Dacia se pregătește să revină pe segmentul break-urilor, pregătind un model complet nou, care va rivaliza cu Skoda Octavia, etalonul clasei.
Viitorul automobil va fi încadrat în clasa compactă și va oferi un spațiu generos, un design modern și tehnologii actualizate.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/07/Dacia-C-Neo_Reddit.jpeg)
Foto: Reddit / AutomobileRO
Dacia a confirmat că va lansa în 2026 un model complet nou, conceput ca o alternativă mai accesibilă la Skoda Octavia. Este vorba despre un break de clasă compactă, care va dispune de motor pe benzină și care va oferi capabilități off-road. Cu un preț estimat de aproximativ 22.000 de euro, viitorul automobile va marca o nouă etapă în extinderea producătorului românesc în segmentul compact, unul dintre cele mai disputate din Europa, relatează Puterea.ro.
Noul model, cunoscut momentan sub numele de cod C-Neo, va completa oferta Dacia în segmentul C, continuând succesul lui Bigster. SUV-ul de la Mioveni s-a impus deja în topul celor mai vândute vehicule pentru clienți privați în Franța și Germania.
„Teritoriul nostru de bază rămâne segmentul B, dar am început deja să pătrundem în segmentul C și am făcut-o cu succes prin Bigster”, a declarat Katrin Adt, noul director general al Dacia, într-un interviu acordat publicației britanice Autocar.
Aceasta a subliniat faptul că fiecare model Dacia trebuie să aibă „un scop clar” și „o poziționare bine definită” în gamă. Asta, pentru a evita suprapunerea cu modelele existente, inclusiv cu Bigster.
Primele imagini neoficiale sugerează că C-Neo va fi un crossover break compact cu gardă la sol mai înaltă. Acesta va avea un aspect robust, fiind inspirat de noul Sandero, dar având o caroserie mai lungă, de circa 4,6 metri. Practic, C-neo va fi versiunea break a hatchback-ului care deține titlul de cea mai bine vândută mașină în Europa.
Viitorul break va fi construit pe platforma CMF-B a grupului Renault, care este utilizată și de Sandero și Bigster. El va primi motorizări mild-hybrid și full-hybrid pe benzină, care vor dezvolta între 128 și 153 CP. Deocamdată, nu este confirmată o versiune cu tracțiune integrală.
„O parte importantă a clienților din segmentul C nu își doresc SUV-uri, ci o mașină cu poziție de condus mai joasă, eficientă și discretă”, a explicat Patrice Lévy-Bencheton, responsabil pentru performanța produselor Dacia.
Retragerea unor modele emblematice precum Ford Focus și creșterea prețurilor pentru rivalii consacrați ca Volkswagen Golf, Opel Astra sau Toyota Corolla creează o oportunitate excelentă pentru Dacia.
„Ceea ce vrem să facem în segmentul C este ceea ce am făcut în segmentele B sau B plus. Am identificat asta mai ales cu segmentul C-SUV. Dar, chiar și segmentul C-Hatch este probabil unul în care prețurile au crescut cel mai mult în ultimii 5 ani. Poți vedea creșterea ratelor lunare sau a prețurilor în acel segment. Este masivă”, a declarat Frank Marotte, directorul de vânzări și marketing Dacia.
El a recunoscut că Dacia trebuie mai întâi să treacă peste câteva provocări majore legate de acest segment.
„Segmentul compact este o provocare pentru noi. Într-adevăr, nu avem o bază de clienți”, a spus Marrote.
Dacia rămâne fidelă filozofiei sale, și anume dotări esențiale, fără elemente inutile, pentru a menține prețul final mult sub cel al concurenților. Bigster pornește de la circa 28.500 de euro, cu vreo 5.700 mai puțin decât un Nissan Qashqai.
În schimb, noul break ar urma să aibă un preț de lansare de aproximativ 22.000 de euro. Practic, va fi semnificativ mai ieftin decât un Seat Leon Estate (30.800 euro) sau Skoda Octavia Estate (33.000 euro).
Designerul-șef Dacia, David Durand, spune că noul model va păstra spiritul autentic Dacia. Adică va fi simplu, solid și practic, fără artificii estetice inutile.
„Este o mașină pentru uz zilnic, potrivită pentru familie și călătorii lungi. Oferă mult spațiu și siguranță pe drumuri dificile, fără să fie o demonstrație de statut social. Are sens să intrăm în acest segment acum. Mulți competitori se retrag, iar noi putem oferi o alternativă simplă, robustă și accesibilă”, a concluzionat Durand.