Prima pagină » JPMorgan scrie istorie în industria bancară. Gigantul financiar investește 18 miliarde de dolari în tehnologie și dezvoltă 100 de noi instrumente AI

JPMorgan scrie istorie în industria bancară. Gigantul financiar investește 18 miliarde de dolari în tehnologie și dezvoltă 100 de noi instrumente AI

JPMorgan scrie istorie în industria bancară. Gigantul financiar investește 18 miliarde de dolari în tehnologie și dezvoltă 100 de noi instrumente AI

Gigantul financiar JPMorgan transformă complet modul în care funcționează cu ajutorul inteligenței artificiale. Cu o investiție uriașă de 18 miliarde de dolari, banca se laudă cu productivitate crescută și servicii mai bune. Banca a transformat inteligența artificială într-un element esențial al strategiei sale de business, de la detectarea fraudelor și automatizarea call centerelor, până la gestionarea portofoliilor și oferirea de consiliere financiară de top.

Inteligența artificială, de la experimente, la realitate

Jeremy Barnum, directorul financiar al JPMorgan, a povestit cum experiența sa recentă cu „vibe coding”, folosirea prompturilor în limbaj natural pentru a genera cod, l-a lăsat uimit. El a subliniat că programatorii băncii au raportat o creștere considerabilă a eficienței datorită acestei tehnici inovatoare. „Avem mari speranțe pentru câștigurile de productivitate pe care le putem obține”, a declarat Barnum în fața investitorilor la evenimentul „Investor Day 2025” al băncii.

Însă acesta este doar începutul. JPMorgan nu mai tratează AI-ul ca pe un experiment izolat. Dimpotrivă, a devenit un element esențial al strategiei sale de business, de la detectarea fraudelor și automatizarea call centerelor, până la gestionarea portofoliilor și oferirea de consiliere financiară de top. Banca a reușit să implementeze deja aceste instrumente pe scară largă și să obțină rezultate clare și demonstrează pe zi ce trece că viitorul banking-ului este digital și inteligent.

100 de instrumente AI și 200.000 de angajați pregătiți

Primul pas major pentru integrarea inteligenței artificiale în întreaga companie a fost lansarea platformei interne de AI generativă, pusă la dispoziția celor peste 200.000 de angajați. În prezent, JPMorgan are în pregătire circa 100 de noi instrumente AI, menite să redefinească procesele și să le facă mai rapide și mai eficiente.

Potrivit prezentării lui Barnum, unii angajați raportează deja economii de câteva ore pe săptămână datorită automatizării sarcinilor repetitive, cum ar fi organizarea documentelor sau completarea rapoartelor. Această productivitate suplimentară, spune CFO-ul, vine tocmai din eliminarea activităților cu valoare scăzută. Astfel, banca reușește nu doar să accelereze ritmul de muncă, dar și să crească valoarea adăugată a fiecărei ore lucrate, notează Business Insider.

Cu o sumă record de 18 miliarde de dolari alocată pentru investiții tehnologice, cu un miliard mai mult decât anul trecut, JPMorgan își asumă rolul de lider în inovația digitală pe Wall Street. „Am fost printre primii care au adoptat AI-ul, dar suntem încă la începutul călătoriei”, a recunoscut Barnum.

Impactul direct: de la call-centere mai eficiente la un viitor fără limite

Chiar înainte de a-i preda ștafeta lui Marianne Lake, CEO al diviziei de Consumer & Community Banking, Barnum a subliniat impactul AI-ului asupra modului în care banca interacționează cu clienții. În special în call-centere, inteligența artificială a fost deja implementată pentru a anticipa nevoile celor care sună și pentru a oferi răspunsuri rapide și precise.

Aceste progrese promit să transforme radical experiența clienților, și mai ales să reducă timpii de așteptare. Iar acesta este doar începutul –  banca a confirmat că AI-ul va juca un rol tot mai important în viitorul gestionării portofoliilor și al sfaturilor financiare. Practic, fiecare aspect al relației cu clienții va fi rafinat cu ajutorul acestor instrumente inteligente, făcând serviciile financiare mai rapide și  mai sigure.

Alte articole importante
Google a transformat telefoanele în detectoare de cutremure: milioane de oameni au primit alerte timpurii în 100 de țări
Tehnologie
Google a transformat telefoanele în detectoare de cutremure: milioane de oameni au primit alerte timpurii în 100 de țări
Google a folosit senzorii de mișcare ai telefoanelor mobile pentru a detecta rapid mii de cutremure și a trimis alerte timpurii către milioane de persoane din aproape 100 de țări.  Cum funcționează rețeaua globală de cutremure de la Google Sistemul, numit Android Earthquake Alerts, este bazat pe principiul „mulțimii inteligente” (crowdsourcing). Folosește senzorii de mișcare […]
Cablurile subacvatice, ținta sabotajelor susținute de Rusia și China. Internetul mondial, în pericol
Analize
Cablurile subacvatice, ținta sabotajelor susținute de Rusia și China. Internetul mondial, în pericol
Un raport publicat de firma de securitate cibernetică americană Recorded Future avertizează că riscul unor atacuri deliberate care țintesc cablurile subacvatice care transportă traficul global de internet, susținute de forțe statale din Rusia și China, este în creștere. Incidentele recente din Marea Baltică și zona Taiwan reprezintă semnale de alarmă pentru viitoare acte disruptive. Rolul […]
Un simplu RMN al creierului poate indica ritmul real al îmbătrânirii, susțin cercetătorii
Tehnologie
Un simplu RMN al creierului poate indica ritmul real al îmbătrânirii, susțin cercetătorii
O echipă de cercetători afirmă că îmbătrânirea întregului tău corp poate fi măsurată cu un simplu RMN al creierului. Noua metodă, bazată pe inteligență artificială și imagistică cerebrală, ar putea revoluționa modul în care medicii prevăd riscul de boli grave și durata de viață. Un simplu RMN al creierului, oglinda întregului organism O singură scanare […]
Topul aeroporturilor europene cu cea mai bună eficiență operațională și satisfacție a pasagerilor
Topul aeroporturilor europene cu cea mai bună eficiență operațională și satisfacție a pasagerilor
În plin sezon de vacanțe, pasagerii care vor să evite haosul de pe aeroporturi au acum un ghid esențial. Un nou clasament internațional dezvăluie topul celor eficiente și prietenoase aeroporturi din Europa, pe baza punctualității, satisfacției pasagerilor și calității serviciilor. Norvegia urcă în top: Aeroporturile scandinave, campioane la punctualitate și servicii Potrivit unui raport publicat […]
Delta Air Lines testează o nouă formă de tarifare dinamică bazată pe AI. Cum funcționează?
Delta Air Lines testează o nouă formă de tarifare dinamică bazată pe AI. Cum funcționează?
Delta Air Lines introduce un nou sistem de tarifare asistat de inteligența artificială, care stabilește prețurile în funcție de profilul fiecărui client. Noua tehnologie promite eficiență și personalizare, însă ridică o serie de semne de întrebare privind echitatea și protecția consumatorului. Delta Air Lines testează algoritmi de AI într-un nou sistem de tarifare dinamică Anunțul […]
Un gigant petrolier iese din energia eoliană onshore din SUA
Un gigant petrolier iese din energia eoliană onshore din SUA
Un gigant petrolier continuă procesul de restructurare a portofoliului său global, renunțând complet la energia eoliană onshore din SUA. Compania a vândut toate parcurile eoliene terestre către LS Power, în cadrul unei strategii mai ample de dezinvestire și revenire la investițiile tradiționale în petrol și gaze. Gigant petrolier renunță la energia eoliană onshore terestră din […]