Prima pagină » Blue Air, la capăt de drum: Compania a intrat oficial în faliment. De ce nu a reușit să evite colapsul financiar

Blue Air, la capăt de drum: Compania a intrat oficial în faliment. De ce nu a reușit să evite colapsul financiar

Blue Air, la capăt de drum: Compania a intrat oficial în faliment. De ce nu a reușit să evite colapsul financiar
Blue Air a intrat oficial în faliment. Foto: Puterea.ro

Compania aeriană Blue Air a fost declarată oficial în faliment, după mai bine de doi ani în care încercările de reorganizare și redresare financiară au eșuat. Lichidatorul judiciar, firma românească Infinexa, a demarat procedura de faliment, invocând lipsa unui investitor strategic dispus să preia compania și să injecteze capital proaspăt. În ciuda eforturilor conducerii și a acționarului majoritar, statul român, reprezentat prin Autoritatea pentru Administrarea Activelor Statului (AAAS), nu s-a găsit o soluție salvatoare, scrie Puterea.ro.

Radu Tudor, senior partner al Infinexa, a declarat într-un comunicat oficial:

„Falimentul este cea mai echitabilă soluție pentru protejarea interesului creditorilor, fiind menită să maximizeze șansele de recuperare a datoriilor, în contextul economic actual”.

Negocieri fără succes și lipsa capitalului necesar

Pe parcursul perioadei de observație, conducerea Blue Air, împreună cu reprezentanții AAAS, care dețin 75% din acțiuni, au purtat discuții cu mai mulți potențiali investitori. Cu toate acestea, niciunul nu a fost dispus să ofere capitalul necesar pentru implementarea unui plan viabil de reorganizare.

În lipsa unei soluții concrete, Adunarea Generală a Creditorilor Blue Air a aprobat pe 2 iunie 2025 propunerea administratorului judiciar de a declara falimentul companiei. Potrivit comunicatului Infinexa, această măsură a fost considerată cea mai potrivită pentru protejarea intereselor creditorilor, angajaților și instituțiilor publice implicate.

Procesul de lichidare și distribuirea fondurilor către creditori

În cadrul procedurii de faliment, toate activele Blue Air vor fi valorificate conform legii pentru a acoperi datoriile acumulate. Printre bunurile ce vor fi lichidate se numără două aeronave nefuncționale, cinci carcase de avion și alte active ale companiei.

Lichidatorul a subliniat că procesul va fi desfășurat cu transparență și legalitate, pentru a asigura o distribuție echitabilă a fondurilor către creditorii îndreptățiți, printre care se numără Ministerul Finanțelor și Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF), care au creanțe bugetare importante.

De la insolvență la faliment: evoluția Blue Air

Blue Air a intrat în insolvență pe 22 martie 2023, după ce dificultățile financiare s-au accentuat în contextul post-pandemic. Statul român a preluat controlul asupra companiei prin executarea garanției aferente ajutorului de stat acordat în timpul pandemiei COVID-19.

În ciuda sprijinului temporar și a măsurilor de redresare, compania nu a reușit să-și stabilizeze situația financiară. Lipsa traficului aerian suficient, veniturile insuficiente și o structură de capital fragilă au condus la oprirea activității și acumularea unor datorii greu de gestionat.

Firma Infinexa, care gestionează procedura de faliment a Blue Air, este o companie antreprenorială românească înființată în 2022. Specializată în restructurarea și administrarea firmelor aflate în dificultate, Infinexa administrează active în valoare de peste 200 de milioane de euro. Printre clienții săi se numără și companii precum Vivre Deco, Hidroconstrucția și Angst.

Alte articole importante
Leonardo Badea, BNR: România are atuuri reale pentru investiții, dar rămâne sub potențial din cauza predictibilității și competitivității instituționale
Leonardo Badea, BNR: România are atuuri reale pentru investiții, dar rămâne sub potențial din cauza predictibilității și competitivității instituționale
România dispune de avantaje solide în competiția regională și globală pentru atragerea investițiilor străine, însă valorificarea acestora depinde decisiv de predictibilitate, stabilitate și calitatea cadrului instituțional. Mesajul a fost transmis de prim-viceguvernatorul Băncii Naționale a României, Leonardo Badea, în discursul susținut la deschiderea conferinței „Descoperiți România. Care sunt atuurile României în competiția pentru atragerea investițiilor?”. […]
Noua armă a hackerilor: site-uri bancare europene copiate la perfecție, datele clienților furate în timp real
Tehnologie
Noua armă a hackerilor: site-uri bancare europene copiate la perfecție, datele clienților furate în timp real
Un nou val de atacuri cibernetice lovește sistemul financiar european, după ce experții în securitate au identificat un kit de phishing extrem de sofisticat, capabil să reproducă aproape identic site-urile băncilor și platformelor financiare. Denumit sugestiv „Spiderman”, acest instrument este deja utilizat pe scară largă de infractori cibernetici și reprezintă o amenințare majoră pentru utilizatorii […]
ANALIZĂ
Raport BNR: Avuția netă a românilor a crescut până la 1.900 de miliarde de lei, dar riscurile la adresa stabilității financiare rămân ridicate
Raport BNR: Avuția netă a românilor a crescut până la 1.900 de miliarde de lei, dar riscurile la adresa stabilității financiare rămân ridicate
Avuția netă a populației din România s-a dublat din 2019 până în prezent, ajungând la aproximativ 1.900 de miliarde de lei, dar riscurile la adresa stabilității financiare au rămas ridicate, arată  Raportul asupra stabilității financiare publicat de BNR în decembrie 2025.  Averea netă a populației reflectă atât creșterea economică susținută din ultimul deceniu, cât și […]
Cât vor costa vacanțele în Bulgaria după trecerea la moneda euro
Piață de Capital - Fonduri
Cât vor costa vacanțele în Bulgaria după trecerea la moneda euro
Trecerea la moneda euro ar putea determina o creștere semnificativă a prețurilor pentru vacanțele în Bulgaria ale turiștilor români. Scumpirile se vor resimți atât în costurile cazării, cât și la mâncare și alte servicii turistice, reflectând creșterea cheltuielilor hotelurilor și pensiunilor. Vacanțele în Bulgaria se vor scumpi cu până la 10% după trecerea la moneda […]
ANALIZĂ
Motoarele cu ardere internă scapă de interdicția totală în UE
Companii
Motoarele cu ardere internă scapă de interdicția totală în UE
UE face un pas înapoi de la planul inițial de a elimina definitiv mașinile dotate cu motoare cu ardere internă. În locul unei interdicții totale, oficialii de la Bruxelles adoptă acum o abordare mai flexibilă, care lasă loc pentru mai multe tehnologii pe piață după 2035. Decizie surpriză a UE: motoarele cu ardere internă vor […]
România a contribuit cu 0,3% la dezvoltarea rachetei Ariane 6
Macroeconomie
România a contribuit cu 0,3% la dezvoltarea rachetei Ariane 6
În calitate de stat participant, România a avut o contribuție directă de 0,3% la programul european de dezvoltare a rachetei Ariane 6. Acest proiect de mare anvergură este menit să consolideze capacitatea de lansare spațială a continentului. Deși procentul pare modest, el reflectă implicarea constantă a țării noastre în industria aerospațială și participarea sa la […]