O țară din Uniunea Europeană se detașează clar în topul vânzărilor de vehicule electrice, devenind lider în 2025.
Această performanță evidențiază atât succesul politicilor de susținere a tranziției către mobilitatea electrică, cât și apetitul tot mai mare al consumatorilor pentru mașinile nepoluante.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/05/shutterstock_2481479627.jpg)
Foto: Shutterstock
În octombrie, înmatriculările de vehicule electrice în Uniunea Europeană au înregistrat o creștere de 25,7% comparativ cu aceeași lună a anului precedent, potrivit datelor publicate de Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).
Raportul arată că mașinile electrice cu baterie (BEV) au reprezentat 16,4% din totalul autoturismelor noi înmatriculate în UE în primele zece luni ale anului. Spre comparație, în aceeași perioadă a anului 2024, ponderea a fost de 13,2%.
La nivelul UE, în perioada ianuarie-octombrie au fost comercializate 1.473.447 de vehicule electrice noi. Totalul este cu peste 301.000 de unități mai mare decât în urmă cu un an, ceea ce se traduce într-o cotă de piață de 16,4%. Germania se află în fruntea clasamentului, cu peste 434.600 de autoturisme electrice noi vândute în intervalul analizat. A fost una dintre cele mai mari creșteri din blocul comunitar, de 39,4%, notează Euronews.
Dintre cele patru mari economii ale UE, Spania a înregistrat cea mai accentuată creștere. Vorbim despre o creștere a vânzărilor de EV-uri de 89,7%, până la 81.100 de unități. De asemenea, Italia a înregistrat o majorare de 26,5%, iar Franța a raportat o creștere de doar 5,3%.
Cea mai mare cotă de piață a mașinilor electrice în intervalul ianuarie-octombrie s-a înregistrat în Danemarca (66,5%). Podiumul este complet de Finlanda (35,7%) și de Suedia (35,5%).
În ceea ce ne privește, piața locală de electrice a avut în perioada ianuarie-octombrie o cotă de 5,3%, una dintre cele mai mici din UE. În urma României se află doar Italia, cu o cotă de piață de 5,2%, Bulgaria – 4,8%, Slovacia – 4,5% și Croația – 1,5%.
Datele din octombrie 2025 arată, de asemenea, o creștere semnificativă a înmatriculărilor de mașini hibride noi în UE. Acest segment a depășit 3,1 milioane de unități. Creșteri importante au fost raportate în Spania (+27,1%), Franța (+26,3%), Germania (+10,3%) și Italia (+8,9%). Totodată, modelele hibride au ajuns la o cotă de 34,6% din totalul pieței europene.
În același timp, înmatriculările de hibride plug-in (cu încărcare la priză) au crescut, atingând pragul de 819.201 de unități vândute. Principalele motoare au fost Spania (+109,6%), Italia (+76,5%) și Germania (+63,4%).
Autoturismele hibride rămân, așadar, cea mai populară alegere în UE, cu o cotă de piață de 34,6%. În contrast, modelele convenționale pe benzină și motorină au scăzut la o pondere combinată de 36,6% față de 46,3% în anul precedent.