Prima pagină » Un colos al transportului feroviar este în pragul insolvenței. Compania de stat cu pierderi de milioane pregătește o restructurare majoră

Un colos al transportului feroviar este în pragul insolvenței. Compania de stat cu pierderi de milioane pregătește o restructurare majoră

Un colos al transportului feroviar este în pragul insolvenței. Compania de stat cu pierderi de milioane pregătește o restructurare majoră
Compania de stat cu pierderi de milioane . Foto: Freepik

Operatorul național de transport feroviar de marfă, CFR Marfă, se confruntă cu dificultăți financiare semnificative, care îl aduc în pragul intrării în insolvență în acest an. După cinci ani de încercări de redresare prin procedura de concordat preventiv, încheiată oficial pe 12 martie 2025, compania de stat se pregătește să deschidă o nouă etapă, una dificilă, dar necesară pentru reorganizare.

Pierderi estimate și datorii în scădere, dar încă ridicate

Conform unui proiect de Hotărâre privind bugetul pe 2025 al CFR Marfă, compania anticipează pierderi de aproximativ 4 milioane de lei pentru acest an. Deși plățile restante sunt estimate la 3,11 miliarde de lei la finalul lui 2025, acestea reprezintă o reducere de 32,35% față de anul precedent, datorită valorificării activelor excedentare și încheierii unor acorduri de eșalonare a datoriilor.

În urma eșecului procedurii de concordat preventiv, Adunarea Generală a Acționarilor a aprobat, prin Hotărârea nr. 5 din 25 aprilie 2025, depunerea cererii de deschidere a procedurii de insolvență. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a anunțat că în locul CFR Marfă va fi înființată o nouă companie de stat, Carpatica Feroviar, care va prelua activele viabile ale actualului operator.

„Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă “CFR MARFĂ” SA s-a aflat în procedură de concordat preventiv până la data de 12.03.2025, conform Legii 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare, fiind efectuate demersuri în vederea deschiderii procedurii insolvenţei, în condiţiile legii, pe parcursul anului 2025, urmând să fie desemnat un administrator judiciar, motiv pentru care societatea nu a mai prezentat documente conform art. XXXV din OUG nr. 156/2024”, se arată în proiectul de Hotărâre.

Reducerea personalului și scăderea cheltuielilor

Pentru a diminua costurile, CFR Marfă intenționează o reducere drastică a numărului de angajați, de la 3.414 în 2024 la doar 1.508 în 2025. Această restructurare va conduce la o scădere a cheltuielilor cu personalul cu 27,57%, până la 320,14 milioane de lei. Totodată, câștigul mediu lunar pe salariat va scădea cu 7,21%, ajungând la 9.724,63 lei.

Situația dificilă a CFR Marfă reflectă provocările cu care se confruntă sectorul feroviar de marfă din România, iar înlocuirea companiei cu un nou operator de stat reprezintă o încercare de revitalizare a acestui segment strategic.

Alte articole importante
Israel a confiscat portofele cripto legate de Iran de 1,5 milioane $
Israel a confiscat portofele cripto legate de Iran de 1,5 milioane $
Israel a confiscat portofele cripto în valoare de 1,5 milioane de dolari legate de Iran pentru a preveni activitățile ilegale. Această operațiune marchează un pas semnificativ în monitorizarea fluxurilor digitale de bani legate de țări vizate de sancțiuni internaționale. 1,5 milioane de dolari confiscate de Israel în portofele cripto iraniene Ministerul Apărării din Israel a […]
Tehnologia spațială – un punct fierbinte în campania globală de înarmare
Tehnologia spațială – un punct fierbinte în campania globală de înarmare
Tehnologia spațială. Dacă țările NATO își îndeplinesc angajamentul de a cheltui 5% din PIB pentru securitate până în 2035, ar putea adăuga 2,7 trilioane de dolari la cheltuielile anuale pentru apărare. Un satelit rusesc face manevre ciudate în spațiu Rusia a lansat, vara asta, un satelit militar care a început să se comporte în moduri […]
Producția mondială de oțel: Top 10 țări care domină industria
Producția mondială de oțel: Top 10 țări care domină industria
Producția mondială de oțel continuă să fie dominată de câteva țări-cheie, iar în 2024 China a depășit pragul de 1 miliard de tone, conform datelor compilate de Visual Capitalist. Acest metal rămâne baza infrastructurii moderne, fiind prezent în clădiri înalte, poduri, mașini și aparate casnice. În contextul creșterii economice și al proiectelor guvernamentale, producția globală […]
SUA și UE fac afaceri de miliarde cu Rusia. Sancțiuni ignorate?
SUA și UE fac afaceri de miliarde cu Rusia. Sancțiuni ignorate?
SUA și UE continuă să desfășoare afaceri de miliarde cu Rusia, chiar și după sancțiunile economice impuse acestei țări. Comerțul cu energie, materii prime și cu alte produse strategice demonstrează că relațiile economice rămân active, în ciuda restricțiilor politice care vizează izolarea economică a Moscovei. SUA și Europa între sancțiuni și profituri: afaceri de miliarde […]
„Hackerii ruși vizează spitalele poloneze”
„Hackerii ruși vizează spitalele poloneze”
Hackerii ruși vizează spitalele poloneze și alimentarea cu apă a orașului. Varșovia își mărește bugetul pentru securitate cibernetică la o cifră record în 2025. 1 miliard de euro pentru securitate cibernetică Guvernul polonez își mărește bugetul pentru securitate cibernetică la o sumă record de 1 miliard de euro în acest an. Majorarea este justificată de […]
Cardurile de alimente 2025: cine beneficiază și când se acordă
Cardurile de alimente 2025: cine beneficiază și când se acordă
Cardurile de alimente reprezintă și în 2025 un sprijin important pentru persoanele și familiile cu venituri reduse, oferindu-le acces la produse de bază și mese calde. Autoritățile au stabilit criteriile de eligibilitate și calendarul de distribuire, astfel încât beneficiarii să știe cine poate primi cardurile și în ce perioadă vor fi acordate. Cardurile pentru alimente […]