Prima pagină » Spotify înregistrează pierderi uriașe: 86 de milioane de euro pierduți în doar trei luni, din cauza scăderii veniturilor din publicitate

Spotify înregistrează pierderi uriașe: 86 de milioane de euro pierduți în doar trei luni, din cauza scăderii veniturilor din publicitate

Spotify înregistrează pierderi uriașe: 86 de milioane de euro pierduți în doar trei luni, din cauza scăderii veniturilor din publicitate
Spotify majorează prețurile abonamentelor premium la nivel global din septembrie

Gigantul global al streamingului muzical, Spotify, a raportat o pierderi uriașe de 86 milioane de euro în al doilea trimestru din 2025, înregistrând o scădere semnificativă a veniturilor din publicitate și o reacție negativă din partea pieței, care a dus la o prăbușire cu 11% a acțiunilor companiei.

Spotify se confruntă cu pierderi uriașe care ajung la 86 de milioane de euro în doar 3 luni

Perioada aprilie-iunie 2025 a adus pentru Spotify o pierdere netă de 86 milioane de euro, echivalentul a 0,42 euro pe acțiune, o scădere dramatică în comparație cu profitul de 274 milioane de euro raportat în aceeași perioadă a anului trecut. Această performanță a dezamăgit profund investitorii și analiștii, care anticipau rezultate pozitive în urma campaniilor de reducere a costurilor și a creșterii prețurilor abonamentelor.

Directorul general al companiei, Daniel Ek, a recunoscut deschis că principala problemă a fost incapacitatea Spotify de a-și dezvolta suficient de rapid divizia de publicitate, declarând că „nu există o problemă de strategie, ci una de execuție”. Deși platforma a introdus instrumente automatizate menite să faciliteze cumpărarea reclamelor, veniturile din publicitate au scăzut cu 1% față de anul trecut, notează Financial Times.

Veniturile cresc, dar nu suficient: presiuni pe costuri și taxe sociale mai mari

La nivelul veniturilor totale, Spotify a raportat 4,2 miliarde de euro în al doilea trimestru, ceea ce reprezintă o creștere de 10% față de anul anterior. Cu toate acestea, cifra a rămas sub estimările interne și ale pieței, în principal din cauza fluctuațiilor valutare și a costurilor mai ridicate cu personalul și marketingul.

Compania a fost, de asemenea, afectată de „taxele sociale” – impozite suportate în anumite țări pe plățile bazate pe acțiuni – care s-au dovedit a fi mult mai mari decât se anticipase. Creșterea prețului acțiunilor Spotify a contribuit paradoxal la majorarea acestor taxe, diminuând și mai mult rezultatul financiar al trimestrului, mai scrie FT.

Pentru al treilea trimestru din 2025, grupul estimează un venit operațional de 485 milioane de euro și venituri totale de aproximativ 4,2 miliarde de euro, cifre care rămân, de asemenea, sub așteptările analiștilor.

Privind la fundamentele de bază ale afacerii, acest an decurge în mare parte conform așteptărilor”, a declarat Ek.

Creștere a numărului de utilizatori și lansări noi, dar presiuni pe profitabilitate

În ciuda problemelor financiare, Spotify continuă să înregistreze creșteri semnificative în ceea ce privește baza de utilizatori. Numărul de abonați a urcat cu 12% la 276 milioane, iar utilizatorii activi lunar au crescut cu 11%, ajungând la impresionanta cifră de 696 milioane. Aceste rezultate arată că interesul pentru platformă rămâne ridicat, dar monetizarea eficientă a acestui public devine tot mai dificilă.

Pentru a atrage și mai mulți utilizatori, compania a extins serviciile de cărți audio în țări precum Germania și Austria și a lansat DJ-ul activat vocal în peste 60 de piețe. De asemenea, a introdus abonamentul Audiobooks+ pentru utilizatorii din 13 piețe, oferind acces suplimentar la conținut premium.

În paralel, Spotify a continuat strategia de majorare a prețurilor, aplicată deja în Franța și planificată pentru alte zeci de țări în această vară.

Alte articole importante
România închide o rană diplomatică veche de peste trei decenii. Cât trebuie să plătim SUA pentru „Afacerea bumbacului” din anii ’90
România închide o rană diplomatică veche de peste trei decenii. Cât trebuie să plătim SUA pentru „Afacerea bumbacului” din anii ’90
România face, în sfârșit, un pas decisiv pentru a închide una dintre cele mai vechi și sensibile datorii externe rămase din perioada de tranziție postcomunistă. Guvernul a aprobat cadrul legal necesar pentru achitarea unei datorii istorice către Statele Unite ale Americii, aferentă importurilor de bumbac-fibră realizate la începutul anilor ’90, într-un episod controversat cunoscut drept […]
Cum rămâne competitiv cel mai mare producător auto european
Companii
Cum rămâne competitiv cel mai mare producător auto european
Cel mai mare producător auto european își adaptează strategia pentru a rămâne competitiv pe o piață globală dinamică și tehnologizată. Politica prevede investiții în electrificare, digitalizare și eficientizarea lanțurilor de producție. Scopul este acela de a răspunde cerințelor în continuă schimbare ale consumatorilor și reglementărilor internaționale. Cel mai mare producător auto european va continua reducerile […]
TikTok a semnat un acord prin care evită blocarea în SUA
Companii
TikTok a semnat un acord prin care evită blocarea în SUA
TikTok a semnat un acord foarte important care îi permite să evite blocarea platformei de socializare în Statele Unite. Înțelegerea stabilește reguli și măsuri de conformitate menite să răspundă preocupărilor autorităților privind securitatea datelor și conținutul distribuit pe platformă. TikTok evită blocarea prin încheierea unui acord prin care va fi deținută în coproprietate cu firme […]
Țara din UE cu cele mai supraevaluate locuințe
Țara din UE cu cele mai supraevaluate locuințe
Un nou raport al Comisiei Europene arată că, într-o țară din UE, sunt cele mai supraevaluate locuințe din tot blocul comunitar. Această statistică evidențiază o serie de dezechilibre în ceea ce privește prețurile, în raport cu veniturile și cu costurile reale de trai. Astfel,  se creează o serie de riscuri pentru cumpărători și investitori. Care […]
Carburanții se scumpesc din nou. Cât vom plăti la pompă în 2026
Carburanții se scumpesc din nou. Cât vom plăti la pompă în 2026
Carburanții se vor scumpi din nou, de la 1 ianuarie 2026, iar românii se pregătesc pentru majorări semnificative la pompă. Creșterea prețurilor este influențată de o serie de factori internaționali, precum și de evoluția costurilor de producție și de transport. Carburanții se scumpesc de la 1 ianuarie 2026. Cât va costa un plin de anul […]
Startup AI cu investitori români atrage finanțare de 330 milioane $
Companii
Startup AI cu investitori români atrage finanțare de 330 milioane $
Lovable, un startup AI cu sediul în Stockholm, a reușit să atragă o finanțare în valoare de 330 milioane de dolari. Tranzacția evidențiază interesul tot mai mare al investitorilor din Europa Centrală și de Est pentru companiile de inteligență artificială care prezintă potențial global. Startup-ul AI suedez Lovable atinge o evaluare record de 6,6 miliarde […]