Producătorii renumitului vin Chianti din Italia caută să-și diversifice piețele de export, orientându-se spre noi piețe din America de Sud, Asia și Africa.
Decizia vine pe fondul amenințărilor recente lansate de Donald Trump privind impunerea unor tarife suplimentare la importurile europene.
Producătorii vinului Chianti au solicitat dezvoltarea unei noi strategii de export, susținută de Uniunea Europeană, care să se concentreze pe alte piețe decât Statele Unite. Astfel, ca răspuns la amenințările președintelui american privind impunerea unor tarife suplimentare la importurile din Europa, italienii țintesc piețe precum America de Sud, Asia și Africa.
Această mișcare vine într-un context marcat de tensiuni comerciale și incertitudini pentru exportatorii din Italia, care aveau o relație comercială solidă cu SUA. Liderii din industria vinului văd în noile piețe oportunități importante pentru creșterea și stabilitatea afacerilor lor pe termen lung, transmite Reuters.
În prezent, Italia exportă mai mult vin în Statele Unite decât orice altă țară, însă producătorii italieni își intensifică eforturile de a-și diversifica piețele, având în vedere incertitudinea creată de războiul comercial.
„Nu este cazul să ne lamentăm. Trebuie să privim această situație ca pe o oportunitate de a accelera o nouă strategie de export, axată pe piețe mai stabile”, a declarat Giovanni Busi, președintele Consorzio Vino Chianti, asociația producătorilor de Chianti din Toscana.
Trump a amenințat la sfârșitul săptămânii trecute că va introduce tarife de 30% pentru importurile din Mexic și din Uniunea Europeană începând cu data de 1 august, ceea ce ar adăuga presiuni asupra Italiei. Această țară a exportat în 2024 în SUA vinuri, băuturi spirtoase și oțeturi în valoare de două miliarde de euro (cca. 2,3 miliarde de dolari), ceea ce reprezintă aproximativ un sfert din vânzările sale globale, conform asociației Federvini, citată de Today.it.
Giovanni Busi a identificat America de Sud, Asia și Africa drept piețe-cheie pentru vinurile italiene, menționând Brazilia, Argentina, Uruguay și Paraguay ca regiuni cu un potențial semnificativ de creștere. De asemenea, oficialul italian a remarcat o creștere a cererii și în Asia, în țări precum China, Japonia, Vietnam și Taiwan, subliniind necesitatea unor strategii bine concentrate de promovare și distribuție.
„Africa și India sunt, de asemenea, regiuni unde consumul de vin începe să crească”, a adăugat Busi, făcând apel la eforturi organizate pentru a pătrunde pe aceste piețe.
În paralel, Matteo Lunelli, director general al Gruppo Lunelli, producătorul vinului spumant Ferrari, și-a exprimat îngrijorarea și a evidențiat oportunitățile din Japonia, China, Coreea de Sud, Vietnam, Thailanda și Orientul Mijlociu, menționând totodată Canada ca o piață în expansiune.
„Statele Unite au fost prima noastră piață, însă acum trebuie să ne concentrăm mai mult pe alte regiuni”, a declarat Lunelli pentru presa italiană.