Prima pagină » Nvidia nu poate renunța la China: piața de peste 1 miliard de consumatori rămâne esențială pentru creșterea companiei

Nvidia nu poate renunța la China: piața de peste 1 miliard de consumatori rămâne esențială pentru creșterea companiei

Nvidia nu poate renunța la China: piața de peste 1 miliard de consumatori rămâne esențială pentru creșterea companiei

Chiar dacă vânzările de cipuri AI în China sunt afectate de restricțiile impuse de SUA, Nvidia nu poate renunța la China. Cu investiții masive în AI și o industrie în plină ascensiune, economia Chinei rămâne un pilon esențial pentru viitorul gigantului american al tehnologiei.

Nvidia, prinsă între reglementările SUA și setea de AI a Chinei

În timp ce SUA limitează drastic vânzarea de cipuri avansate în China, Nvidia nu își permite luxul de a abandona această piață. CEO-ul Jensen Huang a lansat un avertisment clar: „China își dezvoltă propriul AI, cu sau fără cipurile americane”, a spus el în cadrul unei conferințe recente. Argumentul său este simplu: jumătate din dezvoltatorii globali de AI sunt în China, iar excluderea Nvidia de pe această piață ar putea afecta dominația tehnologică a SUA.

Cu investiții de 184 de miliarde de dolari în AI între 2000 și 2023, China își propune să devină lider în acest domeniu strategic. Nvidia, evaluată la 3,3 trilioane de dolari – de trei ori mai mult decât următorul mare producător de cipuri – știe că nu poate atinge proiecțiile ambițioase de venituri fără sprijinul Chinei. Analiștii estimează că Nvidia ar putea atinge 200 de miliarde de dolari în venituri anuale în 2024 și 300 de miliarde de dolari până în 2028, însă aceste cifre par imposibil de atins fără accesul la a doua cea mai mare economie a lumii.

Nvidia nu poate renunța la China. Efectele pierderii pieței chineze ar afecta compania cu miliarde de dolari

Decizia administrației americane din aprilie de a opri vânzarea cipului H20 – creat special pentru China, în conformitate cu reglementările de la acea vreme – a provocat pierderi semnificative pentru Nvidia. Compania a pierdut 2,5 miliarde de dolari doar în trimestrul încheiat în aprilie și se așteaptă la încă 8 miliarde de dolari în pierderi până la finalul lunii iulie, notează WSJ.

Pe termen scurt, aceste pierderi nu au afectat grav compania, deoarece cererea pentru cipurile Nvidia rămâne uriașă în alte regiuni ale lumii. Însă pe termen lung, excluderea din piața chineză riscă să compromită planurile sale de creștere. Analiștii de la UBS estimează că piața chineză de acceleratoare AI valorează 50 de miliarde de dolari, un sfert din totalul global. „China e o piață uriașă. Nvidia ar domina acolo dacă ar avea acces”, a declarat Tim Arcuri, analist la UBS.

Cursa cu rivalii chinezi și presiunile politice din SUA

În absența Nvidia, companiile chineze precum Huawei încep să câștige teren. Morgan Stanley estimează că în prezent China își poate acoperi 34% din nevoia de cipuri AI cu producători locali, iar acest procent ar putea ajunge la 82% până în 2027. Cu toate acestea, chiar și în aceste condiții, produsele Nvidia rămân extrem de atractive pentru companiile chineze care vor să rămână competitive la nivel global.

Revenirea Nvidia pe piața chineză depinde însă de deciziile politice de la Washington. Analiștii cred că o eventuală modificare a restricțiilor – care să permită vânzarea unor cipuri mai puternice, dar să păstreze limitările asupra echipamentelor de fabricație avansată – ar putea fi o soluție de compromis. Totuși, tensiunile recente, cum ar fi acuzațiile președintelui Trump la adresa Chinei de încălcare a acordurilor comerciale, sugerează că un astfel de compromis nu este iminent.

Alte articole importante
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își construiește prima brigadă blindată permanentă în străinătate după al Doilea Război Mondial. Cheltuielile militare ating niveluri istorice. Revoluția Bundeswehr și angajamentele NATO Pe 22 mai, localnicii din Vilnius au salutat trecerea tancurilor germane pe străzi, un simbol al legăturilor strânse cu NATO. Brigada 45 Panzer, denumită „Lithuania”, va ajunge la 5.000 de militari […]
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Pe malul Mării Mediterane ia naștere un mega-oraș de peste 180 miliarde $, care va deveni un hub urban și economic de referință în regiune. Proiectul combină infrastructură ultramodernă, facilități rezidențiale și comerciale și concepte inovatoare de dezvoltare urbană, marcând o nouă eră a metropolelor globale. Cel mai scump proiect urban va fi ridicat în […]
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Europa se confruntă cu o criză structurală și trebuie să înțeleagă că modelul său economic și geopolitic nu mai este sustenabil, scriu analiștii The Economist. Războiul, protecționismul și stagnarea economică sunt dovezi ale costurilor antrenate de politicile sale de autosuficiență. Ca o familie nobiliară care își maschează conturile goale, Europa trebuie să renunțe la luxurile […]
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Tot mai mulți români aleg să-și petreacă vacanțele la capătul lumii, într-un loc unde liniștea absolută întâlnește aventura pură. Antarctica, considerată ultima frontieră turistică a planetei, devine noua destinație de vis pentru călătorii români cu spirit de explorator. O croazieră de expediție, în valoare de nu mai puțin de 15.000 de euro, promite o experiență […]
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Italia pune din nou pe şine un nou simbol al eleganței și nostalgiei anilor ’50-’60. Trenul La Dolce Vita Orient Express, un hotel de lux pe șine, promite o experiență unică între design retro, gastronomie de top și peisaje spectaculoase. Preţurile încep de la 3.500 de euro de persoană. Călătoria începe la Roma, în stil […]
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
Coreea de Sud este al treilea exportator mondial de produse cosmetice, după Franța și Statele Unite. Exporturile sud-coreene de cosmetice au crescut de la 650 milioane de dolari în 2011, la 4 miliarde în 2017 și 10 miliarde în 2024. Performanța excepțională a Coreei este susținută de faimosul concept K-beauty, un ritual care pendulează, de […]