Pentru al treilea an consecutiv, Singapore devine cel mai scump oraș din lume, pentru persoanele cu averi mari (HNWI – high-net-worth individuals). Deși costurile pentru un stil de viață premium ating cote amețitoare, orașul-stat rămâne în topul preferințelor elitelor globale.
Un nou raport realizat de banca elvețiană Julius Baer confirmă că Singapore este, pentru al treilea an la rând, cel mai scump oraș din lume în care HNWI pot trăi „bine”. Cu un nivel de trai care depășește deja granițele exclusivismului, orașul devine un veritabil etalon al opulenței moderne. De la prețurile exorbitante ale mașinilor și genților de damă de lux, până la imobiliarele și serviciile medicale de top, Singapore este sinonim cu viața de lux rezervată celor cu conturi bancare impresionante.
Chiar dacă prețurile continuă să urce, raportul subliniază că metropola din Asia de Sud-Est rămâne extrem de atractivă pentru elitele globale și pentru afaceri, datorită climatului politic stabil, siguranței ridicate și calității serviciilor publice. Cu o conexiune strategică spre întreaga Asia și nu numai, Singapore devine nu doar un loc de rezidență, ci un adevărat hub al bogăției și influenței internaționale.
Pe lângă Singapore, alte două orașe din regiunea Asia-Pacific – Hong Kong și Shanghai – s-au clasat în top 10 cele mai costisitoare orașe pentru HNWI, potrivit raportului „Global Wealth and Lifestyle Report 2025”. Deși regiunea a înregistrat o scădere medie de 1% a prețurilor, stabilitatea economică o plasează în fruntea celor mai atractive destinații pentru investiții și consum de lux.
Potrivit analistei Julius Baer, fundamentele economice solide ale regiunii susțin creșterea accelerată a averilor, iar apetitul pentru lux este pe măsură: în Asia-Pacific s-au înregistrat cele mai mari creșteri de cheltuieli pentru haine de designer, hoteluri exclusiviste și restaurante de fine dining. 80% dintre HNWI din regiune au raportat o creștere a averii în ultimul an, ceea ce alimentează o spirală ascendentă a consumului premium.
Pe lista scumpirilor notabile se numără și biletele de avion la clasa business, care au crescut cu 12,6% doar în Asia-Pacific, reflectând boom-ul călătoriilor de plăcere post-pandemie, în timp ce, la nivel global, creșterea a fost chiar mai mare – 18,2%.
Un aspect distinctiv al noii elite din Asia-Pacific este interesul profund pentru sănătate și longevitate. Spre deosebire de alte regiuni ale lumii, unde accentul este pus pe experiențe sociale și gastronomie, în Apac, 100% dintre HNWI intervievați au declarat că iau măsuri active pentru a-și prelungi viața. Cheltuielile în domeniul medical au devenit astfel un element definitoriu în stilul de viață al celor bogați.
Singapore ocupă locul al treilea la nivel global pentru costurile legate de proprietăți rezidențiale și servicii medicale, iar această poziționare reflectă cererea crescută pentru standarde premium în viața cotidiană. De asemenea, pantofii de designer și gențile de lux pentru femei se află în topul cheltuielilor extravagante.