Prima pagină » ASF a rezolvat peste 7.000 de solicitări telefonice în primul semestrul din 2025

ASF a rezolvat peste 7.000 de solicitări telefonice în primul semestrul din 2025

ASF a rezolvat peste 7.000 de solicitări telefonice în primul semestrul din 2025

Call Center-ul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) a preluat și soluționat peste 7.000 de solicitări telefonice din partea consumatorilor de servicii financiare non-bancare în primul semestru din 2025.

Această creștere reflectă interesul tot mai mare al publicului pentru informarea corectă și sprijinul oferit în gestionarea produselor financiare.

Peste 7.000 de solicitări rezolvate de call center-ul ASF în prima jumătate a anului

ASF a preluat și rezolvat peste 7.000 de solicitări telefonice în primul semestrul din 2025

Foto: Freepik

Specialiștii din call center-ul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) au preluat și soluționat, în primul semestru al anului, 7.039 de solicitări, venite din partea consumatorilor de servicii financiare non-bancare, înregistrând o ușoară creștere față de aceeași perioadă a anului precedent. Analiza apelurilor primite relevă un interes tot mai crescut al consumatorilor față de piețele financiare nebancare și o informare mai bună a acestora, se precizează într-un comunicat transmis de Autoritate.

Peste 90% dintre consumatorii care au apelat call center-ul ASF în prima jumătate a anului s-au declarat mulțumiți de informațiile primite. Acest lucru este susținut și de sondajul de opinie „Satisfacția consumatorilor de produse financiare non-bancare“, în cadrul căruia call center-ul a obținut un scor de 92,27% la întrebarea Net Promoter Score („Ați fost mulțumit de informațiile oferite?“).

Distribuția apelurilor primite pe zone de interes în intervalul analizat, comparativ cu perioada similară din 2024, a fost următoarea:

  • Pensii private: 3.258 apeluri (46,29% din total), în creștere cu 2,32%;
  • Asigurări-reasigurări: 2.396 apeluri (34,04%), în scădere cu 0,33%;
  • Instrumente și investiții financiare: 171 apeluri (2,43%), în scădere cu 11,86%;
  • Entitatea de soluționare alternativă a litigiilor (SAL-Fin): 84 apeluri (1,19%), în scădere cu 17,65%;
  • Alte informații: 1.120 apeluri (15,91%), în creștere cu 13,13%;
  • Limba engleză: 10 apeluri (0,14%), în scădere cu 41,18%.

ASF oferă asistență completă

În ceea ce privește timpul de răspuns, peste 85% dintre apeluri au fost soluționate în cel mult cinci minute, aproximativ 11% au necesitat între cinci și 15 minute, iar aproape 3% au implicat un timp de răspuns de peste 15 minute, fiind vorba de solicitări complexe.

Specialiștii Serviciului Relații cu Publicul, care gestionează call center-ul ASF, au efectuat în prima jumătate a lui 2025 un număr de 1.221 apeluri proactive pentru a sprijini consumatorii care au avut nevoie de asistență suplimentară. În același timp, 659 de consumatori au beneficiat de consultanță de specialitate la sediul ASF.

Autoritatea de Supraveghere Financiară pune un accent deosebit pe dezvoltarea continuă a calității asistenței oferite consumatorilor, adaptând comunicarea în funcție de nivelul de cunoștințe și experiență al acestora în domeniul financiar non-bancar. Consumatorilor li se transmit informații clare referitoare la riscurile asociate produselor financiare și sunt îndrumați să ia decizii investiționale responsabile, doar după ce înțeleg pe deplin potențialele riscuri și își pot susține financiar eventualele pierderi.

Experții call center din cadrul ASF oferă asistență completă pentru clarificarea solicitărilor, facilitând accesul egal și nediscriminatoriu la mecanismele de soluționare a cererilor, petițiilor și solicitărilor de informații. De asemenea, apelanții sunt consiliați cu privire la respectarea formalităților legale privind depunerea și completarea documentelor necesare rezolvării problemelor semnalate.

Call center-ul ASF poate fi contactat gratuit la numărul de telefon 0800.825.627, zilnic, de luni până joi, între orele 8:30 și 17:00, iar vinerea între orele 8:30 și 14:30.

Alte articole importante
România închide o rană diplomatică veche de peste trei decenii. Cât trebuie să plătim SUA pentru „Afacerea bumbacului” din anii ’90
România închide o rană diplomatică veche de peste trei decenii. Cât trebuie să plătim SUA pentru „Afacerea bumbacului” din anii ’90
România face, în sfârșit, un pas decisiv pentru a închide una dintre cele mai vechi și sensibile datorii externe rămase din perioada de tranziție postcomunistă. Guvernul a aprobat cadrul legal necesar pentru achitarea unei datorii istorice către Statele Unite ale Americii, aferentă importurilor de bumbac-fibră realizate la începutul anilor ’90, într-un episod controversat cunoscut drept […]
Cum rămâne competitiv cel mai mare producător auto european
Companii
Cum rămâne competitiv cel mai mare producător auto european
Cel mai mare producător auto european își adaptează strategia pentru a rămâne competitiv pe o piață globală dinamică și tehnologizată. Politica prevede investiții în electrificare, digitalizare și eficientizarea lanțurilor de producție. Scopul este acela de a răspunde cerințelor în continuă schimbare ale consumatorilor și reglementărilor internaționale. Cel mai mare producător auto european va continua reducerile […]
TikTok a semnat un acord prin care evită blocarea în SUA
Companii
TikTok a semnat un acord prin care evită blocarea în SUA
TikTok a semnat un acord foarte important care îi permite să evite blocarea platformei de socializare în Statele Unite. Înțelegerea stabilește reguli și măsuri de conformitate menite să răspundă preocupărilor autorităților privind securitatea datelor și conținutul distribuit pe platformă. TikTok evită blocarea prin încheierea unui acord prin care va fi deținută în coproprietate cu firme […]
Țara din UE cu cele mai supraevaluate locuințe
Țara din UE cu cele mai supraevaluate locuințe
Un nou raport al Comisiei Europene arată că, într-o țară din UE, sunt cele mai supraevaluate locuințe din tot blocul comunitar. Această statistică evidențiază o serie de dezechilibre în ceea ce privește prețurile, în raport cu veniturile și cu costurile reale de trai. Astfel,  se creează o serie de riscuri pentru cumpărători și investitori. Care […]
Carburanții se scumpesc din nou. Cât vom plăti la pompă în 2026
Carburanții se scumpesc din nou. Cât vom plăti la pompă în 2026
Carburanții se vor scumpi din nou, de la 1 ianuarie 2026, iar românii se pregătesc pentru majorări semnificative la pompă. Creșterea prețurilor este influențată de o serie de factori internaționali, precum și de evoluția costurilor de producție și de transport. Carburanții se scumpesc de la 1 ianuarie 2026. Cât va costa un plin de anul […]
Startup AI cu investitori români atrage finanțare de 330 milioane $
Companii
Startup AI cu investitori români atrage finanțare de 330 milioane $
Lovable, un startup AI cu sediul în Stockholm, a reușit să atragă o finanțare în valoare de 330 milioane de dolari. Tranzacția evidențiază interesul tot mai mare al investitorilor din Europa Centrală și de Est pentru companiile de inteligență artificială care prezintă potențial global. Startup-ul AI suedez Lovable atinge o evaluare record de 6,6 miliarde […]