Prima pagină » Volkswagen lovită în plin de impactul tarifelor lui Trump

Volkswagen lovită în plin de impactul tarifelor lui Trump

Volkswagen lovită în plin de impactul tarifelor lui Trump
Foto: Unsplash

Grupul Volkswagen se confruntă cu un deficit estimat la 5,8 miliarde de dolari din cauza noilor tarife vamale impuse de administrația Trump.

După publicarea rezultatelor financiare trimestriale, acțiunile companiei au crescut temporar cu până la 2%, pentru ca apoi să scadă cu 1,2%.

Lovitură pentru Volkswagen: tarifele lui Trump aduc pierderi de 5,8 miliarde $

Volkswagen lovită în plin de impactul tarifelor lui Trump

Foto: Volkswagen

O corecție costisitoare a cursului la Porsche a lovit puternic Grupul Volkswagen în al treilea trimestru. Consecința: o pierdere operațională de 1,5 miliarde de dolari. Aceasta vine în contextul presiunilor generate de tarifele americane, transmite agenția de presă Reuters.

Compania a înregistrat cheltuieli totale de 5,8 miliarde de dolari ca urmare a schimbării strategiei Porsche privind vehiculele electrice, anunțată în septembrie. Totodată, tarifele de import din SUA și scăderea vânzărilor sunt estimate să coste compania până la 5,7 miliarde de dolari în acest an.

În ciuda pierderii nete, veniturile au crescut cu 2,3%, până la 80,3 miliarde de euro. Această creștere a fost ajutată de o ușoară majorare a vânzărilor de vehicule la nivel global.

Șeful VW va renunța la funcția deținută la Porsche

Tarifele au accentuat presiunea asupra CEO-ului Volkswagen, Oliver Blume. Acesta va ceda conducerea diviziei Porsche la începutul anului viitor, păstrându-și funcția doar la conducerea companiei-mamă.

Decizia a luat-o după ce, luna trecută, avertizase că pierderile vor ajunge la câteva miliarde de euro. De asemenea, investitorii au pus tot mai mult la îndoială capacitatea lui Blume de a gestiona simultan cele două companii în această perioadă dificilă. Cel care îi va lua locul este fostul șef McLaren, Michael Leiters.

EV-urile afectează profitabilitatea grupului

Directorul financiar al Volkswagen, Arno Antlitz, a explicat că cel puțin 4,6 miliarde de dolari din costurile tarifelor sunt directe. Restul reprezintă pierderi de marjă generate de contramăsuri.

Gigantul din Wolfsburg analizează posibilități de reducere a costurilor suplimentare. Oficialii germani se gândesc inclusiv la diminuarea cheltuielilor sau mutarea unei părți mai mari a producției în SUA. Ei se vor decide până la sfârșitul anului în ceea ce privește înființarea unei fabrici pentru filiala Audi, conform France24.

Antlitz a spus că cererea mare pentru mașinile Volkswagen în Europa compensează slăbiciunea de pe piața chineză. Totuși, modelele electrice tot mai populare sunt mai costisitoare de produs, afectând profitabilitatea grupului.

Volkswagen și-a menținut previziunile pentru întregul an, dar ele se bazează pe ipoteza unei aprovizionări adecvate cu cipuri. Aceasta indică faptul că următorul front de provocări va fi conflictul comercial cu producătorul olandez de cipuri Nexperia.

Alte articole importante
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Pe malul Mării Mediterane ia naștere un mega-oraș de peste 180 miliarde $, care va deveni un hub urban și economic de referință în regiune. Proiectul combină infrastructură ultramodernă, facilități rezidențiale și comerciale și concepte inovatoare de dezvoltare urbană, marcând o nouă eră a metropolelor globale. Cel mai scump proiect urban va fi ridicat în […]
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Europa se confruntă cu o criză structurală și trebuie să înțeleagă că modelul său economic și geopolitic nu mai este sustenabil, scriu analiștii The Economist. Războiul, protecționismul și stagnarea economică sunt dovezi ale costurilor antrenate de politicile sale de autosuficiență. Ca o familie nobiliară care își maschează conturile goale, Europa trebuie să renunțe la luxurile […]
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Tot mai mulți români aleg să-și petreacă vacanțele la capătul lumii, într-un loc unde liniștea absolută întâlnește aventura pură. Antarctica, considerată ultima frontieră turistică a planetei, devine noua destinație de vis pentru călătorii români cu spirit de explorator. O croazieră de expediție, în valoare de nu mai puțin de 15.000 de euro, promite o experiență […]
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Italia pune din nou pe şine un nou simbol al eleganței și nostalgiei anilor ’50-’60. Trenul La Dolce Vita Orient Express, un hotel de lux pe șine, promite o experiență unică între design retro, gastronomie de top și peisaje spectaculoase. Preţurile încep de la 3.500 de euro de persoană. Călătoria începe la Roma, în stil […]
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
Coreea de Sud este al treilea exportator mondial de produse cosmetice, după Franța și Statele Unite. Exporturile sud-coreene de cosmetice au crescut de la 650 milioane de dolari în 2011, la 4 miliarde în 2017 și 10 miliarde în 2024. Performanța excepțională a Coreei este susținută de faimosul concept K-beauty, un ritual care pendulează, de […]
Mii de români, vizați de fraude online cu reduceri false și site-uri fantomă de Black Friday
Mii de români, vizați de fraude online cu reduceri false și site-uri fantomă de Black Friday
Sezonul reducerilor de Black Friday nu aduce doar chilipiruri, ci și un val de fraude online. Experții în securitate cibernetică avertizează că infractorii digitali exploatează febra cumpărăturilor și pun în scenă scheme sofisticate pentru a fura datele bancare ale utilizatorilor. Site-urile clonă, link-urile capcană și ofertele „prea bune ca să fie adevărate” fac parte din […]