Prima pagină » Capitala României, pe locul 34 din 36 în Europa la capitolul siguranță rutieră în jurul școlilor și piste pentru biciclete

Capitala României, pe locul 34 din 36 în Europa la capitolul siguranță rutieră în jurul școlilor și piste pentru biciclete

Capitala României, pe locul 34 din 36 în Europa la capitolul siguranță rutieră în jurul școlilor și piste pentru biciclete

Un nou clasament european plasează Bucureștiul pe un loc rușinos la capitolul mobilitate prietenoasă cu copiii și cu bicicliștii. În timp ce orașe ca Paris și Amsterdam se laudă cu rețele impresionante de străzi școlare și piste de biciclete, capitala României se chinuie cu zero astfel de inițiative în fața școlilor primare și cu doar 1% din drumuri adaptate pentru bicicliști.

Paris, lider european al mobilității prietenoase cu copiii

Analiza realizată de organizația Clean Cities, în parteneriat cu ONG-uri și autorități locale europene, arată un contrast dureros între București și capitalele care au investit masiv în siguranța și confortul copiilor și bicicliștilor. Potrivit raportului, Parisul a devenit un veritabil paradis pentru mobilitatea urbană, cu aproape 90% din străzi având limite de viteză de 30 km/h. În plus, orașul luminilor dispune de o rețea extinsă de piste de biciclete protejate, ceea ce facilitează deplasările sustenabile și sigure pentru cei mici.

Alături de Paris, Amsterdam, Anvers, Bruxelles, Lyon și Helsinki completează topul orașelor care au înțeles importanța mobilității urbane prietenoase cu copiii și bicicliștii. Aceste metropole au integrat politici solide și infrastructură adaptată, reușind să reducă accidentele și poluarea în zonele aglomerate.

În acest context, Bucureștiul pare să fi rămas în urmă, blocat între promisiuni și lipsa de acțiune concretă. Potrivit analizei citate de Asociația 2Celsius, orașul nostru primește un scor rușinos de 2,2 din 30, adică un calificativ F.

Bucureștiul, codaș din nou: niciun metru de „străzi școlare” și piste de biciclete insuficiente

Raportul arată că Bucureștiul are zero străzi școlare amenajate lângă cele 169 de școli primare din oraș. Acest concept, larg implementat în vestul Europei, presupune crearea unor zone sigure și protejate în jurul unităților de învățământ, cu scopul de a reduce accidentele și poluarea. În timp ce alte orașe europene consideră aceste străzi destinate școlilor sunt o prioritate, în București nu există nici măcar un astfel de proiect.

Situația pistelor de biciclete este la fel de dezolantă. Dintr-o rețea rutieră extinsă, doar 25 km, adică 1% din străzile Bucureștiului, sunt adaptate cu piste protejate pentru bicicliști. În comparație, la Helsinki, rețeaua pistelor de biciclete este de 30 de ori mai lungă. Această lipsă de investiții și planificare se traduce printr-un oraș ostil pentru micii pietoni și pentru toți cei care vor să se deplaseze sustenabil.

Între lipsa de planificare și promisiuni neacoperite

Legislația din România permite, teoretic, proiecte de reducere a vitezei și crearea de piste pentru biciclete. Dar realitatea din București arată clar că aceste opțiuni nu sunt puse în practică. Doar 25% din rețeaua rutieră a capitalei are limită de viteză de 30 km/h, comparativ cu aproape 90% la Paris. Această diferență uriașă subliniază nu doar lipsa de infrastructură, ci și o lipsă de voință politică și administrativă.

În mod alarmant, asociația 2Celsius avertizează că nu există o analiză serioasă sau un plan coerent pentru a remedia aceste deficiențe. „Sectoarele care au cu adevărat nevoie de astfel de intervenții trebuie să fie clar identificate și prioritizate”, avertizează experții.

Alte articole importante
Lindab își face bagajele și pleacă din România. Ce motive are
Companii
Lindab își face bagajele și pleacă din România. Ce motive are
Grupul suedez Lindab, unul dintre cele mai cunoscute nume europene din industria acoperișurilor metalice, halelor industriale și sistemelor de ventilație, face un pas decisiv spre ieșirea totală de pe piața din România. Compania a decis să își vândă operațiunile locale, inclusiv fabrica, activitățile logistice și echipa de vânzări, către antreprenorii slovaci Marián Kapusta Sr. și […]
Se complică situația în energie: Rompetrol ar putea opri două rafinării-cheie din România, sub presiunea fiscală
Companii
Se complică situația în energie: Rompetrol ar putea opri două rafinării-cheie din România, sub presiunea fiscală
Rafinăriile Petromidia Năvodari și Vega Ploiești, operate de Rompetrol Rafinare și deținute de Grupul KMG International, ar urma să își suspende activitatea pentru aproximativ 30 de zile, începând din luna februarie, potrivit surselor din industrie. Informația nu a fost confirmată oficial până în acest moment, însă vine într-un context tensionat, marcat de presiuni fiscale crescute […]
Rusia intenționează să construiască o centrală nucleară pe Lună: s-au aflat detalii
Rusia intenționează să construiască o centrală nucleară pe Lună: s-au aflat detalii
Luna este din ce în ce mai mult văzută ca o platformă pentru prezența umană pe termen lung dincolo de Pământ. Proiectul își propune să furnizeze energie programului lunar rusesc și unei stații științifice comune ruso-chineze. Rusia are planuri de a construi o centrală electrică pe Lună Federația Rusă intenționează să amplaseze o centrală nucleară pe […]
La ce să ne așteptăm în 2026: Pariurile marilor brokeri pe S&P 500 și economia globală
La ce să ne așteptăm în 2026: Pariurile marilor brokeri pe S&P 500 și economia globală
Anul 2026 se conturează drept unul de continuare a raliului de pe piețele financiare, potrivit previziunilor marilor case de brokeraj internaționale. Un sondaj realizat de Reuters arată că investitorii mizează în continuare pe inteligența artificială, pe scăderea costurilor de finanțare și pe o reziliență surprinzătoare a economiei globale, în pofida riscurilor persistente legate de inflație, […]
ANALIZĂ
Cum vor transforma AI-ul și roboții criminalitatea și aplicarea legii
Cum vor transforma AI-ul și roboții criminalitatea și aplicarea legii
AI-ul și robotica sunt pe cale să revoluționeze atât modul în sunt comise infracțiunile, cât și modul în care autoritățile le combat. Noile instrumente digitale promit să ofere forțelor de ordine o eficiență fără precedent, în timp ce delincvenții explorează deja metode avansate pentru a exploata aceleași tehnologii. AI și roboții: cum vor evolua criminalitatea […]
Hackerii au furat peste 2,7 miliarde $ în criptomonede în 2025
Hackerii au furat peste 2,7 miliarde $ în criptomonede în 2025
În 2025, hackerii au furat peste 2,7 miliarde de dolari în criptomonede, marcând cel mai mare jaf de acest gen din istoria digitală. Cele mai importante atacuri au vizat exchange-uri și proiecte DeFi și au implicat atât hackeri independenți, cât și grupuri susținute de state. Hackerii au furat criptomonede de 2,7 miliarde $ în 2025, […]