Prima pagină » Austria se sperie de organizarea viitorului Eurovision. Costurile uriașe ar putea lăsa o gaură în bugetul radiodifuzorului public

Austria se sperie de organizarea viitorului Eurovision. Costurile uriașe ar putea lăsa o gaură în bugetul radiodifuzorului public

Austria se sperie de organizarea viitorului Eurovision. Costurile uriașe ar putea lăsa o gaură în bugetul radiodifuzorului public
Austria se sperie de organizarea viitorului Eurovision. Foto: Facebook

Victoria surprinzătoare a Austriei la ediția din acest an a concursului Eurovision, cu artistul Johannes Pietsch, cunoscut sub numele JJ, și piesa „Wasted Love”, a adus un val de entuziasm în țară. Este a treia oară când Austria câștigă această competiție, după succesele din 1966 și 2014. Totuși, bucuria victoriei este umbrită de temerile legate de costurile organizării ediției din 2026, care vor pune o presiune financiară considerabilă asupra autorităților austriece.

Radiodifuzorul public austriac, ORF, responsabil de organizarea evenimentului, se confruntă cu dificultăți financiare majore. Costurile pentru găzduirea Eurovision 2026 sunt estimate să depășească 30 de milioane de euro, o sumă considerabilă în contextul în care ORF trebuie să acopere și cheltuielile pentru transmiterea unor evenimente sportive majore precum Cupa Mondială de fotbal din Canada, Mexic și SUA, dar și Jocurile Olimpice de iarnă din Italia.

Stefanie Groiss-Horowitz, directorul de programe al ORF, a recunoscut că, deși victoria lui JJ este o mare realizare, organizarea concursului reprezintă un proiect uriaș și dificil.

„Vine și valiza cu bani? Sunt incredibil de fericită, deoarece este, desigur, un proiect uriaș. Nu va fi ușor. Va trebui să vedem cum putem strânge tot ce avem pentru a reuși”, a declarat ea.

Markus Marterbauer, ministrul de Finanțe al Austriei, a fost extrem de critic în legătură cu cheltuielile aferente organizării Eurovision. Austria traversează al treilea an consecutiv de recesiune și implementează măsuri de austeritate pentru a reduce deficitul bugetar, astfel că o astfel de investiție ridică semne de întrebare, scrie The Guardian

Pe Instagram, Marterbauer a comentat ironic o postare satirică care sugera că un site a votat de 3.000 de ori pentru Suedia, pentru a evita astfel costurile legate de găzduirea concursului. „Nu a fost suficient…”, a scris el, făcând aluzie la această situație.

Cum se finanțează Eurovision?

Organizarea Eurovision este susținută în principal din taxele plătite de radiodifuzorii participanți, contribuțiile radiodifuzorului și orașului gazdă, precum și din veniturile generate de sponsorizări, vânzarea biletelor și voturile publicului. Cu toate acestea, suma necesară pentru organizare rămâne una foarte mare, mai ales pentru un radiodifuzor cu buget restrâns.

Deși victoria la Eurovision reprezintă un motiv de mândrie pentru Austria, provocările financiare legate de organizarea ediției din 2026 sunt o sursă importantă de îngrijorare pentru autorități. Rămâne de văzut cum vor reuși austriecii să gestioneze această responsabilitate într-un context economic dificil.

Alte articole importante
STUDIU. Degradarea climatică și pierderea biodiversității agravează „criza ciocolatei” din Uniunea Europeană. Sunt amenințate și importurile de orez și porumb
STUDIU. Degradarea climatică și pierderea biodiversității agravează „criza ciocolatei” din Uniunea Europeană. Sunt amenințate și importurile de orez și porumb
Un nou raport avertizează că degradarea climatică și pierderea biodiversității agravează „criza ciocolatei” în Uniunea Europeană. Așa cum au semnalat multe studii anterioare, producția de cacao se numără printre cele șase mărfuri esențiale provenind, în principal, din țări vulnerabile la amenințările de mediu, transmite The Guardian.  Raportul, comandat de Fundația Europeană pentru Climă, le recomandă […]
Elon Musk, cel mai mare susținător al Partidului Republican, își reduce donațiile electorale
Companii
Elon Musk, cel mai mare susținător al Partidului Republican, își reduce donațiile electorale
Elon Musk, cel mai bogat om din lume, a declarat, cu ocazia Forumului Economic din Qatar, că intenționează să-și reducă semnificativ contribuțiile financiare către campaniile electorale. În total, numai anul trecut, șeful Tesla a investit peste 290 de milioane de dolari pentru a-i susține pe candidații republicani la alegerile prezidențiale și la cele legislative, potrivit […]
Google și Volvo, parteneri pentru dezvoltarea automobilelor android
Google și Volvo, parteneri pentru dezvoltarea automobilelor android
Google (parte a Alphabet) a anunțat, miercuri, că producătorul suedez de automobile Volvo Cars este partenerul său principal pentru dezvoltarea software-ului Android destinat industriei auto. Această colaborare le va permite clienților Volvo să beneficieze de versiuni Android mai noi, cu mult înaintea rivalilor din industria auto, transmite Reuters. Cele mai noi generații de soft vor […]
Microsoft admite colaborarea cu Israel în domeniul AI, însă respinge orice legătură cu operațiunile din Gaza
Tehnologie
Microsoft admite colaborarea cu Israel în domeniul AI, însă respinge orice legătură cu operațiunile din Gaza
Microsoft confirmă că a furnizat tehnologie avansată de inteligență artificială și servicii cloud armatei israeliene în timpul ofensivei asupra Fâșiei Gaza. Declarația, venită după o investigație explozivă și apeluri masive la boicot, ridică semne de întrebare legate de responsabilitatea companiilor tech în conflictele armate și de utilizarea etică a AI-ului în zone de război. Microsoft […]
Topul celor mai aglomerate aeroporturi din lume în 2024. Numărul pasagerilor care le-au tranzitat, de ordinul zecilor de milioane
Topul celor mai aglomerate aeroporturi din lume în 2024. Numărul pasagerilor care le-au tranzitat, de ordinul zecilor de milioane
Anul 2024 a marcat un nou record în traficul aerian global, cu un total de 9,5 miliarde de pasageri, o creștere impresionantă, de 5 miliarde, față de 2021. Cele mai aglomerate 10 aeroporturi au gestionat împreună 855 de milioane de pasageri, reprezentând aproximativ 9% din traficul mondial. Cu toate acestea, industria aviației se confruntă cu […]
Renault este dispus să furnizeze în continuare tehnologie altor producători auto
Companii
Renault este dispus să furnizeze în continuare tehnologie altor producători auto
Constructorul de automobile francez Renault a anunțat că este dispus să pună la dispoziția altor producători din industrie tehnologiile proprii. Scopul este acela de a reduce costurile de producție și de a crește volumul total de vehicule fabricate cu specificații similare. Anunțul a fost făcut de directorul general al grupului, Luca De Meo, în cadrul […]