Tesla a anunțat o reducere semnificativă de preț pentru noua versiune Model 3 pe cea mai importantă piață de desfacere, marcând o strategie agresivă de revitalizare a vânzărilor.
Această decizie vine într-o perioadă în care pe segmentul vehiculelor electrice este o competiție acerbă, iar prețul joacă un rol esențial în atragerea clienților.
Fotografii: Tesla
Producătorul american de vehicule electrice Tesla a decis să reducă prețul noii versiuni a sedanului său compact cu autonomie extinsă, de 830 de kilometri, la nici o lună de la lansare.
Prețul de pornire pentru Model 3 Long Range a fost diminuat cu 3,71%, adică 10.000 de yuani (aproximativ 1.400 de dolari). Astfel, dacă pe 12 august, mașina costa de la 269.500 de yuani (aproximativ 37.470 de dolari), acum, tariful este de 259.500 de yuani (aproximativ 36.070 de dolari). O sursă anonimă din interiorul Tesla China a declarat pentru National Business Daily că „având în vedere configurația actuală, acest preț este încă foarte atractiv”.
Conform Car News China, această ajustare de preț are loc pe fondul intensificării competiției cu rivalul chinez BYD, dar și al scăderii vânzărilor globale ale mărcii americane. Inițial, la momentul lansării, se estima că modelul va avea un preț mai ridicat, orientându-se către segmentul premium. Totuși, realitatea pieței a arătat că mulți clienți chinezi cu putere financiară preferă SUV-uri mai spațioase și cu autonomii mai mari, ceea ce a determinat Tesla să lanseze în China o variantă Model Y L, cu șase locuri.
Cele două variante mai scumpe, Long Range și Performane (ambele cu câte două motoare și, deci, tracțiune integrală), au prețuri de pornire de 285.500 yuani, respectiv 339.500 yuani. Prețurile pentru celelalte trei variante Model 3 rămân neschimbate. În ceea ce privește timpii de așteptare pentru livrare, pentru varianta Performance se așteaptă 3-5 săptămâni, în timp ce pentru celelalte trei versiuni timpii de așteptare sunt de 1-3 săptămâni.
Pentru a stimula vânzările, compania oferă clienților chinezi o subvenție de asigurare de 8.000 de yuani (aproximativ 1.120 de dolari) și posibilitatea unui credit fără dobândă pe cinci ani, ceea ce se traduce într-un avantaj financiar total de aproximativ 20.000 de yuani (2.800 de dolari). Tesla continuă să fie pusă sub presiune pe piața chineză, unde producătorii locali de vehicule electrice practică prețuri mai scăzute și adoptă o strategie de concurență agresivă.
De asemenea, și în Europa vânzările americanilor au înregistrat scăderi semnificative. Cu toate acestea, Norvegia a reprezentat o excepție notabilă pentru compania lui Elon Musk. În mai 2025, Tesla a raportat o creștere a vânzărilor cu 213% față de aceeași lună a anului precedent, iar în iunie avansul a fost de 115% comparativ cu iunie 2024.
Deși piața norvegiană are o pondere relativ redusă, de doar 12% din totalul vânzărilor europene, aceasta are o valoare simbolică pentru marcă. Norvegia a fost prima țară din afara Americii de Nord unde Tesla a livrat Model S, încă din 2013. Tot aici compania a construit prima rețea de stații Supercharger de pe continent, atrăgând clienți prin promisiunea unei infrastructuri extinse și rapide de încărcare pentru vehiculele electrice.