Call Center-ul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) a preluat și soluționat peste 7.000 de solicitări telefonice din partea consumatorilor de servicii financiare non-bancare în primul semestru din 2025.
Această creștere reflectă interesul tot mai mare al publicului pentru informarea corectă și sprijinul oferit în gestionarea produselor financiare.
Foto: Freepik
Specialiștii din call center-ul Autorității de Supraveghere Financiară (ASF) au preluat și soluționat, în primul semestru al anului, 7.039 de solicitări, venite din partea consumatorilor de servicii financiare non-bancare, înregistrând o ușoară creștere față de aceeași perioadă a anului precedent. Analiza apelurilor primite relevă un interes tot mai crescut al consumatorilor față de piețele financiare nebancare și o informare mai bună a acestora, se precizează într-un comunicat transmis de Autoritate.
Peste 90% dintre consumatorii care au apelat call center-ul ASF în prima jumătate a anului s-au declarat mulțumiți de informațiile primite. Acest lucru este susținut și de sondajul de opinie „Satisfacția consumatorilor de produse financiare non-bancare“, în cadrul căruia call center-ul a obținut un scor de 92,27% la întrebarea Net Promoter Score („Ați fost mulțumit de informațiile oferite?“).
Distribuția apelurilor primite pe zone de interes în intervalul analizat, comparativ cu perioada similară din 2024, a fost următoarea:
În ceea ce privește timpul de răspuns, peste 85% dintre apeluri au fost soluționate în cel mult cinci minute, aproximativ 11% au necesitat între cinci și 15 minute, iar aproape 3% au implicat un timp de răspuns de peste 15 minute, fiind vorba de solicitări complexe.
Specialiștii Serviciului Relații cu Publicul, care gestionează call center-ul ASF, au efectuat în prima jumătate a lui 2025 un număr de 1.221 apeluri proactive pentru a sprijini consumatorii care au avut nevoie de asistență suplimentară. În același timp, 659 de consumatori au beneficiat de consultanță de specialitate la sediul ASF.
Autoritatea de Supraveghere Financiară pune un accent deosebit pe dezvoltarea continuă a calității asistenței oferite consumatorilor, adaptând comunicarea în funcție de nivelul de cunoștințe și experiență al acestora în domeniul financiar non-bancar. Consumatorilor li se transmit informații clare referitoare la riscurile asociate produselor financiare și sunt îndrumați să ia decizii investiționale responsabile, doar după ce înțeleg pe deplin potențialele riscuri și își pot susține financiar eventualele pierderi.
Experții call center din cadrul ASF oferă asistență completă pentru clarificarea solicitărilor, facilitând accesul egal și nediscriminatoriu la mecanismele de soluționare a cererilor, petițiilor și solicitărilor de informații. De asemenea, apelanții sunt consiliați cu privire la respectarea formalităților legale privind depunerea și completarea documentelor necesare rezolvării problemelor semnalate.
Call center-ul ASF poate fi contactat gratuit la numărul de telefon 0800.825.627, zilnic, de luni până joi, între orele 8:30 și 17:00, iar vinerea între orele 8:30 și 14:30.