O țară africană aflată în plin război va investi zeci de milioane de euro pentru a-și promova imaginea printr-un gigant din fotbal.
Printr-un contract de sponsorizare semnat cu un gigant al fotbalului european, statul speră să atragă atenția asupra potențialului său turistic și economic
Foto: FCBarcelona.com
Republica Democratică Congo a semnat un acord de sponsorizare cu FC Barcelona, în valoare de peste 40 de milioane de euro. Acordul prevede promovarea turismului în această țară din Africa Centrală prin logo-ul „RDC Coeur de l’Afrique”, care va fi afișat pe tricourile de antrenament și pe cele de încălzire ale echipelor masculine și feminine ale gigantului din fotbalul european. Campania de promovare va fi inclusă în materialele publicitare ale clubului catalan, precum și în revista și raportul său anual, potrivit publicației El Mundo Deportivo.
În baza contractului, RD Congo va achita 11 milioane de euro pe an, timp de patru ani. Până în prezent, nici una dintre părți nu a oferit detalii oficiale suplimentare referitoare la acest parteneriat, care este considerat unul foarte avantajos mai ales pentru FC Barcelona.
Campioana Spaniei încearcă din răsputeri să strângă fonduri pentru a putea reveni la regula „1:1” din La Liga și, prin urmare, pentru a putea perfecta noi transferuri. În ultimele săptămâni, Barca a vândut câțiva jucători, dar este nevoie de mai mult pentru a se asigura că nou-venitul Joan Garcia și alți fotbaliști care ar putea fi transferați în perioada de mercato de vară vor putea juca în sezonul 2025-26.
Accentul este pus, așadar, pe continuarea generării de fonduri prin vânzări de jucători. Fotbaliști precum Marc-André Ter Stegen, Andreas Christensen și Pau Victor sunt candidați principali pentru a pleca înainte de sfârșitul perioadei de transferuri de vară.
Acesta este cel de-al treilea astfel de contract semnat de RD Congo cu un club european de fotbal în decurs de câteva săptămâni. La sfârșitul lunii iunie, țara centr-africană a încheiat astfel de contracte de sponsorizare cu AS Monaco, în valoare de 4,8 milioane de euro – valabil până în 2028, și cu AC Milan, în valoare de 42 de milioane de euro, înțelegerea cu gruparea italiană fiind parafată pentru aceeași perioadă.
Toate aceste parteneriate au fost semnate într-un context regional tensionat. În luna februarie, ministrul congolez al afacerilor externe, Thérèse Kayikwamba Wagner, le-a cerut cluburilor Arsenal Londra, Bayern München și Paris Saint-Germain să rupă colaborările cu „Visit Rwanda”, pe care le-a numit sponsorizări „pătate cu sânge”, potrivit Football-Espana.net.
Solicitarea a venit în urma escaladării conflictului armat din estul țării, acolo unde rebelii M23, care ar fi susținuți, potrivit RDC, de guvernul rwandez, au preluat controlul asupra orașului Goma.