Prima pagină » Tranzacția anului: O mare companie de curierat din România a cumpărat o firmă concurentă

Tranzacția anului: O mare companie de curierat din România a cumpărat o firmă concurentă

Tranzacția anului: O mare companie de curierat din România a cumpărat o firmă concurentă
Fotografii: Shutterstock

Piața serviciilor de curierat din România intră într-o nouă etapă de consolidare, după ce o mare companie a cumpărat o firmă concurentă.

Tranzacția marchează una dintre cele mai importante mutări strategice din 2025 și semnalează retragerea fondului MidEuropa Partners din ultima sa investiție locală.

O mare companie de curierat din România a preluat o firmă concurentă

Tranzacția anului: O mare companie de curierat a cumpărat o firmă concurentă

Compania românească de curierat Sameday, parte a grupului eMAG, a preluat în mod oficial controlul asupra Cargus, unul dintre principalii săi rivali, marcând astfel una dintre cele mai importante tranzacții din piața serviciilor de livrări din România în 2025.

Achiziția vine în contextul ieșirii fondului de investiții MidEuropa Partners din portofoliul local, după ce anterior a vândut și rețeaua de sănătate Regina Maria. „Sameday, compania românească de curierat, își continuă strategia de dezvoltare prin semnarea contractului de achiziție a Cargus. Achiziția este în așteptarea aprobării din partea autorităților relevante de control al fuziunilor și investițiilor străine și va fi finalizată odată ce aprobările necesare vor fi obținute. Fondată în 1991, Cargus este prima companie privată de curierat din România. Prin această tranzacție, Sameday își propune să își îmbunătățească capacitatea operațională și infrastructura logistică și să optimizeze calitatea serviciilor sale, pentru a răspunde mai bine nevoilor clienților”, se arată într-un comunicat al Sameday remis Agerpres.

Deși MidEuropa afirma recent că urmărește în continuare oportunități de investiții pe plan local, vânzarea Cargus reprezintă finalul unui ciclu de investiții început în 2018, atunci când fondul a preluat compania. Denumită la acel moment Urgent Cargus, firma a fost cumpărată de la Abris Capital Partners pentru o sumă estimată la 100-150 de milioane de euro.

Între timp, Cargus a acumulat datorii de circa 80 de milioane de euro, conform datelor Ministerului Finanțelor, iar surse din industrie susțin că MidEuropa nu a obținut un profit semnificativ în urma exit-ului.

Ce își propune Sameday prin această achiziție

Cargus a raportat o cifră de afaceri de 567,6 milioane lei în 2024, cu o creștere modestă de 11% față de anul anterior. În comparație, Sameday a înregistrat o ascensiune spectaculoasă în același interval, raportând o creștere de 620% între 2019 și 2024 și venituri de peste 1,2 miliarde de lei, mai precizează ZF.ro.

Prin această achiziție, Sameday vizează consolidarea poziției pe podiumul livrărilor rapide și chiar o posibilă detronare a liderului Fan Courier, cel care domină această piață de peste un deceniu.

Tranzacția este condiționată de aprobarea Consiliului Concurenței, iar dacă va fi autorizată, ar putea remodela radical ierarhia din sectorul de curierat, aflat deja sub presiunea digitalizării, a concurenței în creștere și a exigențelor ridicate ale consumatorilor în era post-pandemie.

Alte articole importante
Cutremur pe bursă: Acțiunile Novo Nordisk se prăbușesc după schimbarea CEO-ului
Cutremur pe bursă: Acțiunile Novo Nordisk se prăbușesc după schimbarea CEO-ului
Acțiunile Novo Nordisk au scăzut abrupt după ce compania a anunțat schimbarea conducerii și o reducere semnificativă a estimărilor financiare pentru 2025. Investitorii au reacționat negativ la perspectiva înrăutățită privind vânzările în SUA și la incertitudinile legate de noul șef al gigantului farmaceutic danez. Acțiunile Novo Nordisk suferă cea mai mare cădere din ultimii ani […]
Foametea. O știință apărută între războaie rămâne relevantă și astăzi
Foametea. O știință apărută între războaie rămâne relevantă și astăzi
În anii 1940, pe măsură ce războiul se extindea în Europa și dincolo de ea, un fiziolog american a anticipat că va urma, inevitabil, o perioadă de foamete, însă a constatat că efectele unui astfel de flagel erau prea puțin cunoscute din punct de vedere științific. Ancel Keys, profesor la Universitatea din Minnesota și consultant […]
Economia superinteligenței. Cum va arăta inteligența artificială în 2030 sau 2032?
Economia superinteligenței. Cum va arăta inteligența artificială în 2030 sau 2032?
De-a lungul istoriei, una dintre cele mai sigure predicții economice era, în mare, că lucrurile vor continua cam la fel cum au mers și până atunci. Există, însă, perioade în care viitorul devine o necunoscută totală. Liderii industriei tech din Silicon Valley susțin că ne apropiem de un astfel de moment de inflexiune: în doar […]
Sindicatele germane cer salarii decente pentru românii sezonieri. „Culeg hrana Germaniei, dar abia supraviețuiesc”
Sindicatele germane cer salarii decente pentru românii sezonieri. „Culeg hrana Germaniei, dar abia supraviețuiesc”
Pe câmpurile Germaniei, acolo unde se coc sparanghelul, căpșunile și cireșele, zeci de mii de români muncesc zi de zi, în genunchi, sub ploaie sau sub soarele arzător. Fac o muncă vitală pentru siguranța alimentară a uneia dintre cele mai puternice economii europene, dar trăiesc la marginea demnității umane. În ciuda contribuției lor esențiale, românii […]
Chinezii de la Changan vor veni în Europa cu investiții de peste 2,4 miliarde de euro
Companii
Chinezii de la Changan vor veni în Europa cu investiții de peste 2,4 miliarde de euro
Producătorul de automobile Changan se pregătește de lansarea pe piața din Europa cu o investiție de peste 2,4 miliarde de euro. Gigantul auto susținut de statul chinez vizează lansarea mai multor mărci în cinci țări de pe „Bătrânul Continent”, urmând strategia de extindere la nivel global. China trimite în Europa un nou producător auto: Changan […]
BYD bifează o bornă istorică: 13 milioane de modele NEV fabricate
Companii
BYD bifează o bornă istorică: 13 milioane de modele NEV fabricate
BYD a devenit primul producător auto din lume care depășește pragul istoric de 13 milioane de modele NEV fabricate. Performanța consolidează poziția constructorului chinez în fruntea tranziției către mobilitatea electrică la nivel global. BYD atinge pragul de 13 milioane de vehicule NEV produse – nou record BYD (Build Your Dreams), cel mai mare producător mondial […]