Prima pagină » CFR, prima companie de stat care recurge la săptămâna de lucru de patru zile și taie salariile cu 20%

CFR, prima companie de stat care recurge la săptămâna de lucru de patru zile și taie salariile cu 20%

CFR, prima companie de stat care recurge la săptămâna de lucru de patru zile și taie salariile cu 20%

CFR S.A. devine prima companie de stat din România care recurge oficial la săptămâna de lucru de patru zile, dar nu pentru creșterea productivității și a stării de bine a angajaților. Decizia vine la pachet cu o scădere de 20% a salariilor și afectează peste 1.400 de angajați.

CFR introduce săptămâna de lucru de 4 zile, dar taie 20% din salarii

Începând cu data de 4 august 2025, peste 1.400 de angajați ai companiei CFR S.A. vor lucra doar patru zile pe săptămână, în baza unei decizii fără precedent pentru o firmă de stat din România. Dacă în alte țări acest model este aplicat pentru creșterea productivității și a stării de bine a angajaților, în cazul CFR-ului scopul este reducerea cheltuielilor.

Concret, salariații vizați de măsură vor avea o reducere de 20% a salariilor brute, ceea ce înseamnă că veniturile lunare ale acestora vor scădea semnificativ. Potrivit unui document intern consultat de Antena 3 CNN, un angajat care avea un câștig mediu brut de 11.126 lei va ajunge la aproximativ 9.101 lei brut după aplicarea măsurii. Diferența – peste 2.200 de lei – reprezintă contribuția adusă de fiecare salariat la efortul de redresare financiară a companiei.

În total, CFR estimează economii lunare de peste 3,2 milioane lei, într-o perioadă în care bugetul companiei este supus unei presiuni crescânde din cauza performanțelor slabe și a investițiilor întârziate, notează Puterea.

Măsură de avarie în plină criză operațională

Această reducere a programului de lucru vine pe fondul unor probleme sistemice mai vechi care afectează activitatea CFR de ani de zile. Infrastructura feroviară a României este una dintre cele mai învechite din Europa, investițiile fiind modeste și fragmentate, iar deficitul de personal calificat este agravat de lipsa atractivității sectorului feroviar.

În timp ce compania derulează proiecte de modernizare finanțate din fonduri europene, acestea vizează în principal modernizarea infrastructurii – căi ferate, gări și semnalizare – fără a avea un impact direct imediat asupra eficienței operaționale. Pierderile din exploatare și lipsa de competitivitate în raport cu transportul rutier continuă să afecteze serios veniturile CFR.

Reducerea costurilor prin tăierea salariilor este privită de conducerea companiei ca o soluție temporară, dar specialiștii avertizează că ar putea avea efecte pe termen lung asupra moralului angajaților și asupra capacității de a atrage forță de muncă calificată.

Alte articole importante
ANALIZĂ: Bula AI amenință economia mondială
ANALIZĂ: Bula AI amenință economia mondială
Economia globală pare să fie prinsă într-o bulă AI, unde așteptările exagerate depășesc cu mult rezultatele reale. Totuși, bula AI promite să aducă schimbări semnificative. Această situație ridică riscul unei crize financiare majore, cu efecte potențial mai grave decât bula dot-com din anii 2000, avertizează voci sonore din industrie. Bula AI: pericolul unei crize financiare […]
Moody’s confirmă ratingul României: Perspective negative
Moody’s confirmă ratingul României: Perspective negative
Agenția internațională de evaluare financiară Moody’s a decis să mențină România în categoria țărilor recomandate pentru investiții, păstrând ratingul la nivelul Baa3. Totuși, perspectiva rămâne negativă, reflectând îngrijorările legate de implementarea planului de consolidare fiscală și de riscurile geopolitice din regiune. Moody’s confirmă ratingul României, dar menține perspectiva negativă Conform Moody’s, România beneficiază de un […]
Scandal la Poșta Română: logo nou de 48.000 € detestat în online
Scandal la Poșta Română: logo nou de 48.000 € detestat în online
Poșta Română a plătit 48.000 € pentru un nou logo, iar reacțiile negative s-au răspândit rapid pe rețelele sociale. Compania explică motivele rebrandingului. Poşta Română şi un logo nou care a inflamat internetul Poșta Română, una dintre cele mai vechi companii de stat, a intrat într-un amplu proces de transformare. Schimbarea de imagine a început […]
Flota din umbră: Rusia, acuzată că a creat documente false printr-un asigurator fictiv în Norvegia
Analize
Flota din umbră: Rusia, acuzată că a creat documente false printr-un asigurator fictiv în Norvegia
Flota din umbră a Rusiei a ajuns ținta unei anchete internaționale privind emiterea de documente false pentru zeci de nave, printr-o companie de asigurări înregistrată în Norvegia. Investigația comună realizată de NRK și Dossier Center a scos la iveală că autoritățile ruse ar fi facilitat întreaga operațiune, scrie TheMoscowTimes. Compania care a ajutat flota din […]
Datoria externă a României a crescut cu 15,3 miliarde € în 2025
Datoria externă a României a crescut cu 15,3 miliarde € în 2025
Datoria externă totală a României a înregistrat o creștere semnificativă, majorându-se cu 15.264 milioane de euro de la începutul anului. Evoluția reflectă atât nevoia de finanțare a investițiilor publice și private, cât și dinamica economiei în contextul actual internațional al datoriilor externe. Datoria externă totală a României a ajuns la peste 220 milioane € În […]
Cea mai scumpă țară pentru turiști în 2025. Cât vei cheltui zilnic pentru vacanță
Cea mai scumpă țară pentru turiști în 2025. Cât vei cheltui zilnic pentru vacanță
În 2025, Islanda este considerată cea mai scumpă țară pentru turiști, potrivit unui studiu recent realizat de The Forex Complex și preluat de Travel + Leisure. Cum a ajuns Islanda cea mai scumpă țară pentru turiști Studiul a analizat 19 destinații internaționale, iar costul mediu al unei vacanțe în Islanda a depășit 400 de dolari […]