Prima pagină » ASF a rezolvat peste 7.000 de solicitări telefonice în primul semestrul din 2025

ASF a rezolvat peste 7.000 de solicitări telefonice în primul semestrul din 2025

ASF a rezolvat peste 7.000 de solicitări telefonice în primul semestrul din 2025

Call Center-ul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) a preluat și soluționat peste 7.000 de solicitări telefonice din partea consumatorilor de servicii financiare non-bancare în primul semestru din 2025.

Această creștere reflectă interesul tot mai mare al publicului pentru informarea corectă și sprijinul oferit în gestionarea produselor financiare.

Peste 7.000 de solicitări rezolvate de call center-ul ASF în prima jumătate a anului

ASF a preluat și rezolvat peste 7.000 de solicitări telefonice în primul semestrul din 2025

Foto: Freepik

Specialiștii din call center-ul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) au preluat și soluționat, în primul semestru al anului, 7.039 de solicitări, venite din partea consumatorilor de servicii financiare non-bancare, înregistrând o ușoară creștere față de aceeași perioadă a anului precedent. Analiza apelurilor primite relevă un interes tot mai crescut al consumatorilor față de piețele financiare nebancare și o informare mai bună a acestora, se precizează într-un comunicat transmis de Autoritate.

Peste 90% dintre consumatorii care au apelat call center-ul ASF în prima jumătate a anului s-au declarat mulțumiți de informațiile primite. Acest lucru este susținut și de sondajul de opinie „Satisfacția consumatorilor de produse financiare non-bancare“, în cadrul căruia call center-ul a obținut un scor de 92,27% la întrebarea Net Promoter Score („Ați fost mulțumit de informațiile oferite?“).

Distribuția apelurilor primite pe zone de interes în intervalul analizat, comparativ cu perioada similară din 2024, a fost următoarea:

  • Pensii private: 3.258 apeluri (46,29% din total), în creștere cu 2,32%;
  • Asigurări-reasigurări: 2.396 apeluri (34,04%), în scădere cu 0,33%;
  • Instrumente și investiții financiare: 171 apeluri (2,43%), în scădere cu 11,86%;
  • Entitatea de soluționare alternativă a litigiilor (SAL-Fin): 84 apeluri (1,19%), în scădere cu 17,65%;
  • Alte informații: 1.120 apeluri (15,91%), în creștere cu 13,13%;
  • Limba engleză: 10 apeluri (0,14%), în scădere cu 41,18%.

ASF oferă asistență completă

În ceea ce privește timpul de răspuns, peste 85% dintre apeluri au fost soluționate în cel mult cinci minute, aproximativ 11% au necesitat între cinci și 15 minute, iar aproape 3% au implicat un timp de răspuns de peste 15 minute, fiind vorba de solicitări complexe.

Specialiștii Serviciului Relații cu Publicul, care gestionează call center-ul ASF, au efectuat în prima jumătate a lui 2025 un număr de 1.221 apeluri proactive pentru a sprijini consumatorii care au avut nevoie de asistență suplimentară. În același timp, 659 de consumatori au beneficiat de consultanță de specialitate la sediul ASF.

Autoritatea de Supraveghere Financiară pune un accent deosebit pe dezvoltarea continuă a calității asistenței oferite consumatorilor, adaptând comunicarea în funcție de nivelul de cunoștințe și experiență al acestora în domeniul financiar non-bancar. Consumatorilor li se transmit informații clare referitoare la riscurile asociate produselor financiare și sunt îndrumați să ia decizii investiționale responsabile, doar după ce înțeleg pe deplin potențialele riscuri și își pot susține financiar eventualele pierderi.

Experții call center din cadrul ASF oferă asistență completă pentru clarificarea solicitărilor, facilitând accesul egal și nediscriminatoriu la mecanismele de soluționare a cererilor, petițiilor și solicitărilor de informații. De asemenea, apelanții sunt consiliați cu privire la respectarea formalităților legale privind depunerea și completarea documentelor necesare rezolvării problemelor semnalate.

Call center-ul ASF poate fi contactat gratuit la numărul de telefon 0800.825.627, zilnic, de luni până joi, între orele 8:30 și 17:00, iar vinerea între orele 8:30 și 14:30.

Alte articole importante
Cercetătorii confirmă: „work from home” te face mai fericit
Analize
Cercetătorii confirmă: „work from home” te face mai fericit
Un studiu realizat de cercetătorii Universității din Australia de Sud confirmă oficial că munca de acasă te face mai fericit. Cercetătorii au studiat patru ani și au ajuns la o concluzie: lucrul de acasă schimbă vieți La mai bine de cinci ani după pandemie, când telemunca a devenit pentru mulți o normalitate, cercetătorii au analizat […]
Nvidia și Intel schimbă regulile jocului: O investiție de 5 miliarde zguduie industria cipurilor
Analize
Nvidia și Intel schimbă regulile jocului: O investiție de 5 miliarde zguduie industria cipurilor
Nvidia și Intel au surprins întreaga piață printr-o investiție de 5 miliarde de dolari. Nvidia, companie americană evaluată la peste 4.000 de miliarde de dolari, a cumpărat aproximativ 4% din Intel. Acest gigant se află într-un declin prelungit, scrie Puterea.ro. Această mutare nu este doar financiară, ci și strategică, având potențialul de a influența echilibrul […]
Kremlinul le spune rușilor să se pregătească pentru viața cu un „buget militar” pentru încă 5-8 ani
Analize
Kremlinul le spune rușilor să se pregătească pentru viața cu un „buget militar” pentru încă 5-8 ani
Kremlinul le spune rușilor că trebuie să se pregătească pentru un buget militar care va domina cheltuielile guvernamentale timp de 5-8 ani. Sergei Shvetsov, președintele Consiliului de Supraveghere al Bursei de la Moscova, a explicat că bugetul federal va rămâne militarizat pentru a permite reechiparea și reconstrucția infrastructurii, scrie MoscowTimes. „Avem o problemă—bugetul. Este un […]
Cei mai mari producători de energie nucleară din lume. Cifrele care surprind chiar și experții
Analize
Cei mai mari producători de energie nucleară din lume. Cifrele care surprind chiar și experții
Cei mai mari producători de energie nucleară generează aproximativ 10% din electricitatea globală, oferind energie de bază fiabilă pentru milioane de oameni. În 2024, centralele nucleare au produs 2.818 terawatt-oră (TWh), conform datelor VisualCapitalist. Această cifră confirmă rolul energiei nucleare ca sursă majoră de electricitate cu emisii reduse de carbon și stabilitate în rețelele mondiale. […]
Se reia programul Rabla Auto pentru persoane fizice
Companii
Se reia programul Rabla Auto pentru persoane fizice
Programul Rabla Auto se va relansa pe 30 septembrie, oferind posibilitatea să-ți schimbi mașina veche cu una prietenoasă cu mediul. Prin această nouă etapă, statul urmărește să stimuleze înnoirea parcului auto și reducerea poluării prin programul Rabla Auto la nivel național. Autoritățile speră că Programul Rabla Auto va avea succes. Ce spun reprezentanții APIA? Programul […]
Chatboții AI, printre cei mari consumatori de energie – iată de ce
Tehnologie
Chatboții AI, printre cei mari consumatori de energie – iată de ce
Chatboții AI, precum ChatGPT sau Gemini, au devenit indispensabili pentru sute de milioane de utilizatori. Dar succesul lor are un preț ascuns: un consum uriaș de energie, comparabil cu cel al unor orașe întregi.  Chatboții AI și impactul asupra consumului global de energie ChatGPT a ajuns în doar câțiva ani la aproape 200 de milioane de […]