Piața serviciilor de curierat din România intră într-o nouă etapă de consolidare, după ce o mare companie a cumpărat o firmă concurentă.
Tranzacția marchează una dintre cele mai importante mutări strategice din 2025 și semnalează retragerea fondului MidEuropa Partners din ultima sa investiție locală.
Compania românească de curierat Sameday, parte a grupului eMAG, a preluat în mod oficial controlul asupra Cargus, unul dintre principalii săi rivali, marcând astfel una dintre cele mai importante tranzacții din piața serviciilor de livrări din România în 2025.
Achiziția vine în contextul ieșirii fondului de investiții MidEuropa Partners din portofoliul local, după ce anterior a vândut și rețeaua de sănătate Regina Maria. „Sameday, compania românească de curierat, își continuă strategia de dezvoltare prin semnarea contractului de achiziție a Cargus. Achiziția este în așteptarea aprobării din partea autorităților relevante de control al fuziunilor și investițiilor străine și va fi finalizată odată ce aprobările necesare vor fi obținute. Fondată în 1991, Cargus este prima companie privată de curierat din România. Prin această tranzacție, Sameday își propune să își îmbunătățească capacitatea operațională și infrastructura logistică și să optimizeze calitatea serviciilor sale, pentru a răspunde mai bine nevoilor clienților”, se arată într-un comunicat al Sameday remis Agerpres.
Deși MidEuropa afirma recent că urmărește în continuare oportunități de investiții pe plan local, vânzarea Cargus reprezintă finalul unui ciclu de investiții început în 2018, atunci când fondul a preluat compania. Denumită la acel moment Urgent Cargus, firma a fost cumpărată de la Abris Capital Partners pentru o sumă estimată la 100-150 de milioane de euro.
Între timp, Cargus a acumulat datorii de circa 80 de milioane de euro, conform datelor Ministerului Finanțelor, iar surse din industrie susțin că MidEuropa nu a obținut un profit semnificativ în urma exit-ului.
Cargus a raportat o cifră de afaceri de 567,6 milioane lei în 2024, cu o creștere modestă de 11% față de anul anterior. În comparație, Sameday a înregistrat o ascensiune spectaculoasă în același interval, raportând o creștere de 620% între 2019 și 2024 și venituri de peste 1,2 miliarde de lei, mai precizează ZF.ro.
Prin această achiziție, Sameday vizează consolidarea poziției pe podiumul livrărilor rapide și chiar o posibilă detronare a liderului Fan Courier, cel care domină această piață de peste un deceniu.
Tranzacția este condiționată de aprobarea Consiliului Concurenței, iar dacă va fi autorizată, ar putea remodela radical ierarhia din sectorul de curierat, aflat deja sub presiunea digitalizării, a concurenței în creștere și a exigențelor ridicate ale consumatorilor în era post-pandemie.