiunea globală a GAC. Parteneriatul cu Magna ne permite să oferim clienților europeni vehicule electrice asamblate local, care reflectă valorile noastre privind tehnologia inteligentă, durabilitatea și măiestria”, a declarat Wei Haigang, președintele GAC International.
Evaluat cu cinci stele la testele Euro NCAP, SUV-ul de clasă compactă AION V este deja disponibil pe trei piețe din Europa: Finlanda, Polonia și Portugalia. Producătorul auto chinez nu se oprește aici, ci plănuiește să-și extindă distribuția și în alte țări europene, notează Reuters.
GAC este prima marcă din China care își asamblează mașinile destinate pieței din Europa la uzina Magna din Graz. Pe această linie de producție, însă, vor fi asamblate și două modele ale celor de la Xpeng.
În septembrie, oficialii Magna au anunțat că Xpeng a ales această fabrică pentru a asambla două noi modele destinate Europei. Producția va începe în cel de-al treilea trimestru al anului curent, marcând începutul unei colaborări pe termen lung. Asamblarea celor două modele Xpeng nu a debutat încă, dar este așteptată să înceapă în următoarele săptămâni.
Fabrica Magna din Graz este capabilă să producă atât mașini termice, cât și hibride și pur electrice pe linii de asamblare comune. Cu 125 de ani de experiență în producția auto, Magna a dezvoltat peste 40 de modele de vehicule și a produs peste patru milioane de vehicule în întreaga lume.