Prima pagină » Volkswagen pregătește revoluția software și își crește masiv participația în Rivian. Amazon, detronat în lista acționarilor

Volkswagen pregătește revoluția software și își crește masiv participația în Rivian. Amazon, detronat în lista acționarilor

Volkswagen pregătește revoluția software și își crește masiv participația în Rivian. Amazon, detronat în lista acționarilor
Volkswagen pregătește revoluția software. Foto: Pixabay

Volkswagen face un pas decisiv pentru a-și rezolva problemele majore cu sistemele IT din vehiculele proprii, consolidându-și parteneriatul strategic cu producătorul american de software și vehicule electrice Rivian. Într-o mișcare care poate schimba radical peisajul industriei auto, gigantul german crește semnificativ investiția în compania din SUA, marcând o nouă etapă în colaborarea lor.

Investiție de 1 miliard de dolari în Rivian – a doua tranșă importantă

După ce Rivian a îndeplinit condițiile stabilite pentru acord la începutul lunii mai, Volkswagen urmează să efectueze, luni, o a doua plată în valoare de un miliard de dolari (aproximativ 850 milioane de euro). Aceasta vine după ce, anul trecut, VW a investit deja un miliard de dolari în compania americană, deținând în prezent o participație de 8,6% în Rivian, conform raportului anual al grupului, scrie RND.

Aceste infuzii de capital fac parte dintr-un plan amplu de cooperare. Volkswagen și-a asumat angajamentul de a investi până la 5,8 miliarde de dolari în proiectul comun. Prin această colaborare, VW va avea acces la arhitectura electronică dezvoltată de Rivian, sperând că astfel va putea depăși dificultățile cu software-ul propriu. În același timp, Rivian va folosi fondurile germane pentru a accelera producția unui model mai accesibil, programat pentru anul viitor, menit să stimuleze vânzările companiei.

Volkswagen pe cale să devină cel mai mare acționar al Rivian?

Din totalul de 5,8 miliarde de dolari planificați, 3,5 miliarde vor fi investiți direct în acțiunile Rivian. Primul miliard a fost plătit imediat anul trecut, iar alte trei tranșe vor urma pe măsură ce vor fi atinse obiectivele convenite. Fiecare plată suplimentară va crește participația VW în compania americană, iar în cele din urmă, Volkswagen ar putea deveni cel mai mare acționar individual al Rivian, detronând actualul lider – Amazon.

Pe lângă investițiile în acțiuni, suma de 2,3 miliarde de dolari va fi direcționată către joint-venture-ul Rivian Volkswagen Technologies, care va fi lansat la sfârșitul anului 2024. Majoritatea acestor fonduri vor reveni partenerului american, pentru achiziția tehnologiei și software-ului pe care Rivian le va aduce în proiect. Această colaborare va dezvolta o nouă arhitectură electronică și software pentru mașinile electrice, bazate pe tehnologia Rivian, ce va putea fi utilizată de ambele companii.

Problemele software ale Volkswagen și soluția Rivian

Volkswagen se confruntă de ani buni cu dificultăți în dezvoltarea internă a software-ului, ceea ce a dus la întârzieri repetate în lansarea unor modele, unele amânate chiar și cu câțiva ani. Aceste probleme au fost considerate printre cauzele plecării fostului CEO Herbert Diess. Spre deosebire de VW, Rivian a dezvoltat de la început o arhitectură proprie, segmentând electronica mașinii în mai multe zone cu computere dedicate, reducând astfel semnificativ numărul total de unități de control necesare.

Primul model VW cu tehnologie Rivian: ID.1

Primul model Volkswagen care va beneficia de tehnologia Rivian este așteptat să fie ID.1, un subcompact electric, al cărui concept „ID. Every1” a fost prezentat în martie. Lansarea este programată pentru 2027, iar producția va avea loc la fabrica VW din Palmela, Portugalia. Prețul țintă al acestui model este de 20.000 de euro, iar utilizarea pe scară largă a tehnologiei Rivian ar trebui să contribuie la reducerea costurilor.

CEO-ul VW, Oliver Blume, intenționează să extindă utilizarea tehnologiei Rivian și către alte mărci ale grupului. Audi va fi următorul brand care va adopta această tehnologie, urmat de Porsche și apoi de celelalte mărci, a anunțat el la lansarea joint-venture-ului în noiembrie anul trecut. De asemenea, noul brand american Scout, programat să debuteze în 2027, va folosi tehnologia Rivian. Totuși, aceasta nu va fi utilizată în China, unde VW colaborează cu producătorul local XPeng, iar motoarele cu combustie rămân excluse – arhitectura este destinată exclusiv vehiculelor electrice.

Performanța financiară a Rivian și condițiile pentru următoarele plăți
Faptul că Rivian a îndeplinit condițiile pentru a primi a doua tranșă de un miliard de dolari din partea Volkswagen nu are legătură cu progresul tehnologic, ci mai degrabă cu atingerea țintelor financiare. Fondată în 2009, compania a înregistrat pierderi ani la rând, însă recent a raportat două trimestre consecutive cu profit brut.

Aceasta a deschis calea pentru plata de la VW, deși Rivian a înregistrat încă o pierdere netă în ultimul trimestru, dar una mult redusă – de la 1,445 miliarde de dolari la 541 milioane de dolari.

Următoarele două plăți de la Volkswagen vor depinde însă de livrarea efectivă a tehnologiei. Se estimează că următorul miliard de dolari va fi plătit la mijlocul anului 2026, după atingerea unor jaloane clare, iar o ultimă tranșă de 500 de milioane este planificată pentru 2027, odată cu intrarea în producție a primului VW echipat cu tehnologia Rivian.

Această colaborare strategică marchează un moment crucial pentru Volkswagen, care pariază pe inovația americană pentru a-și depăși provocările interne și pentru a-și asigura un viitor solid în era mobilității electrice. Rămâne de văzut dacă această investiție va aduce revoluția software mult așteptată în portofoliul unuia dintre cei mai mari producători auto din lume.

Alte articole importante
Stocul de numerar din afara sistemului bancar continuă să crească, anunță BNR. Românii dețin în medie 300 de monede și 90 de bancnote
Stocul de numerar din afara sistemului bancar continuă să crească, anunță BNR. Românii dețin în medie 300 de monede și 90 de bancnote
La finalul anului 2024, stocul de numerar pe care îl are fiecare român în buzunar, la propriu sau în sertarele de acasă, este de peste 300 de monede. Banca Națională a României respinge categoric ideea unei crize a mărunțișului și explică unde s-au dus toate monedele. Stocul de numerar pentru fiecare român – mit sau […]
Porturile europene sunt congestionate. Navele descarcă și cu cinci zile întârziere
Porturile europene sunt congestionate. Navele descarcă și cu cinci zile întârziere
Porturile europene sunt congestionate. Politicile tarifare imprevizibile ale lui Donald Trump, combinate cu anumite condiții naturale – cum ar fi  nivelurile scăzute ale râurilor în această perioadă a anului -, provoacă cea mai gravă congestie a lanțului de aprovizionare din Europa de la anul crizei sanitare încoace, avertizează companiile de transport și logistică. Barjele și […]
Trei joburi full-time remote, un singur angajat: povestea tânărului care a făcut o jumătate de milion de dolari în tech
Trei joburi full-time remote, un singur angajat: povestea tânărului care a făcut o jumătate de milion de dolari în tech
Charles, un tânăr din industria tech, a reușit ceea ce pentru mulți pare imposibil: a lucrat în secret la trei joburi full-time remote și a adunat peste jumătate de milion de dolari pe an. A scăpat de datorii, și-a renovat casa, a cumpărat o proprietate pentru închiriere și chiar o mașină nouă. Dar în doar […]
Top 15 țări cu cele mai mari bugete militare în 2025. Cine conduce cursa înarmărilor și cum se pregătesc marile puteri pentru conflictele viitoare
Top 15 țări cu cele mai mari bugete militare în 2025. Cine conduce cursa înarmărilor și cum se pregătesc marile puteri pentru conflictele viitoare
Anul 2025 aduce o creștere semnificativă a cheltuielilor militare la nivel global, alimentată de conflictele actuale și de tensiunile geopolitice tot mai accentuate, de la rivalitatea marilor puteri din regiunea Indo-Pacific până la escaladările din Orientul Mijlociu. În acest context, Visual Capitalist realizat un clasament al celor 15 țări cu cele mai mari bugete militare […]
Cererea pentru zboruri crește în România. În primul trimestru din 2025 au fost cu 8,1% mai mulți pasageri
Cererea pentru zboruri crește în România. În primul trimestru din 2025 au fost cu 8,1% mai mulți pasageri
România zboară spre recorduri! În primul trimestru al anului 2025, cererea pentru zboruri în România a înregistrat o creștere spectaculoasă de peste 8%, potrivit datelor oficiale publicate de Institutul Național de Statistică. Milioane de români și turiști au tranzitat aeroporturile din țară, iar zborurile internaționale către marile metropole europene au fost preferatele călătorilor. Cererea pentru […]
Top 10 pensii private încasate în 2025. Pilonul 2 aproape de pragul de 1 million de euuro – cea mai mare sumă plătită
Top 10 pensii private încasate în 2025. Pilonul 2 aproape de pragul de 1 million de euuro – cea mai mare sumă plătită
În timp ce românii de rând își calculează fiecare leu la bătrânețe, un grup restrâns de beneficiari ai Pilonului II de pensii  trăiesc visul financiar. Cele mai mari zece pensii private plătite în 2025 se apropie de echivalentul unui milion de euro, iar tendința este în creștere accelerată. Pensii private de lux: cum s-a ajuns […]