Prima pagină » Normele de emisii, regândite de UE. Ce înseamnă asta pentru angajații Dacia și Ford

Normele de emisii, regândite de UE. Ce înseamnă asta pentru angajații Dacia și Ford

Normele de emisii, regândite de UE. Ce înseamnă asta pentru angajații Dacia și Ford

UE introduce o măsură de flexibilizare a normelor în ceea ce privește emisiile de CO₂, aplicabilă între 2025 și 2027. Uzinele Dacia și Ford beneficiază direct de această decizie, care vine cu efecte semnificative asupra locurilor de muncă și tranziției către mobilitatea electrică.

Normele de emisii, relaxate temporar de UE

Parlamentul European a aprobat o modificare importantă în politica de mediu aplicată industriei auto. În perioada 2025–2027, producătorii auto nu vor mai fi obligați să respecte anual limitele de emisii de dioxid de carbon, ci vor putea calcula o medie a emisiilor pe trei ani. Decizia are rolul de a atenua presiunea asupra companiilor auto aflate în plină transformare tehnologică, în special în contextul tranziției de la motoarele clasice la propulsia electrică.

Potrivit europarlamentarului român Siegfried Mureșan, măsura a fost propusă și susținută în regim de urgență pentru a evita impactul negativ asupra sectoarelor economice critice. În România, industria auto contribuie cu aproximativ 13% la Produsul Intern Brut (PIB) și oferă peste 200.000 de locuri de muncă directe. Astfel, orice rigiditate legislativă ar fi putut genera restructurări sau chiar închideri de linii de producție în uzinele auto.

Sprijin pentru modernizare la Dacia și Ford

Decizia UE vine în sprijinul companiilor care au demarat deja procese de modernizare și electrificare. Uzina Dacia de la Mioveni și fabrica Ford Otosan din Craiova sunt exemple concrete în acest sens. Siegfried Mureșan a efectuat vizite recente în ambele locații, unde a constatat investiții semnificative în tehnologii sustenabile. Flexibilizarea cerințelor privind emisiile oferă acestor companii timpul necesar pentru a-și adapta liniile de producție și a implementa noi tehnologii fără presiunea unui termen anual fix.

În același timp, noile reguli permit o planificare mai eficientă a tranziției către vehicule electrice și hibride, în timp ce reduc riscul unor decizii grăbite care ar putea compromite rentabilitatea sau calitatea. În plus, această ajustare legislativă oferă siguranță angajaților, protejând locurile de muncă într-un sector aflat într-un moment de transformare profundă la nivel global, scrie Playtech.

România, tot mai relevantă în industria auto europeană

Relaxarea temporară a normelor vine într-un moment cheie pentru poziționarea României ca jucător important în industria auto europeană. Pe fondul schimbărilor legislative, țara are oportunitatea de a atrage noi investiții în producția de automobile și componente. Dacia și Ford pot valorifica această perioadă de tranziție pentru a accelera extinderea capacităților de producție și diversificarea ofertei de vehicule electrificate.

Această fereastră de respiro legislativ are potențialul de a consolida statutul României ca hub industrial regional, în contextul în care multe alte piețe europene se confruntă cu provocări în implementarea rapidă a standardelor de emisii. În același timp, consumatorii români pot beneficia de o ofertă mai variată și prețuri mai accesibile la modele eficiente energetic, într-o etapă în care tranziția către mobilitatea verde este inevitabilă.

Alte articole importante
La ce folosește Uniunea Europeană? „Liderii ei trebuie să dea răspunsuri ceva mai bune”
La ce folosește Uniunea Europeană? „Liderii ei trebuie să dea răspunsuri ceva mai bune”
Dacă Uniunea Europeană nu prezintă un buget robust pe termen lung, în măsură să asigure soluții pentru provocările cu care se confruntă blocul comunitar, s-ar putea să nu mai aibă o altă șansă să facă asta, se arată într-o analiză Bloomberg, care pare o pledoarie pentru un grad mai ridicat de coordonare centralizată pe bătrânul […]
Taxele de drum și de pod se majorează, iar amenzile devin mai mari
Taxele de drum și de pod se majorează, iar amenzile devin mai mari
Taxele de drum și de pod vor fi majorate și odată cu ele vor crește și amenzile aplicate șoferilor care vor circula fără să achite peajul sau rovinieta. Ministerul Transporturilor a pus în dezbatere publică un proiect legislativ care aduce aceste modificări importante în regimul de utilizare a infrastructurii rutiere din România. Ministerul Transporturilor anunță […]
Dezastrul Evergrande, într-o nouă etapă: De ce ar trebui să-mi pese de un gigant imobiliar chinez aflat în criză?
Dezastrul Evergrande, într-o nouă etapă: De ce ar trebui să-mi pese de un gigant imobiliar chinez aflat în criză?
Înainte de criza datoriilor, colosul imobiliar chinez Evergrande tocmai începuse construcția un nou stadion pentru echipa de fotbal din Guangzhou, la care, de altfel, deținea participația majoritară. Fondatorul companiei, Hui Ka Yan, era cel mai bogat om din Asia, cu o avere estimată de Forbes la 42,5 miliarde de dolari (31,6 miliarde lire sterline). Compania, […]
ASF și COSR, parteneriat strategic pentru educație financiară și performanță sportivă
ASF și COSR, parteneriat strategic pentru educație financiară și performanță sportivă
Comitetul Olimpic și Sportiv Român (COSR) și Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) au semnat un parteneriat strategic pentru educație financiară și excelență sportivă. Acordul vizează susținerea performanței, promovarea valorilor olimpice și consolidarea responsabilității financiare în rândul sportivilor și al tinerilor. ASF și COSR semnează un acord pentru educație financiară și performanță sportivă Cele două organizații […]
Divizia elvețiană de private banking a HSBC renunță la peste 1.000 de clienți miliardari din Orientul Mijlociu, după scandaluri și presiuni de reglementare
Divizia elvețiană de private banking a HSBC renunță la peste 1.000 de clienți miliardari din Orientul Mijlociu, după scandaluri și presiuni de reglementare
Unul dintre cele mai mari grupuri bancare din lume face o mișcare șocantă. Divizia elvețiană de private banking a HSBC a decis să închidă conturile a peste 1.000 de clienți ultra-bogați din Orientul Mijlociu, printre care se numără miliardari și personalități politice influente, în urma presiunilor autorităților de reglementare și a scandalurilor privind spălarea de […]
Trump, acuzat de ”capitalism de cumetrie”, după mișcarea statului american prin care pune mâna pe o parte din Intel
Analize
Trump, acuzat de ”capitalism de cumetrie”, după mișcarea statului american prin care pune mâna pe o parte din Intel
Administrația Trump a confirmat că poartă negocieri pentru a prelua o participație de până la 10% în producătorul american de semiconductori Intel, companie aflată în dificultate. Această mișcare este văzută de unii experți drept o strategie clară pentru consolidarea securității naționale, în timp ce criticii îl acuză pe Trump de ”capitalism de cumetrie” și avertizează […]