Prima pagină » Dacia va lansa un model complet nou, rival pentru Skoda Octavia

Dacia va lansa un model complet nou, rival pentru Skoda Octavia

Dacia va lansa un model complet nou, rival pentru Skoda Octavia
Foto: Dacia

Dacia se pregătește să revină pe segmentul break-urilor, pregătind un model complet nou, care va rivaliza cu Skoda Octavia, etalonul clasei.

Viitorul automobil va fi încadrat în clasa compactă și va oferi un spațiu generos, un design modern și tehnologii actualizate.

Dacia va dezvălui în 2026 break-ul cunoscut acum sub numele de cod C-Neo

Dacia va lansa un model complet nou, rival pentru Skoda Octavia

Foto: Reddit / AutomobileRO

Dacia a confirmat că va lansa în 2026 un model complet nou, conceput ca o alternativă mai accesibilă la Skoda Octavia. Este vorba despre un break de clasă compactă, care va dispune de motor pe benzină și care va oferi capabilități off-road. Cu un preț estimat de aproximativ 22.000 de euro, viitorul automobile va marca o nouă etapă în extinderea producătorului românesc în segmentul compact, unul dintre cele mai disputate din Europa, relatează Puterea.ro.

Noul model, cunoscut momentan sub numele de cod C-Neo, va completa oferta Dacia în segmentul C, continuând succesul lui Bigster. SUV-ul de la Mioveni s-a impus deja în topul celor mai vândute vehicule pentru clienți privați în Franța și Germania.

„Teritoriul nostru de bază rămâne segmentul B, dar am început deja să pătrundem în segmentul C și am făcut-o cu succes prin Bigster”, a declarat Katrin Adt, noul director general al Dacia, într-un interviu acordat publicației britanice Autocar.

Aceasta a subliniat faptul că fiecare model Dacia trebuie să aibă „un scop clar” și „o poziționare bine definită” în gamă. Asta, pentru a evita suprapunerea cu modelele existente, inclusiv cu Bigster.

Un break între Sandero și Bigster

Primele imagini neoficiale sugerează că C-Neo va fi un crossover break compact cu gardă la sol mai înaltă. Acesta va avea un aspect robust, fiind inspirat de noul Sandero, dar având o caroserie mai lungă, de circa 4,6 metri. Practic, C-neo va fi versiunea break a hatchback-ului care deține titlul de cea mai bine vândută mașină în Europa.

Viitorul break va fi construit pe platforma CMF-B a grupului Renault, care este utilizată și de Sandero și Bigster. El va primi motorizări mild-hybrid și full-hybrid pe benzină, care vor dezvolta între 128 și 153 CP. Deocamdată, nu este confirmată o versiune cu tracțiune integrală.

„O parte importantă a clienților din segmentul C nu își doresc SUV-uri, ci o mașină cu poziție de condus mai joasă, eficientă și discretă”, a explicat Patrice Lévy-Bencheton, responsabil pentru performanța produselor Dacia.

Retragerea unor modele emblematice precum Ford Focus și creșterea prețurilor pentru rivalii consacrați ca Volkswagen Golf, Opel Astra sau Toyota Corolla creează o oportunitate excelentă pentru Dacia.

„Ceea ce vrem să facem în segmentul C este ceea ce am făcut în segmentele B sau B plus. Am identificat asta mai ales cu segmentul C-SUV. Dar, chiar și segmentul C-Hatch este probabil unul în care prețurile au crescut cel mai mult în ultimii 5 ani. Poți vedea creșterea ratelor lunare sau a prețurilor în acel segment. Este masivă”, a declarat Frank Marotte, directorul de vânzări și marketing Dacia.

El a recunoscut că Dacia trebuie mai întâi să treacă peste câteva provocări majore legate de acest segment.

„Segmentul compact este o provocare pentru noi. Într-adevăr, nu avem o bază de clienți”, a spus Marrote.

Politica prețului corect, în continuare valabilă

Dacia rămâne fidelă filozofiei sale, și anume dotări esențiale, fără elemente inutile, pentru a menține prețul final mult sub cel al concurenților. Bigster pornește de la circa 28.500 de euro, cu vreo 5.700 mai puțin decât un Nissan Qashqai.

În schimb, noul break ar urma să aibă un preț de lansare de aproximativ 22.000 de euro. Practic, va fi semnificativ mai ieftin decât un Seat Leon Estate (30.800 euro) sau Skoda Octavia Estate (33.000 euro).

Designerul-șef Dacia, David Durand, spune că noul model va păstra spiritul autentic Dacia. Adică va fi simplu, solid și practic, fără artificii estetice inutile.

„Este o mașină pentru uz zilnic, potrivită pentru familie și călătorii lungi. Oferă mult spațiu și siguranță pe drumuri dificile, fără să fie o demonstrație de statut social. Are sens să intrăm în acest segment acum. Mulți competitori se retrag, iar noi putem oferi o alternativă simplă, robustă și accesibilă”, a concluzionat Durand.

Alte articole importante
ANALIZĂ
Cât ajunge să plătească un român pentru factura la curent în Italia, Spania sau Marea Britanie
Cât ajunge să plătească un român pentru factura la curent în Italia, Spania sau Marea Britanie
Prețurile la electricitate diferă masiv între statele europene. Un român stabilit în străinătate poate ajunge să plătească pentru factura la curent de la jumătate, până la dublu față de factura din țară. În funcție de sistemul energetic, politicile fiscale și infrastructura națională, costurile variază considerabil. Potrivit celor mai recente analize ale Eurostat din 2024-2025, Spania […]
HONOR lansează MagicOS 10, primul sistem de operare din lume cu inteligență artificială evolutivă
Tehnologie
HONOR lansează MagicOS 10, primul sistem de operare din lume cu inteligență artificială evolutivă
Compania HONOR a lansat MagicOS 10, primul sistem de operare cu agent AI auto-evolutiv. Noua platformă trece de la un sistem clasic la un ecosistem inteligent, capabil să învețe, să acționeze și să se adapteze. În paralel, brandul chinez a anunțat extinderea strategiei sale 1×3×N și lansarea platformei HONOR AI Connect. Noua platformă va crea […]
Cele mai înfiorătoare locuri din lume. De la „Poarta Iadului” la insula păpușilor moarte
Cele mai înfiorătoare locuri din lume. De la „Poarta Iadului” la insula păpușilor moarte
Lumea ascunde locuri înfiorătoare care par desprinse dintr-un coșmar. Fie că este vorbim despre osuarul tapetat cu oase umane din Cehia sau despre craterul care arde de cinci decenii în mijlocul deșertului turkmen, fiecare dintre aceste destinații are o poveste la granița dintre mister, groază și fascinație. Sedlec Ossuary – Catedrala din oase, din Cehia […]
ANALIZĂ
Europa antreprenorială: În ce țări prosperă firmele și în ce țări de abia supraviețuiesc
Europa antreprenorială: În ce țări prosperă firmele și în ce țări de abia supraviețuiesc
Europa antreprenorială este un teren plin de oportunități și provocări, unde modul în care prosperă firmele variază semnificativ de la o țară la alta. Conducerea unei afaceri implică riscuri și recompense, iar unele țări europene sunt mai dificile pentru antreprenori. Companiile creează locuri de muncă și stimulează economiile locale. Mai multe firme înseamnă mai multe […]
ANALIZĂ
Marile mistere și cele mai cumplite temeri care vin o dată cu Inteligența Artificială Generală
Marile mistere și cele mai cumplite temeri care vin o dată cu Inteligența Artificială Generală
Ideea că mașinile vor deveni mai inteligente decât oamenii s-a transformat într-un mit colectiv, care domină întreaga industrie tehnologică. Deși conceptul AGI pare nou, cu mai puțin de 20 de ani de istorie, mitologia din spate lui datează, de fapt, de la începuturile informaticii. Turing, de pildă, se întreba dacă mașinile pot gândi, anticipând că, […]
ANALIZĂ
Mii de tineri călătoresc gratis în jurul lumii, în schimbul muncii voluntare. Cât de mult îşi riscă siguranţa?
Mii de tineri călătoresc gratis în jurul lumii, în schimbul muncii voluntare. Cât de mult îşi riscă siguranţa?
Tot mai mulți tineri din întreaga lume renunță la vacanțele clasice și aleg să călătorească gratuit, în schimbul muncii voluntare în hosteluri, ferme sau școli. Platformele online care promit „experiențe autentice de viață” au devenit o industrie globală, cu milioane de utilizatori. Însă în spatele acestor imagini idilice de pe rețelele sociale se ascund povești […]