Prima pagină » OpenAI retrage comunicarea despre parteneriatul cu Jony Ive din cauza unei dispute legate de brand

OpenAI retrage comunicarea despre parteneriatul cu Jony Ive din cauza unei dispute legate de brand

OpenAI retrage comunicarea despre parteneriatul cu Jony Ive din cauza unei dispute legate de brand
sursă foto: Youtube/ OpenAI

La doar câteva săptămâni după ce OpenAI anunța triumfător un parteneriat spectaculos cu celebrul designer Apple, Jony Ive, compania a șters orice urmă a colaborării de pe site și rețelele sociale. În spatele acestei decizii bruște stă un proces de încălcare a mărcii înregistrate, intentat de o altă firmă tech.

De la prietenie în lumina reflectoarelor, la tăcere totală – OpenAI renunță la Jony Ive

La începutul lunii mai, OpenAI făcea valuri în industrie cu anunțul unui parteneriat neașteptat cu firma io, condusă de nimeni altul decât Jony Ive, arhitectul designului iconic de la Apple. Campania de promovare părea desprinsă dintr-un film de Oscar: fotografii stilizate cu Sam Altman și Ive, clipuri video pline de inspirație și promisiunea unui viitor în care AI-ul capătă formă fizică prin inovație pură.

Dar ceva s-a schimbat. Pe 16 iunie, fără nicio explicație publică inițială, OpenAI a eliminat complet de pe site-ul său și din rețelele sociale orice referință la colaborarea cu Jony Ive și firma sa. Un gest care a stârnit imediat speculații și a fost urmat, la scurt timp, de clarificări: firma iyO, un startup derivat din laboratoarele futuriste X de la Google, a intentat un proces pentru încălcarea mărcii comerciale.

Două companii, două litere diferite, un conflict major

În centrul scandalului se află o aparent banală similitudine fonetică: „io” versus „iyO”. Deși scrise diferit, cele două nume sună aproape identic – suficient cât să provoace confuzie, susțin avocații startupului reclamant. iyO, compania care a lansat recent un dispozitiv auditiv revoluționar controlat exclusiv prin voce și conducere osoasă, susține că OpenAI și Jony Ive le-au încălcat marca și le-au afectat brandul.

iyO a menționat că, la începutul acestui an, s-a adresat OpenAI pentru o posibilă colaborare și investiție, însă propunerea a fost refuzată. Acum, în loc de parteneriat, startupul se confruntă cu o situație în care, afirmă ei, o tehnologie similară este dezvoltată de un competitor cu mult mai multă vizibilitate, folosind un nume aproape identic. Potrivit dosarului depus în instanță, iyO acuză OpenAI, io, Jony Ive și Sam Altman de încălcarea intenționată a drepturilor de proprietate intelectuală.

Viitorul incert al colaborării dintre Altman și Ive

Conform informațiilor făcute publice în mai, Jony Ive și firma sa ar fi urmat să conducă direcția creativă și de design pentru o nouă serie de dispozitive AI fără ecran, controlate exclusiv prin voce – o direcție extrem de apropiată de tehnologia prezentată de iyO. Niciuna dintre părți nu a oferit detalii clare despre produsul final, dar Sam Altman afirma atunci că proiectul „va modela viitorul inteligenței artificiale în viața de zi cu zi.

Acum, întregul proiect pare să fie în așteptare, dacă nu chiar compromis. Într-un comunicat scurt, OpenAI a declarat pentru Business Insider: „Nu suntem de acord cu acuzațiile din plângere și analizăm opțiunile legale.” Până atunci însă, tot ceea ce legase public OpenAI de io a fost șters – ca și cum nu ar fi existat vreodată.

Alte articole importante
Trucul cărucioarelor de la Lidl. Cum te convinge retailerul să cumperi mai mult
Trucul cărucioarelor de la Lidl. Cum te convinge retailerul să cumperi mai mult
Puțini cumpărători își dau seama că, dincolo de aranjarea produselor pe rafturi sau de promoțiile atractive, există și detalii aparent banale care le influențează alegerile. În magazinele Lidl, trucul din spatele designului și dimensiunii cărucioarelor are un scop clar: să te facă să umpli mai mult spațiu decât ai planificat inițial, iar acest lucru se […]
Un supermarket își plătește clienții de fiecare dată când aceștia îi dau în vileag pe hoții de la raft
Un supermarket își plătește clienții de fiecare dată când aceștia îi dau în vileag pe hoții de la raft
Un lanț de retail din Regatul Unit a lansat un program cu totul neobișnuit, menit să reducă fenomenul furturilor din supermarket: clienții care semnalează hoții primesc instant o recompensă de 1 liră sterlină, sumă care le este adăugată pe cardul de fidelitate și poate fi folosită imediat pentru cumpărături. Cum funcționează sistemul de recompense Iceland, […]
Acțiunile companiilor implicate în integrarea AI scad pe bursele europene
Companii
Acțiunile companiilor implicate în integrarea AI scad pe bursele europene
Acțiunile companiilor implicate în domeniul AI au înregistrat scăderi semnificative la bursele din Europa pe fondul lansării unor modele avansate care au stârnit incertitudine în rândul investitorilor. Investitorii au reacționat prudent după lansarea unor noi modele avansate de AI, care au ridicat atât așteptările privind inovația, cât și temerile legate de costuri ridicate și competiția […]
Cum a pierdut fondul suveran saudit 8 miliarde de dolari în 2024
Cum a pierdut fondul suveran saudit 8 miliarde de dolari în 2024
Fondul suveran saudit a raportat o scădere a investițiilor în așa-numitele sale gigaproiecte, ajungând la o depreciere de 8 miliarde de dolari la finalul anului 2024. Aceste pierderi au survenit în ciuda faptului că activele administrate au atins aproape un trilion de dolari, conform raportului anual al Fondului suveran Public Investment Fund (PIF) al Arabiei […]
România investește cel mai puțin în publicitate pe internet din întreaga UE. Eurostat arată decalajul
Analize
România investește cel mai puțin în publicitate pe internet din întreaga UE. Eurostat arată decalajul
Conform datelor cele mai recente comunicate de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat) pentru anul trecut, mai puțin de un sfert dintre firmele din România (22,8%) au apelat la publicitate pe internet în anul precedent. Această pondere situează România în rândul ultimelor poziții în Uniunea Europeană, alături de Polonia (23,2%) și Portugalia (23,6%), pe un total […]
Germania și Marea Britanie pregătesc primul tren direct pe sub Canalul Mânecii
Germania și Marea Britanie pregătesc primul tren direct pe sub Canalul Mânecii
Călătoriile dintre Germania și Marea Britanie ar putea deveni mai accesibile ca niciodată. Guvernele de la Berlin și Londra au anunțat oficial formarea unui grup de lucru pentru lansarea unei legături feroviare directe pe sub Canalul Mânecii, proiect cu potențial economic și turistic uriaș. Dacă totul merge conform planului, primele trenuri ar putea circula în […]