Prima pagină » Capitala României, pe locul 34 din 36 în Europa la capitolul siguranță rutieră în jurul școlilor și piste pentru biciclete

Capitala României, pe locul 34 din 36 în Europa la capitolul siguranță rutieră în jurul școlilor și piste pentru biciclete

Capitala României, pe locul 34 din 36 în Europa la capitolul siguranță rutieră în jurul școlilor și piste pentru biciclete

Un nou clasament european plasează Bucureștiul pe un loc rușinos la capitolul mobilitate prietenoasă cu copiii și cu bicicliștii. În timp ce orașe ca Paris și Amsterdam se laudă cu rețele impresionante de străzi școlare și piste de biciclete, capitala României se chinuie cu zero astfel de inițiative în fața școlilor primare și cu doar 1% din drumuri adaptate pentru bicicliști.

Paris, lider european al mobilității prietenoase cu copiii

Analiza realizată de organizația Clean Cities, în parteneriat cu ONG-uri și autorități locale europene, arată un contrast dureros între București și capitalele care au investit masiv în siguranța și confortul copiilor și bicicliștilor. Potrivit raportului, Parisul a devenit un veritabil paradis pentru mobilitatea urbană, cu aproape 90% din străzi având limite de viteză de 30 km/h. În plus, orașul luminilor dispune de o rețea extinsă de piste de biciclete protejate, ceea ce facilitează deplasările sustenabile și sigure pentru cei mici.

Alături de Paris, Amsterdam, Anvers, Bruxelles, Lyon și Helsinki completează topul orașelor care au înțeles importanța mobilității urbane prietenoase cu copiii și bicicliștii. Aceste metropole au integrat politici solide și infrastructură adaptată, reușind să reducă accidentele și poluarea în zonele aglomerate.

În acest context, Bucureștiul pare să fi rămas în urmă, blocat între promisiuni și lipsa de acțiune concretă. Potrivit analizei citate de Asociația 2Celsius, orașul nostru primește un scor rușinos de 2,2 din 30, adică un calificativ F.

Bucureștiul, codaș din nou: niciun metru de „străzi școlare” și piste de biciclete insuficiente

Raportul arată că Bucureștiul are zero străzi școlare amenajate lângă cele 169 de școli primare din oraș. Acest concept, larg implementat în vestul Europei, presupune crearea unor zone sigure și protejate în jurul unităților de învățământ, cu scopul de a reduce accidentele și poluarea. În timp ce alte orașe europene consideră aceste străzi destinate școlilor sunt o prioritate, în București nu există nici măcar un astfel de proiect.

Situația pistelor de biciclete este la fel de dezolantă. Dintr-o rețea rutieră extinsă, doar 25 km, adică 1% din străzile Bucureștiului, sunt adaptate cu piste protejate pentru bicicliști. În comparație, la Helsinki, rețeaua pistelor de biciclete este de 30 de ori mai lungă. Această lipsă de investiții și planificare se traduce printr-un oraș ostil pentru micii pietoni și pentru toți cei care vor să se deplaseze sustenabil.

Între lipsa de planificare și promisiuni neacoperite

Legislația din România permite, teoretic, proiecte de reducere a vitezei și crearea de piste pentru biciclete. Dar realitatea din București arată clar că aceste opțiuni nu sunt puse în practică. Doar 25% din rețeaua rutieră a capitalei are limită de viteză de 30 km/h, comparativ cu aproape 90% la Paris. Această diferență uriașă subliniază nu doar lipsa de infrastructură, ci și o lipsă de voință politică și administrativă.

În mod alarmant, asociația 2Celsius avertizează că nu există o analiză serioasă sau un plan coerent pentru a remedia aceste deficiențe. „Sectoarele care au cu adevărat nevoie de astfel de intervenții trebuie să fie clar identificate și prioritizate”, avertizează experții.

Alte articole importante
Norvegia spune „nu” pachetului salarial uriaș al lui Elon Musk
Companii
Norvegia spune „nu” pachetului salarial uriaș al lui Elon Musk
Fondul suveran de investiții din Norvegia a votat împotriva pachetului salarial uriaș de un trilion de dolari propus pentru Elon Musk. Decizia vine pe fondul îngrijorărilor legate de dimensiunea recompensei și de impactul acesteia asupra guvernanței corporative a companiei. Fondul suveran al Norvegiei votează împotriva recompensei de un trilion $ pentru Elon Musk Fondul suveran […]
Toyota a dezvăluit scaunul care merge. Invenția promite libertate totală pentru persoanele cu mobilitate redusă
Tehnologie
Toyota a dezvăluit scaunul care merge. Invenția promite libertate totală pentru persoanele cu mobilitate redusă
Toyota a prezentat la Japan Mobility Show 2025 „Walk Me”, un scaun care merge. Invenția constă într-un dispozitiv autonom cu picioare robotice pliante. Acesta poate urca scări, traversa teren accidentat și ridica utilizatorul la nivelul unei mașini sau mese.Scaunul mobil reprezintă un progres major în robotică și libertatea personală, depășind conceptul clasic de mobilitate. Ce […]
Amazon încheie un acord de 38 de miliarde de dolari cu OpenAI
Companii
Amazon încheie un acord de 38 de miliarde de dolari cu OpenAI
Amazon a semnat un contract de 38 de miliarde de dolari cu OpenAI, care prevede furnizarea a sute de mii de cipuri Nvidia. Parteneriatul evidențiază ambițiile gigantului american de a-și consolida poziția pe piața AI și de a integra soluții avansate în serviciile și produsele sale. Amazon face un pas major în sectorul AI printr-un […]
Primul robot umanoid majordom din lume își începe activitatea pe aeroportul din Shanghai VIDEO
Video
Primul robot umanoid majordom din lume își începe activitatea pe aeroportul din Shanghai VIDEO
Hotelul Shangri-La Traders din aeroportul Hongqiao, Shanghai, a devenit primul hotel din lume care utilizează un robot umanoid majordom. Robotul, denumit XMAN-R1 și creat de compania chineză Keenon Robotics, este parte dintr-un sistem avansat ce integrează roboți generali și specializați. Robotul a fost creat pentru îmbunătățirea eficienței operaționale și a experienței oferite oaspeților, scrie Interesting […]
Microsoft anunță o investiție majoră în centre de calcul AI
Companii
Microsoft anunță o investiție majoră în centre de calcul AI
Microsoft continuă să investească masiv în infrastructura AI printr-un acord de 9,7 miliarde de dolari cu operatorul de centre de date IREN. Prin acest acord, gigantul tehnologic urmărește să-și extindă capacitatea de calcul, consolidându-și astfel poziția de lider în dezvoltarea și furnizarea de soluții AI la scară largă. Microsoft investește 9,7 miliarde $ pentru a-și […]
Trei tineri de 22 de ani din Silicon Valley au devenit bogați peste noapte din inteligența artificială
Tehnologie
Trei tineri de 22 de ani din Silicon Valley au devenit bogați peste noapte din inteligența artificială
La doar 22 de ani, trei tineri au devenit revelaţia Sillicon Valley. Cei trei au renunțat la facultate și conduc o companie evaluată la 10 miliarde de dolari. Brendan Foody, Adarsh Hiremath și Surya Midha au devenit în scurt timp noul simbol al generației AI. Trei tineri de 22 de ani, de la dezbateri din […]