Bosch anunță investiții de sute de milioane de euro în dezvoltarea software-ului de gestionare a mișcării vehiculului.
, o tehnologie esențială pentru siguranța și performanța mașinilor moderne. Prin această strategie, compania germană își consolidează poziția în industria auto, pregătind terenul pentru viitoarea generație de vehicule electrice și autonome.
Foto: Bosch
Grupul Bosch a anunțat că, până în 2028, va face investiții suplimentare de ordinul sutelor de milioane de euro. mare parte din banio se va duce în dezvoltarea software-ului său de gestionare a mișcării vehiculului (Vehicle Motion Management), potrivit unui comunicat Bosch.
Compania estimează că tehnologiile „brake-by-wire” și „steer-by-wire” vor reprezenta o sursă importantă de venituri în următorii ani. Mai exact, germanii estimează că acestea vor genera venituri totale de peste 7 miliarde de euro până în 2032.
„Bosch deține expertiză atât în domeniul hardware, cât și în cel al software-ului. Fără un hardware sofisticat, nici cea mai inteligentă mașină nu se va mișca un singur milimetru. Scopul nostru este să continuăm să jucăm un rol central în modelarea industriei auto în era mobilității bazate pe software, oferind soluții personalizate și inteligente”, a declarat Stefan Hartung, președintele consiliului de administrație Bosch cu ocazia IAA Mobility de la München.
Tehnologia by-wire oferă o privire clară asupra viitorului construcției vehiculelor, potrivit oficialilor companiei. Hardware-ul va fi proiectat astfel încât să răspundă cerințelor software-ului, a explicat Markus Heyn, membru în consiliul de administrație Bosch.
Divizia Bosch Mobility continuă să se dezvolte în cadrul mobilității bazate pe software. De la hardware cu software încorporat, până la soluții software complet independente, care pot fi integrate în ecosistemele producătorilor și partenerilor. Bosch estimează o creștere moderată a veniturilor din vânzări pentru anul curent, de aproape 2%. Și asta, chiar și în contextul stagnării producției globale de vehicule și a întârzierilor în domeniul electromobilității și al condusului autonom.
„Până acum, un vehicul era considerat «nou» doar la livrare. În viitor, însă, software-ul său va fi actualizat continuu și va învăța permanent prin intermediul inteligenței artificiale”, a declarat Markus Heyn, membru al consiliului de administrație Bosch și președinte al sectorului Mobility.
Software-ul Bosch Vehicle Motion Management coordonează toate mișcările vehiculului. Acesta controlează centralizat frânele, direcția, trenul de rulare și șasiul. Această integrare îmbunătățește sincronizarea între sistemele individuale și permite ajustarea lor în funcție de preferințele șoferului.
Bosch spune că software-ul său este utilizat pe scară largă. Acesta a fost adoptat deja de peste douăzeci de producători din Europa, China și Japonia. În următorii trei ani, compania va investi sute de milioane de euro pentru extinderea portofoliului modular de software și funcții.
Sistemul Vehicle Motion Management funcționează și mai eficient în combinație cu soluțiile by-wire. El controlează independent frânele și direcția, fără dependență de intervenția șoferului. Vehiculele moderne, proiectate și dezvoltate din perspectiva software-ului, folosesc tot mai puține calculatoare de bord, dar mai performante.
„Acestea reprezintă un motor de creștere pentru Bosch: divizia de calculatoare performante înregistrează în prezent o creștere anuală de peste 5%, având în portofoliu clienți precum BMW Group”, explică reprezentanții grupului.
Bosch este un lider global în furnizarea de tehnologii și servicii, având aproximativ 418.000 de angajați la nivel mondial (la 31 decembrie 2024) și generând vânzări de 90,3 miliarde de euro în 2024. Operațiunile sale sunt structurate în patru sectoare principale: Mobilitate, Tehnologie industrială, Bunuri de larg consum și Tehnologie pentru construcții și energie.