Prima pagină » STUDIU: Marea Britanie, lider global în adoptarea „work from home”

STUDIU: Marea Britanie, lider global în adoptarea „work from home”

STUDIU: Marea Britanie, lider global în adoptarea „work from home”

La cinci ani de la pandemia care a schimbat radical modul de lucru la nivel global, britanicii continuă să conducă în topul angajaților care lucrează de acasă. Sondajele internaționale arată că Regatul Unit devansează multe țări cu un mediu de lucru flexibil și adaptabil, consolidându-și poziția în era muncii hibride.

Munca hibridă prinde rădăcini adânci în Marea Britanie

La mai bine de jumătate de deceniu după debutul pandemiei COVID-19, angajații britanici continuă să lucreze de acasă mai mult decât majoritatea omologilor lor din întreaga lume. Potrivit sondajului global G-SWA (Global Survey of Working Arrangements), desfășurat pe un eșantion de peste 16.000 de angajați cu normă întreagă și studii universitare din Europa, Americi, Asia și Africa, britanicii lucrează în medie 1,8 zile pe săptămână de la distanță, comparativ cu media internațională de 1,3 zile.

Studiul, realizat între noiembrie 2024 și februarie 2025, confirmă tendința persistentă a Regatului Unit de a adopta un mod de lucru flexibil, în special pentru cei care își pot îndeplini sarcinile remote. Astfel, săptămâna de lucru este împărțită în funcție de nevoi, iar locul de muncă devine un concept tot mai fluid. În Marea Britanie, acest model a fost adoptat cu entuziasm, fiind considerat o soluție optimă pentru a reduce stresul navetei și pentru a echilibra viața profesională cu cea personală.

Naveta, unul dintre cele mai importante motive pentru care britanicii preferă „work from home”

Sondajul global a relevat că britanicii, alături de angajați din alte țări vorbitoare de limbă engleză, cum ar fi SUA, Canada și Australia, sunt printre cei mai mari adepți ai muncii hibride. În aceste state, lucrul de acasă a devenit parte integrantă a culturii organizaționale, fiind susținut de politici guvernamentale și de infrastructura digitală avansată. În special în Marea Britanie, costurile și durata navetei, în mod special în Londra și în sud-estul Angliei, au determinat mulți angajatori și angajați să îmbrățișeze ideea de a lucra parțial de acasă.

Flexibilitatea a contribuit la creșterea productivității și la îmbunătățirea stării de bine a angajaților. În plus, firmele britanice au sesizat rapid beneficiile reducerii costurilor operaționale și ale retenției de personal, mai ales în industrii competitive, cum ar fi IT-ul, finanțele sau consultanța. Astfel, munca hibridă a evoluat dintr-o soluție temporară de criză într-o componentă strategică a peisajului de muncă britanic.

Asia de Est rămâne tradiționalistă, dar viitorul aparține flexibilității

Contrastant cu succesul muncii hibride în Marea Britanie și alte țări occidentale, Asia de Est rămâne fidelă tradiției muncii la birou. În Japonia și Coreea de Sud, majoritatea angajaților continuă să facă zilnic naveta la locul de muncă, cultura corporatistă și valorile colectiviste fiind adânc înrădăcinate.

Totuși, experții susțin că presiunea economică globală și dorința tinerelor generații pentru un echilibru mai sănătos între viața profesională și cea personală ar putea forța o schimbare treptată în aceste economii.

Alte articole importante
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își construiește prima brigadă blindată permanentă în străinătate după al Doilea Război Mondial. Cheltuielile militare ating niveluri istorice. Revoluția Bundeswehr și angajamentele NATO Pe 22 mai, localnicii din Vilnius au salutat trecerea tancurilor germane pe străzi, un simbol al legăturilor strânse cu NATO. Brigada 45 Panzer, denumită „Lithuania”, va ajunge la 5.000 de militari […]
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Pe malul Mării Mediterane ia naștere un mega-oraș de peste 180 miliarde $, care va deveni un hub urban și economic de referință în regiune. Proiectul combină infrastructură ultramodernă, facilități rezidențiale și comerciale și concepte inovatoare de dezvoltare urbană, marcând o nouă eră a metropolelor globale. Cel mai scump proiect urban va fi ridicat în […]
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Europa se confruntă cu o criză structurală și trebuie să înțeleagă că modelul său economic și geopolitic nu mai este sustenabil, scriu analiștii The Economist. Războiul, protecționismul și stagnarea economică sunt dovezi ale costurilor antrenate de politicile sale de autosuficiență. Ca o familie nobiliară care își maschează conturile goale, Europa trebuie să renunțe la luxurile […]
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Tot mai mulți români aleg să-și petreacă vacanțele la capătul lumii, într-un loc unde liniștea absolută întâlnește aventura pură. Antarctica, considerată ultima frontieră turistică a planetei, devine noua destinație de vis pentru călătorii români cu spirit de explorator. O croazieră de expediție, în valoare de nu mai puțin de 15.000 de euro, promite o experiență […]
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Italia pune din nou pe şine un nou simbol al eleganței și nostalgiei anilor ’50-’60. Trenul La Dolce Vita Orient Express, un hotel de lux pe șine, promite o experiență unică între design retro, gastronomie de top și peisaje spectaculoase. Preţurile încep de la 3.500 de euro de persoană. Călătoria începe la Roma, în stil […]
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
Coreea de Sud este al treilea exportator mondial de produse cosmetice, după Franța și Statele Unite. Exporturile sud-coreene de cosmetice au crescut de la 650 milioane de dolari în 2011, la 4 miliarde în 2017 și 10 miliarde în 2024. Performanța excepțională a Coreei este susținută de faimosul concept K-beauty, un ritual care pendulează, de […]