:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/07/VW-3-1024x683.jpg) 
Grupul Volkswagen se confruntă cu un deficit estimat la 5,8 miliarde de dolari din cauza noilor tarife vamale impuse de administrația Trump.
După publicarea rezultatelor financiare trimestriale, acțiunile companiei au crescut temporar cu până la 2%, pentru ca apoi să scadă cu 1,2%.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/07/Volkswagen.jpg)
Foto: Volkswagen
O corecție costisitoare a cursului la Porsche a lovit puternic Grupul Volkswagen în al treilea trimestru. Consecința: o pierdere operațională de 1,5 miliarde de dolari. Aceasta vine în contextul presiunilor generate de tarifele americane, transmite agenția de presă Reuters.
Compania a înregistrat cheltuieli totale de 5,8 miliarde de dolari ca urmare a schimbării strategiei Porsche privind vehiculele electrice, anunțată în septembrie. Totodată, tarifele de import din SUA și scăderea vânzărilor sunt estimate să coste compania până la 5,7 miliarde de dolari în acest an.
În ciuda pierderii nete, veniturile au crescut cu 2,3%, până la 80,3 miliarde de euro. Această creștere a fost ajutată de o ușoară majorare a vânzărilor de vehicule la nivel global.
Tarifele au accentuat presiunea asupra CEO-ului Volkswagen, Oliver Blume. Acesta va ceda conducerea diviziei Porsche la începutul anului viitor, păstrându-și funcția doar la conducerea companiei-mamă.
Decizia a luat-o după ce, luna trecută, avertizase că pierderile vor ajunge la câteva miliarde de euro. De asemenea, investitorii au pus tot mai mult la îndoială capacitatea lui Blume de a gestiona simultan cele două companii în această perioadă dificilă. Cel care îi va lua locul este fostul șef McLaren, Michael Leiters.
Directorul financiar al Volkswagen, Arno Antlitz, a explicat că cel puțin 4,6 miliarde de dolari din costurile tarifelor sunt directe. Restul reprezintă pierderi de marjă generate de contramăsuri.
Gigantul din Wolfsburg analizează posibilități de reducere a costurilor suplimentare. Oficialii germani se gândesc inclusiv la diminuarea cheltuielilor sau mutarea unei părți mai mari a producției în SUA. Ei se vor decide până la sfârșitul anului în ceea ce privește înființarea unei fabrici pentru filiala Audi, conform France24.
Antlitz a spus că cererea mare pentru mașinile Volkswagen în Europa compensează slăbiciunea de pe piața chineză. Totuși, modelele electrice tot mai populare sunt mai costisitoare de produs, afectând profitabilitatea grupului.
Volkswagen și-a menținut previziunile pentru întregul an, dar ele se bazează pe ipoteza unei aprovizionări adecvate cu cipuri. Aceasta indică faptul că următorul front de provocări va fi conflictul comercial cu producătorul olandez de cipuri Nexperia.