Prima pagină » Dacia va lansa un model complet nou, rival pentru Skoda Octavia

Dacia va lansa un model complet nou, rival pentru Skoda Octavia

Dacia va lansa un model complet nou, rival pentru Skoda Octavia
Foto: Dacia

Dacia se pregătește să revină pe segmentul break-urilor, pregătind un model complet nou, care va rivaliza cu Skoda Octavia, etalonul clasei.

Viitorul automobil va fi încadrat în clasa compactă și va oferi un spațiu generos, un design modern și tehnologii actualizate.

Dacia va dezvălui în 2026 break-ul cunoscut acum sub numele de cod C-Neo

Dacia va lansa un model complet nou, rival pentru Skoda Octavia

Foto: Reddit / AutomobileRO

Dacia a confirmat că va lansa în 2026 un model complet nou, conceput ca o alternativă mai accesibilă la Skoda Octavia. Este vorba despre un break de clasă compactă, care va dispune de motor pe benzină și care va oferi capabilități off-road. Cu un preț estimat de aproximativ 22.000 de euro, viitorul automobile va marca o nouă etapă în extinderea producătorului românesc în segmentul compact, unul dintre cele mai disputate din Europa, relatează Puterea.ro.

Noul model, cunoscut momentan sub numele de cod C-Neo, va completa oferta Dacia în segmentul C, continuând succesul lui Bigster. SUV-ul de la Mioveni s-a impus deja în topul celor mai vândute vehicule pentru clienți privați în Franța și Germania.

„Teritoriul nostru de bază rămâne segmentul B, dar am început deja să pătrundem în segmentul C și am făcut-o cu succes prin Bigster”, a declarat Katrin Adt, noul director general al Dacia, într-un interviu acordat publicației britanice Autocar.

Aceasta a subliniat faptul că fiecare model Dacia trebuie să aibă „un scop clar” și „o poziționare bine definită” în gamă. Asta, pentru a evita suprapunerea cu modelele existente, inclusiv cu Bigster.

Un break între Sandero și Bigster

Primele imagini neoficiale sugerează că C-Neo va fi un crossover break compact cu gardă la sol mai înaltă. Acesta va avea un aspect robust, fiind inspirat de noul Sandero, dar având o caroserie mai lungă, de circa 4,6 metri. Practic, C-neo va fi versiunea break a hatchback-ului care deține titlul de cea mai bine vândută mașină în Europa.

Viitorul break va fi construit pe platforma CMF-B a grupului Renault, care este utilizată și de Sandero și Bigster. El va primi motorizări mild-hybrid și full-hybrid pe benzină, care vor dezvolta între 128 și 153 CP. Deocamdată, nu este confirmată o versiune cu tracțiune integrală.

„O parte importantă a clienților din segmentul C nu își doresc SUV-uri, ci o mașină cu poziție de condus mai joasă, eficientă și discretă”, a explicat Patrice Lévy-Bencheton, responsabil pentru performanța produselor Dacia.

Retragerea unor modele emblematice precum Ford Focus și creșterea prețurilor pentru rivalii consacrați ca Volkswagen Golf, Opel Astra sau Toyota Corolla creează o oportunitate excelentă pentru Dacia.

„Ceea ce vrem să facem în segmentul C este ceea ce am făcut în segmentele B sau B plus. Am identificat asta mai ales cu segmentul C-SUV. Dar, chiar și segmentul C-Hatch este probabil unul în care prețurile au crescut cel mai mult în ultimii 5 ani. Poți vedea creșterea ratelor lunare sau a prețurilor în acel segment. Este masivă”, a declarat Frank Marotte, directorul de vânzări și marketing Dacia.

El a recunoscut că Dacia trebuie mai întâi să treacă peste câteva provocări majore legate de acest segment.

„Segmentul compact este o provocare pentru noi. Într-adevăr, nu avem o bază de clienți”, a spus Marrote.

Politica prețului corect, în continuare valabilă

Dacia rămâne fidelă filozofiei sale, și anume dotări esențiale, fără elemente inutile, pentru a menține prețul final mult sub cel al concurenților. Bigster pornește de la circa 28.500 de euro, cu vreo 5.700 mai puțin decât un Nissan Qashqai.

În schimb, noul break ar urma să aibă un preț de lansare de aproximativ 22.000 de euro. Practic, va fi semnificativ mai ieftin decât un Seat Leon Estate (30.800 euro) sau Skoda Octavia Estate (33.000 euro).

Designerul-șef Dacia, David Durand, spune că noul model va păstra spiritul autentic Dacia. Adică va fi simplu, solid și practic, fără artificii estetice inutile.

„Este o mașină pentru uz zilnic, potrivită pentru familie și călătorii lungi. Oferă mult spațiu și siguranță pe drumuri dificile, fără să fie o demonstrație de statut social. Are sens să intrăm în acest segment acum. Mulți competitori se retrag, iar noi putem oferi o alternativă simplă, robustă și accesibilă”, a concluzionat Durand.

Alte articole importante
Cât costă masa de Crăciun în Europa. Unde este cea mai ieftină?
Cât costă masa de Crăciun în Europa. Unde este cea mai ieftină?
Masa de Crăciun diferă de la o țară la alta, în funcție de inflație, puterea de cumpărare și prețurile la alimentele de bază. O analiză recentă arată unde va fi cel mai ieftin Crăciun și care sunt țările unde tradiționalul ospăț din ziua de 25 decembrie pune cea mai mică presiune pe bugetul familiilor. În […]
Bugetul de sărbători al românilor: cine cheltuie cel mai mult
Bugetul de sărbători al românilor: cine cheltuie cel mai mult
Această perioadă pune la încercare bugetul de sărbători al românilor, iar diferențele de cheltuieli devin tot mai vizibile de la an la an. De la familiile cu venituri ridicate din marile orașe până la gospodăriile din mediul rural, modul în care sunt alocați banii pentru mese festive, cadouri și vacanțe arată clar cine cheltuie cel […]
România, în topul țărilor-sursă pentru produse contrafăcute: șocul cumpărătorilor când deschid coletul
România, în topul țărilor-sursă pentru produse contrafăcute: șocul cumpărătorilor când deschid coletul
Comerțul online continuă să se extindă rapid în Uniunea Europeană, însă odată cu această creștere se amplifică și riscurile pentru consumatori. Magazinele false, escrocheriile și produsele contrafăcute ajung tot mai des în coletele livrate către cumpărători, iar România se află printre statele membre implicate semnificativ în acest fenomen, potrivit celor mai recente date prezentate de […]
The Sun: Noile reguli de intrare în UE provoacă haos și cozi uriașe pe aeroporturi
The Sun: Noile reguli de intrare în UE provoacă haos și cozi uriașe pe aeroporturi
Experții au solicitat o revizuire urgentă a noilor reguli sau a metodelor de implementare a acestora, deoarece situația nu va face decât să se înrăutățească. EES a fost implementat parțial pe 12 octombrie Din octombrie, au intrat în vigoare noi reguli de control la frontieră pentru resortisanții țărilor terțe care intră în UE, ceea ce, […]
China este adevăratul câștigător al anulării interdicției UE privind motoarele cu ardere internă
China este adevăratul câștigător al anulării interdicției UE privind motoarele cu ardere internă
Decizia Comisiei Europene de a renunța la interdicția totală privind motoarele cu ardere internă din 2035 este prezentată de unele state membre drept o victorie pentru industria auto europeană. În realitate, tot mai mulți analiști și factori de decizie avertizează că această schimbare riscă să ofere un avantaj strategic major Chinei, într-un moment în care […]
Eurostat: România și Slovenia conduc clasamentul european al creșterilor din construcții
Eurostat: România și Slovenia conduc clasamentul european al creșterilor din construcții
Sectorul construcțiilor din Uniunea Europeană a înregistrat o evoluție pozitivă în luna octombrie 2025, cu România și Slovenia în prim-planul creșterilor anuale, potrivit celor mai recente date publicate de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat). Indicatorii arată un ritm de avans semnificativ în mai multe state membre, într-un context european marcat de reveniri moderate și corecții […]