Prima pagină » Capitala României, pe locul 34 din 36 în Europa la capitolul siguranță rutieră în jurul școlilor și piste pentru biciclete

Capitala României, pe locul 34 din 36 în Europa la capitolul siguranță rutieră în jurul școlilor și piste pentru biciclete

Capitala României, pe locul 34 din 36 în Europa la capitolul siguranță rutieră în jurul școlilor și piste pentru biciclete

Un nou clasament european plasează Bucureștiul pe un loc rușinos la capitolul mobilitate prietenoasă cu copiii și cu bicicliștii. În timp ce orașe ca Paris și Amsterdam se laudă cu rețele impresionante de străzi școlare și piste de biciclete, capitala României se chinuie cu zero astfel de inițiative în fața școlilor primare și cu doar 1% din drumuri adaptate pentru bicicliști.

Paris, lider european al mobilității prietenoase cu copiii

Analiza realizată de organizația Clean Cities, în parteneriat cu ONG-uri și autorități locale europene, arată un contrast dureros între București și capitalele care au investit masiv în siguranța și confortul copiilor și bicicliștilor. Potrivit raportului, Parisul a devenit un veritabil paradis pentru mobilitatea urbană, cu aproape 90% din străzi având limite de viteză de 30 km/h. În plus, orașul luminilor dispune de o rețea extinsă de piste de biciclete protejate, ceea ce facilitează deplasările sustenabile și sigure pentru cei mici.

Alături de Paris, Amsterdam, Anvers, Bruxelles, Lyon și Helsinki completează topul orașelor care au înțeles importanța mobilității urbane prietenoase cu copiii și bicicliștii. Aceste metropole au integrat politici solide și infrastructură adaptată, reușind să reducă accidentele și poluarea în zonele aglomerate.

În acest context, Bucureștiul pare să fi rămas în urmă, blocat între promisiuni și lipsa de acțiune concretă. Potrivit analizei citate de Asociația 2Celsius, orașul nostru primește un scor rușinos de 2,2 din 30, adică un calificativ F.

Bucureștiul, codaș din nou: niciun metru de „străzi școlare” și piste de biciclete insuficiente

Raportul arată că Bucureștiul are zero străzi școlare amenajate lângă cele 169 de școli primare din oraș. Acest concept, larg implementat în vestul Europei, presupune crearea unor zone sigure și protejate în jurul unităților de învățământ, cu scopul de a reduce accidentele și poluarea. În timp ce alte orașe europene consideră aceste străzi destinate școlilor sunt o prioritate, în București nu există nici măcar un astfel de proiect.

Situația pistelor de biciclete este la fel de dezolantă. Dintr-o rețea rutieră extinsă, doar 25 km, adică 1% din străzile Bucureștiului, sunt adaptate cu piste protejate pentru bicicliști. În comparație, la Helsinki, rețeaua pistelor de biciclete este de 30 de ori mai lungă. Această lipsă de investiții și planificare se traduce printr-un oraș ostil pentru micii pietoni și pentru toți cei care vor să se deplaseze sustenabil.

Între lipsa de planificare și promisiuni neacoperite

Legislația din România permite, teoretic, proiecte de reducere a vitezei și crearea de piste pentru biciclete. Dar realitatea din București arată clar că aceste opțiuni nu sunt puse în practică. Doar 25% din rețeaua rutieră a capitalei are limită de viteză de 30 km/h, comparativ cu aproape 90% la Paris. Această diferență uriașă subliniază nu doar lipsa de infrastructură, ci și o lipsă de voință politică și administrativă.

În mod alarmant, asociația 2Celsius avertizează că nu există o analiză serioasă sau un plan coerent pentru a remedia aceste deficiențe. „Sectoarele care au cu adevărat nevoie de astfel de intervenții trebuie să fie clar identificate și prioritizate”, avertizează experții.

Alte articole importante
BioNTech dezvoltă un medicament revoluționar împotriva cancerului, care va schimba din temelii paradigma în tratamentul tumorilor
Companii
BioNTech dezvoltă un medicament revoluționar împotriva cancerului, care va schimba din temelii paradigma în tratamentul tumorilor
BioNTech, compania din Mainz, cunoscută la nivel global pentru vaccinul său anti-COVID-19, și-a unit forțele cu gigantul farmaceutic american Bristol Myers Squibb pentru a accelera dezvoltarea unui tratament inovator împotriva cancerului. Cele două companii au încheiat un acord de colaborare pentru dezvoltarea și comercializarea la nivel mondial a medicamentului candidat BNT327, un imunomodulator cu potențial […]
Un mare producător de semiconductori așteaptă un profit record în 2025, în ciuda tarifelor americane
Companii
Un mare producător de semiconductori așteaptă un profit record în 2025, în ciuda tarifelor americane
Producătorul taiwanez de semiconductori, Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. (TSMC), estimează că va atinge un nivel istoric de profit în 2025. Acesta este susținut de explozia globală a cererii pentru cipuri destinate aplicațiilor de inteligență artificială, potrivit oficialilor companiei. Profit istoric pentru un producător taiwanez de semiconductori Într-un peisaj economic marcat de inflație, tensiuni comerciale și […]
Meta mizează pe AI pentru a reinventa publicitatea până la final de 2026
Companii
Meta mizează pe AI pentru a reinventa publicitatea până la final de 2026
Meta, compania-mamă a Facebook, Instagram și WhatsApp, accelerează tranziția către publicitatea complet automatizată, bazată pe AI. Până în 2026, gigantul tech american vizează eliminarea intervenției umane din procesul de creare și livrare a reclamelor, transformând platformele sale într-un ecosistem publicitar gestionat integral de inteligență artificială. Meta va automatiza publicitatea folosind algoritmi AI Cu un ecosistem […]
Meta încheie un parteneriat strategic pentru energie nucleară, pe fondul creșterii cererii generate de inteligența artificială
Companii
Meta încheie un parteneriat strategic pentru energie nucleară, pe fondul creșterii cererii generate de inteligența artificială
În contextul unei creșteri acceleratede a cererii generate de inteligența artificială, Meta anunță încheierea unui parteneriat strategic pentru energie nucleară, o mișcare menită să susțină dezvoltarea tehnologică și sustenabilitatea rețelelor sale glob. Meta Platforms, compania-mamă a Facebook, Instagram și WhatsApp, a semnat un contract pe 20 de ani cu Constellation Energy Corp., cel mai mare […]
Northeastern University rescrie harta oceanelor cu un algoritm de doar 10.000 de dolari. Ce impact are tehnologia asupra „economiei albastre”
Northeastern University rescrie harta oceanelor cu un algoritm de doar 10.000 de dolari. Ce impact are tehnologia asupra „economiei albastre”
Alan Papalia și David Rosen, cercetători la Northeastern University, una dintre universitățile de top din Statele Unite, au dezvoltat un algoritm care ar putea rescrie regulile navigației subacvatice autonome. Deși pare un detaliu tehnic, inovația lor are implicații ce depășesc sfera științei, apropiindu-se de un scenariu de intelligence. Miza este uriașă, de la cercetarea schimbărilor […]
Dacia uimește Europa. Noul Bigster te duce până în Germania, cu un singur plin la rezervor
Companii
Dacia uimește Europa. Noul Bigster te duce până în Germania, cu un singur plin la rezervor
Dacia a lansat oficial Bigster mild-hybrid-G 140, un SUV revoluționar care combină eficiența GPL-ului cu tehnologia mild-hybrid. Cu o autonomie de până la 1.450 km și un preț de pornire de 20.600 de euro, redus până la 18.900 de euro prin programele Rabla și Dacia Credit, acest model promite să redefinească segmentul C-SUV. O lansare […]