Prima pagină » Carrefour România contracarează zvonurile despre retragerea din țară

Carrefour România contracarează zvonurile despre retragerea din țară

Carrefour România contracarează zvonurile despre retragerea din țară

După ce presa a relatat despre posibila retragere a Carrefour din România, gigantul francez vine cu clarificări. Oficialii companiei au oferit informații suplimentare privind situația activităților locale și strategia de investiții.

Reprezentanții Carrefour au emis această poziție oficială după aproximativ două săptămâni de speculații în presă. Reprezentanții companiei au transmis informații despre activitățile locale și strategia de investiții, pentru a lămuri speculațiile apărute în media.

Analiza portofoliului Carrefour România

Oficialii Carrefour au explicat că analiza recentă a portofoliului grupului a fost efectuată ca răspuns la schimbările din piață. Aceasta a inclus evaluarea tuturor segmentelor de business și a modelelor organizaționale. Contextul economic din România, marcat de inflație ridicată și scăderea încrederii consumatorilor, a influențat consumul și piața de retail. Poziția oficială a fost transmisă după aproape două săptămâni de la apariția speculațiilor, pentru a clarifica situația reală.

În legătură cu posibila renunțare la activități, oficialii au explicat:

„La jumătatea procesului de implementare a planului strategic Carrefour 2026, și ca răspuns la schimbările din piață, Grupul a desfășurat o analiză a portofoliului de activități, a tuturor verticalelor de business și modelelor organizaționale”, spun reprezentanții retailerului într-un comunicat.

Reprezentanții companiei au mai adăugat:

„Articolele apărute în presă privind o posibilă tranzacție nu reflectă un anunț oficial din partea companiei. Strategia Carrefour de prezență și investiții în România este cea comunicată către angajați, parteneri, investitori și în spațiul public.”

Mesajul CEO-ului Carrefour România

Gilles Ballot, CEO-ul Carrefour România, a transmis:

„România este o piață cu potențial, care a crescut modele profesioniste de retail, iar relațiile cu comunitățile locale ne confirmă că am făcut alegerea corectă să investim în dezvoltarea companiei pe piața din România. Toate acestea ne oferă suficiente motive să ne poziționăm în continuare ca un actor important pe piața de retail și ca unul dintre principalii inovatori ai acesteia.”

Context internațional și zvonuri media

Publicația Bloomberg a relatat că gigantul de retail a mandatat BNP Paribas să caute posibili cumpărători pentru afacerile din România. Informația ar fi apărut în contextul revizuirii prezenței internaționale și posibilei retrageri din Polonia și Argentina, după vânzarea filialei din Italia. L’Informé a raportat că retailerul ar fi decis să își vândă activitățile din România, fără confirmare oficială. BNP Paribas ar fi banca însărcinată să identifice un posibil cumpărător. Carrefour se retrage și din alte țări, inclusiv Polonia și Argentina, la scurt timp după vânzarea filialei italiene cu peste 1.200 de magazine.

Declarația directorului general Carrefour Romania

Directorul general Alexandre Bompard a spus în mai:

„Ne-am propus o analiză fără tabuuri. Există formate și piețe pe care vom decide fie să le vindem, fie să ne asociem. Vom fi foarte activi în lunile următoare.”

Această declarație anunța, la momentul respectiv, o „revizuire strategică completă” la nivel global. Decizia de a vinde activele din România ar fi făcut parte dintr-o strategie mai amplă de optimizare a portofoliului internațional.

Rezultatele financiare ale Carrefour România

Datele recente arată o performanță stabilă. În trimestrul trei din 2025, compania a raportat o creștere comparabilă a cifrei de afaceri de 0,2%. Pe primele nouă luni, veniturile au ajuns la 2,2 miliarde de euro, ceea ce reprezintă o creștere de 1,9% față de anul precedent. Rețeaua include hipermarketuri, supermarketuri și magazine de proximitate. Carrefour este unul dintre cei mai mari angajatori din retail, cu mii de salariați în întreaga țară.

Explicațiile analiștilor pentru o posibilă retragere a Carrefour din România

La aflarea veștii unei evetuale retrageri, analiștii au considerat că o astfel de mișcare nu ar fi surprinzătoare. Grupul și-a concentrat investițiile pe piețele strategice, precum Franța, Spania și Brazilia. Țările cu profitabilitate mai scăzută devin secundare. Măsurile fiscale recente din România au crescut costurile companiilor și au diminuat marjele de profit în retail. Această presiune ar fi accelerat decizia de retragere. Tranzacția ar putea fi complexă și desfășurată pe segmente. Unele magazine ar putea fi vândute în bloc, altele individual, în funcție de format și profitabilitate.

Alte articole importante
Chinezii de la BYD prezintă viitorul rival al Daciei Hipster
Companii
Chinezii de la BYD prezintă viitorul rival al Daciei Hipster
Producătorul auto chinez BYD prezintă un model ultra-compact electric care ar putea deveni rivalul Daciei Hipster. Cu un design modern, tehnologie avansată și un preț competitiv, acesta va conduce expansiunea globală a mărcii asiatice, fiind primul EV al acesteia conceput exclusiv pentru piețele internaționale. Ofensiva chineză continuă: BYD a dezvăluit Racco, viitorul rival al Daciei Hipster […]
Black Friday 2025: Românii au cheltuit deja peste 609 milioane lei
Black Friday 2025: Românii au cheltuit deja peste 609 milioane lei
În primele ore ale campaniei de Black Friday 2025, românii au cheltuit deja peste jumătate de miliard de lei. Potrivit datelor centralizate de marile platforme online, valoarea totală a comenzilor a depășit rapid 609 milioane de lei, semn că interesul pentru ofertele de top rămâne la cote record. Românii au spart recordurile de Black Friday […]
China își închide centrele de date pentru cipurile AI străine
China își închide centrele de date pentru cipurile AI străine
China a decis să interzică utilizarea cipurilor AI produse de companii străine în centrele de date finanțate de stat. Măsura face parte dintr-o strategie amplă de consolidare a securității naționale și de stimulare a industriei interne de semiconductori. China renunță la cipurile AI din import pentru centrele de date publice Guvernul chinez a emis o […]
Tesla, declin puternic al vânzărilor pe o mare piață europeană
Companii
Tesla, declin puternic al vânzărilor pe o mare piață europeană
Vânzările Tesla au scăzut dramatic în luna octombrie cu peste 50% pe una dintre cele mai mari piețe auto din Europa. Cifrele reflectă dificultățile tot mai mari cu care se confruntă producătorul american de vehicule electrice într-un context de concurență acerbă și încetinire a cererii pe acest segment. Tesla a pierdut jumătate din vânzări într-o […]
Atlasul creierului uman dezvăluie legături neașteptate între gene, cancer și tulburările psihice
Tehnologie
Atlasul creierului uman dezvăluie legături neașteptate între gene, cancer și tulburările psihice
O echipă internațională de oameni de știință a făcut un atlas al creierului pentru a identifica posibile legături genetice între cancer, boli psihice și structura creierului. Cercetarea a fost realizată în cadrul unui proiect ambițios. Acest proiect urmărește cartografierea creierului uman la un nivel de detaliu fără precedent. Studiul, publicat miercuri în revista Nature, a […]
UE vrea să facă vehiculele electrice mici mai accesibile
Companii
UE vrea să facă vehiculele electrice mici mai accesibile
Uniunea Europeană ar putea anunța în decembrie crearea unei noi categorii de vehicule electrice mici accesibile. Inițiativa urmărește să stimuleze adoptarea mobilității electrice și să reducă costurile pentru cumpărătorii europeni, contribuind totodată la obiectivele verzi ale blocului comunitar. UE anunță planuri pentru stimularea vânzărilor de vehicule electrice mici Comisia Europeană intenționează să anunțe în decembrie […]