Wizz Air, compania low-cost cunoscută pentru tarifele reduse, face un pas surprinzător către atragerea clienților business. Operatorul anunță testarea unor servicii premium-light. Aceste servicii vor include locuri cu mai mult spațiu, internet la bord și comenzi digitale pentru pasageri. Printre rutele vizate se numără și Bucureștiul.
De la începuturile sale, Wizz Air și-a construit succesul adresându-se turiștilor și celor care călătoresc pentru a-și vizita rudele în străinătate. Compania a atras milioane de pasageri din întreaga Europă cu tarife extrem de scăzute.
Acum, operatorul aerian ungar, listat la bursa din Londra, își diversifică strategia și își îndreaptă atenția către călătorii business. Michael Delehant, Director comercial și operațional senior la Wizz Air, a confirmat că această nouă direcție va fi testată în perioada următoare.
Noutatea absolută este introducerea unei opțiuni care permite pasagerilor să blocheze locul din mijloc pe anumite rânduri. Asta pentru a beneficia de mai mult spațiu și confort în timpul zborului.
„Deși mizăm pe densitate și aeronave pline, am avut multe cereri cu privire la extra loc pentru picioare de la clienți business, care vor să intre și să iasă din aeronavă mai repede, care vor mai mult spațiu să lucreze. Vom testa asta în mod limitat să vedem dacă funcționează. Nu mă aștept să avem jumătate de aeronavă blocată, dar, pe măsură ce avansăm cu clienții business, aceștia solicită un pic mai mult”, a declarat Michael Delehant, conform Economedia.
Noua opțiune, intitulată „Wizz Class”, nu se adresează clienților de lux care caută condiții de tip business class la prețuri mari. Ci antreprenorilor și persoanelor care au nevoie de câteva servicii suplimentare fără costurile exorbitante ale companiilor tradiționale.
„Avem 250 de aeronave, o rețea cum n-am avut niciodată. Avem călători business low-cost, care dețin propria afacere și nu vor plătească prețuri de clasa întâi sau prețuri de clasa business. Dar le place mai mult spațiu, le place o călătorie mai eficientă, în materie de intrare și ieșire din aeronavă și de trecere prin securitate. Dacă asta funcționează pentru noi, nu creează provocări operaționale și aduce ceva în plus pentru client, atunci ne vom uita la asta”, a mai declarat Michael Delehant.
Testarea va începe în decembrie 2025 și va fi disponibilă inițial pe zboruri din cinci baze europene cheie: București, Budapesta, Varșovia, Roma și Londra.
Wizz Air nu se limitează doar la extra spațiu pentru pasagerii business. Compania testează și opțiuni de conectivitate la bord.
Pe anumite rute din Marea Britanie, operatorul a experimentat deja un sistem prin care pasagerii pot trimite mesaje și face streaming ușor. Această opțiune va fi disponibilă contra cost, sub denumirea Wizz Play, și va include conectivitate Wi-Fi.
„Oriunde mergi, oamenii vor să fie conectați. Este o oportunitate pentru noi ca companie aeriană să devenim mai buni din punct de vedere operațional. Dacă aeronava este conectată în timp real, poți face mai multe în ce privește eficiența consumului de combustibilul, inteligența artificială, rerutare în timp real”, a mai spus Michael Delehant.