În viziunea lui Min-Liang Tan, miliardarul fondator al Razer, inteligența artificială va rescrie complet regulile industriei de gaming. De la modul în care sunt create titlurile până la felul în care gamerii interacționează cu ele. În următorii ani, AI ar putea deveni nu doar un instrument de lucru, ci chiar „coechipierul perfect” pentru jucători.
Min-Liang Tan, cofondatorul și CEO-ul companiei Razer, susține că AI-ul va transforma radical industria jocurilor video. Această industrie una dintre cele mai profitabile piețe din sectorul tehnologic global.
„Din perspectiva noastră la Razer, AI va schimba totul complet în gaming”, a declarat Tan în podcastul CNBC Beyond the Valley.
Afirmația nu este una întâmplătoare. Industria jocurilor video are peste 3,6 miliarde de jucători activi la nivel mondial și generează aproape 189 de miliarde de dolari anual, potrivit datelor furnizate de compania de cercetare Newzoo.
Potrivit lui Tan, schimbarea este inevitabilă. Fiecare etapă a ecosistemului – de la creație, testare și lansare, până la modul în care gamerii joacă și interacționează – va fi afectată de tehnologiile bazate pe inteligență artificială.
„Dezvoltatorii vor folosi AI pentru a construi lumi și personaje mai complexe. Publisherii o vor utiliza pentru a promova jocurile într-un mod personalizat. Iar jucătorii vor avea experiențe complet diferite, adaptate în timp real comportamentului lor”, explică Tan.
Compania Razer pregătește integrarea completă a AI în experiența de joc. Tan a dezvăluit că firma sa dezvoltă în prezent Game Co-AI, un sistem inovator bazat pe computer vision.
Acesta analizează stilul de joc al utilizatorului și oferă sfaturi personalizate despre cum să treacă de misiuni dificile sau cum să-și învingă adversarii.
„Este ca un antrenor digital care te urmărește și te ajută să devii mai bun. În loc să pierzi ore întregi pe forumuri sau pe YouTube, AI-ul îți spune exact ce să faci”, explică Tan.
Versiunea beta a sistemului Game Co-AI este programată să fie lansată în a doua jumătate a anului 2025. Experții estimează că ar putea deveni rapid un standard în gamingul modern.
Pe lângă acest proiect, Razer lucrează și la un instrument AI pentru studiourile de dezvoltare.
Acest sistem va fi capabil să identifice, să înregistreze și chiar să propună soluții pentru erori în timpul testării jocurilor. Potrivit datelor interne ale Razer, testarea și optimizarea reprezintă adesea până la 30% din timpul și bugetul de dezvoltare al unui joc.
„AI QA Companion va reduce costurile și va accelera procesul de producție. În loc ca o echipă să petreacă săptămâni descoperind bug-uri, AI-ul le va detecta automat în câteva ore”, susține miliardarul.