Prima pagină » Producătorii de vin Chianti caută piețe noi pe fondul tarifelor propuse de Trump

Producătorii de vin Chianti caută piețe noi pe fondul tarifelor propuse de Trump

Producătorii de vin Chianti caută piețe noi pe fondul tarifelor propuse de Trump
Fotografii: Freepik

Producătorii renumitului vin Chianti din Italia caută să-și diversifice piețele de export, orientându-se spre noi piețe din America de Sud, Asia și Africa.

Decizia vine pe fondul amenințărilor recente lansate de Donald Trump privind impunerea unor tarife suplimentare la importurile europene.

Producătorii de vin Chianti vizează America de Sud, Asia și Africa

Producătorii de vin Chianti caută piețe noi pe fondul tarifelor propuse de Trump

Producătorii vinului Chianti au solicitat dezvoltarea unei noi strategii de export, susținută de Uniunea Europeană, care să se concentreze pe alte piețe decât Statele Unite. Astfel, ca răspuns la amenințările președintelui american privind impunerea unor tarife suplimentare la importurile din Europa, italienii țintesc piețe precum America de Sud, Asia și Africa.

Această mișcare vine într-un context marcat de tensiuni comerciale și incertitudini pentru exportatorii din Italia, care aveau o relație comercială solidă cu SUA. Liderii din industria vinului văd în noile piețe oportunități importante pentru creșterea și stabilitatea afacerilor lor pe termen lung, transmite Reuters.

În prezent, Italia exportă mai mult vin în Statele Unite decât orice altă țară, însă producătorii italieni își intensifică eforturile de a-și diversifica piețele, având în vedere incertitudinea creată de războiul comercial.

„Nu este cazul să ne lamentăm. Trebuie să privim această situație ca pe o oportunitate de a accelera o nouă strategie de export, axată pe piețe mai stabile”, a declarat Giovanni Busi, președintele Consorzio Vino Chianti, asociația producătorilor de Chianti din Toscana.

Ce alte piețe mai vizează producătorii de vin din Italia

Trump a amenințat la sfârșitul săptămânii trecute că va introduce tarife de 30% pentru importurile din Mexic și din Uniunea Europeană începând cu data de 1 august, ceea ce ar adăuga presiuni asupra Italiei. Această țară a exportat în 2024 în SUA vinuri, băuturi spirtoase și oțeturi în valoare de două miliarde de euro (cca. 2,3 miliarde de dolari), ceea ce reprezintă aproximativ un sfert din vânzările sale globale, conform asociației Federvini, citată de Today.it.

Giovanni Busi a identificat America de Sud, Asia și Africa drept piețe-cheie pentru vinurile italiene, menționând Brazilia, Argentina, Uruguay și Paraguay ca regiuni cu un potențial semnificativ de creștere. De asemenea, oficialul italian a remarcat o creștere a cererii și în Asia, în țări precum China, Japonia, Vietnam și Taiwan, subliniind necesitatea unor strategii bine concentrate de promovare și distribuție.

„Africa și India sunt, de asemenea, regiuni unde consumul de vin începe să crească”, a adăugat Busi, făcând apel la eforturi organizate pentru a pătrunde pe aceste piețe.

În paralel, Matteo Lunelli, director general al Gruppo Lunelli, producătorul vinului spumant Ferrari, și-a exprimat îngrijorarea și a evidențiat oportunitățile din Japonia, China, Coreea de Sud, Vietnam, Thailanda și Orientul Mijlociu, menționând totodată Canada ca o piață în expansiune.

Statele Unite au fost prima noastră piață, însă acum trebuie să ne concentrăm mai mult pe alte regiuni”, a declarat Lunelli pentru presa italiană.

Alte articole importante
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își construiește prima brigadă blindată permanentă în străinătate după al Doilea Război Mondial. Cheltuielile militare ating niveluri istorice. Revoluția Bundeswehr și angajamentele NATO Pe 22 mai, localnicii din Vilnius au salutat trecerea tancurilor germane pe străzi, un simbol al legăturilor strânse cu NATO. Brigada 45 Panzer, denumită „Lithuania”, va ajunge la 5.000 de militari […]
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Pe malul Mării Mediterane ia naștere un mega-oraș de peste 180 miliarde $, care va deveni un hub urban și economic de referință în regiune. Proiectul combină infrastructură ultramodernă, facilități rezidențiale și comerciale și concepte inovatoare de dezvoltare urbană, marcând o nouă eră a metropolelor globale. Cel mai scump proiect urban va fi ridicat în […]
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Europa se confruntă cu o criză structurală și trebuie să înțeleagă că modelul său economic și geopolitic nu mai este sustenabil, scriu analiștii The Economist. Războiul, protecționismul și stagnarea economică sunt dovezi ale costurilor antrenate de politicile sale de autosuficiență. Ca o familie nobiliară care își maschează conturile goale, Europa trebuie să renunțe la luxurile […]
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Tot mai mulți români aleg să-și petreacă vacanțele la capătul lumii, într-un loc unde liniștea absolută întâlnește aventura pură. Antarctica, considerată ultima frontieră turistică a planetei, devine noua destinație de vis pentru călătorii români cu spirit de explorator. O croazieră de expediție, în valoare de nu mai puțin de 15.000 de euro, promite o experiență […]
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Italia pune din nou pe şine un nou simbol al eleganței și nostalgiei anilor ’50-’60. Trenul La Dolce Vita Orient Express, un hotel de lux pe șine, promite o experiență unică între design retro, gastronomie de top și peisaje spectaculoase. Preţurile încep de la 3.500 de euro de persoană. Călătoria începe la Roma, în stil […]
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
Coreea de Sud este al treilea exportator mondial de produse cosmetice, după Franța și Statele Unite. Exporturile sud-coreene de cosmetice au crescut de la 650 milioane de dolari în 2011, la 4 miliarde în 2017 și 10 miliarde în 2024. Performanța excepțională a Coreei este susținută de faimosul concept K-beauty, un ritual care pendulează, de […]