Prima pagină » ASF a rezolvat peste 7.000 de solicitări telefonice în primul semestrul din 2025

ASF a rezolvat peste 7.000 de solicitări telefonice în primul semestrul din 2025

ASF a rezolvat peste 7.000 de solicitări telefonice în primul semestrul din 2025

Call Center-ul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) a preluat și soluționat peste 7.000 de solicitări telefonice din partea consumatorilor de servicii financiare non-bancare în primul semestru din 2025.

Această creștere reflectă interesul tot mai mare al publicului pentru informarea corectă și sprijinul oferit în gestionarea produselor financiare.

Peste 7.000 de solicitări rezolvate de call center-ul ASF în prima jumătate a anului

ASF a preluat și rezolvat peste 7.000 de solicitări telefonice în primul semestrul din 2025

Foto: Freepik

Specialiștii din call center-ul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) au preluat și soluționat, în primul semestru al anului, 7.039 de solicitări, venite din partea consumatorilor de servicii financiare non-bancare, înregistrând o ușoară creștere față de aceeași perioadă a anului precedent. Analiza apelurilor primite relevă un interes tot mai crescut al consumatorilor față de piețele financiare nebancare și o informare mai bună a acestora, se precizează într-un comunicat transmis de Autoritate.

Peste 90% dintre consumatorii care au apelat call center-ul ASF în prima jumătate a anului s-au declarat mulțumiți de informațiile primite. Acest lucru este susținut și de sondajul de opinie „Satisfacția consumatorilor de produse financiare non-bancare“, în cadrul căruia call center-ul a obținut un scor de 92,27% la întrebarea Net Promoter Score („Ați fost mulțumit de informațiile oferite?“).

Distribuția apelurilor primite pe zone de interes în intervalul analizat, comparativ cu perioada similară din 2024, a fost următoarea:

  • Pensii private: 3.258 apeluri (46,29% din total), în creștere cu 2,32%;
  • Asigurări-reasigurări: 2.396 apeluri (34,04%), în scădere cu 0,33%;
  • Instrumente și investiții financiare: 171 apeluri (2,43%), în scădere cu 11,86%;
  • Entitatea de soluționare alternativă a litigiilor (SAL-Fin): 84 apeluri (1,19%), în scădere cu 17,65%;
  • Alte informații: 1.120 apeluri (15,91%), în creștere cu 13,13%;
  • Limba engleză: 10 apeluri (0,14%), în scădere cu 41,18%.

ASF oferă asistență completă

În ceea ce privește timpul de răspuns, peste 85% dintre apeluri au fost soluționate în cel mult cinci minute, aproximativ 11% au necesitat între cinci și 15 minute, iar aproape 3% au implicat un timp de răspuns de peste 15 minute, fiind vorba de solicitări complexe.

Specialiștii Serviciului Relații cu Publicul, care gestionează call center-ul ASF, au efectuat în prima jumătate a lui 2025 un număr de 1.221 apeluri proactive pentru a sprijini consumatorii care au avut nevoie de asistență suplimentară. În același timp, 659 de consumatori au beneficiat de consultanță de specialitate la sediul ASF.

Autoritatea de Supraveghere Financiară pune un accent deosebit pe dezvoltarea continuă a calității asistenței oferite consumatorilor, adaptând comunicarea în funcție de nivelul de cunoștințe și experiență al acestora în domeniul financiar non-bancar. Consumatorilor li se transmit informații clare referitoare la riscurile asociate produselor financiare și sunt îndrumați să ia decizii investiționale responsabile, doar după ce înțeleg pe deplin potențialele riscuri și își pot susține financiar eventualele pierderi.

Experții call center din cadrul ASF oferă asistență completă pentru clarificarea solicitărilor, facilitând accesul egal și nediscriminatoriu la mecanismele de soluționare a cererilor, petițiilor și solicitărilor de informații. De asemenea, apelanții sunt consiliați cu privire la respectarea formalităților legale privind depunerea și completarea documentelor necesare rezolvării problemelor semnalate.

Call center-ul ASF poate fi contactat gratuit la numărul de telefon 0800.825.627, zilnic, de luni până joi, între orele 8:30 și 17:00, iar vinerea între orele 8:30 și 14:30.

Alte articole importante
Grecia a încasat peste 4,3 miliarde € din turism între ianuarie și mai 2025
Grecia a încasat peste 4,3 miliarde € din turism între ianuarie și mai 2025
Grecia continuă să fie una dintre cele mai profitabile destinații turistice din Europa, cu venituri record de peste 4,3 miliarde de euro din turism în perioada ianuarie – mai 2025, potrivit datelor oficiale publicate de Banca Centrală a Greciei. Creșterea de aproape 13% față de anul trecut a fost alimentată de fluxul de turiști străini, […]
CEO‑ul OpenAI avertizează asupra unui tsunami de escrocherii AI: „Asta mă sperie cu adevărat”
Tehnologie
CEO‑ul OpenAI avertizează asupra unui tsunami de escrocherii AI: „Asta mă sperie cu adevărat”
CEO-ul OpenAI, Sam Altman, avertizează că lumea este în pragul unei crize globale de fraudă, alimentate de inteligența artificială. De la clonarea vocii și până la deepfake-uri video imposibil de detectat, tehnologia actuală le oferă infractorilor instrumente tot mai periculoase. Altman susține că metodele tradiționale de autentificare sunt deja compromise și cere acțiuni urgente. CEO‑ul […]
„Cancel culture” devine „cancel brands”: Cum ajung brandurile internaționale în mijlocul scandalurilor de pe social-media
„Cancel culture” devine „cancel brands”: Cum ajung brandurile internaționale în mijlocul scandalurilor de pe social-media
O simplă prezentare de modă la Milano a declanșat un val de reacții în India și pe rețelele de socializare globale. Prada, una dintre cele mai prestigioase case de modă din lume, a fost acuzată de furt cultural după ce a prezentat o pereche de sandale care seamănă izbitor cu Kolhapuri chappal, o piesă emblematică […]
Soarele îmbătrânește: Când și cum se va destrăma sistemul solar – ce spun astronomii
Tehnologie
Soarele îmbătrânește: Când și cum se va destrăma sistemul solar – ce spun astronomii
Deși pare etern, sistemul nostru solar este doar o etapă trecătoare într-un Univers în continuă schimbare. Astronomii avertizează că, în ciuda longevității sale de peste 4,6 miliarde de ani, soarta sistemului solar este pecetluită. Soarele, ceasul cosmic al sistemului solar Sistemul solar pare stabil, dar funcționează ca un mecanism de ceasornic cu un termen de […]
Chinezii au creat cyber-albina, prin fuziunea naturii cu tehnologia. Poate fi controlată de la distanță și face munci remarcabile
Tehnologie
Chinezii au creat cyber-albina, prin fuziunea naturii cu tehnologia. Poate fi controlată de la distanță și face munci remarcabile
O descoperire remarcabilă vine din laboratoarele din Beijing, unde cercetătorii chinezi au reușit să transforme o simplă albină într-un instrument controlabil de la distanță, prin intermediul unui dispozitiv cerebral minuscul. Cyber-albina, rezultat al unei fuziuni spectaculoase între natură și tehnologie, promite să îndeplinească sarcini imposibile până de curând pentru un insect – de la misiuni […]
Exporturile de magneți din pământuri rare din China către SUA au explodat în iunie
Exporturile de magneți din pământuri rare din China către SUA au explodat în iunie
Exporturile de magneți din pământuri rare ale Chinei către SUA au înregistrat o creștere de peste șapte ori în luna iunie față de luna anterioară. Această redresare denotă nu doar detensionarea relațiilor comerciale dintre cele două mari economii ale lumii, ci și reluarea fluxurilor de materiale esențiale pentru industriile de tehnologie și energie verde. Exporturile […]