Vânzările de mașini noi în România sunt în scădere semnificativă, reflectând schimbările legislative, dar și contextul economic dificil.
Această tendință indică o scădere a cererii pe piața auto locală, ceea ce afectează atât dealerii, cât și producătorii locali și importatorii.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/10/Zeekr-Romania-Puterea-financiara.png)
Foto: Zeekr
Vânzările de autoturisme noi în România au scăzut cu 3,6% în primele zece luni din 2025 comparativ cu aceeași perioadă din 2024. Conform datelor publicate de Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile (APIA), bazate pe informațiile Direcției Generale Permise de Conducere și Înmatriculări (DGPCI), trendul descendent se menține, în ciuda unei creșteri în octombrie.
Între ianuarie și octombrie, la nivel național au fost înmatriculate 120.836 de autoturisme noi. În octombrie, înmatriculările de mașini noi au urcat cu 11,5% față de aceeași lună din 2024, până la 12.769 de unități. Automobilele 100% electrice au înregistrat în perioada analizată o creștere spectaculoasă, de 86%. Drept urmare, acestea au ajuns să dețină o cotă de piață de 8%.
Dacia continuă să fie lider detașat în topul mărcilor, cu 3.439 de unități vândute în octombrie. Pe locurile următoare se află Toyota – 1.332 de unități și Renault – 905 unități. Cel mai bine vândut model luna trecută a fost Dacia Logan, cu 1.281 de unități. Acesta a fost urmat de alte trei modele ale mărcii românești: Sandero (751 unități), Duster (703 unități) și Bigster (438 unități).
Pe întreg anul în curs, Dacia se menține pe primul loc la mare distanță, cu 34.439 de mașini noi vândute în perioada ianuarie-octombrie. Locul al doilea este ocupat de Toyota, cu 11.677 de unități comercializate în același interval. Podiumul este completat de Skoda, cu 9.154 de mașini.
Clasamentul pe mărci până la locul 10 se prezintă astfel, potrivit datelor ACAROM: 4. Volkswagen – 7.989 unități, 5. Renault – 7.823 unități, 6. Hyundai – 7.478 unități, 7. Ford – 5.848 unități, 8. Mercedes-Benz – 4.647 unități, 9. BMW – 4.347 unități, 10. Suzuki – 3.398 unități.
În ceea ce privește piața auto second-hand, românii au achiziționat în octombrie 35.729 de mașini. Totalul este în creștere cu 3,71% față de aceeași lună din 2024.