Prima pagină » CFR, prima companie de stat care recurge la săptămâna de lucru de patru zile și taie salariile cu 20%

CFR, prima companie de stat care recurge la săptămâna de lucru de patru zile și taie salariile cu 20%

CFR, prima companie de stat care recurge la săptămâna de lucru de patru zile și taie salariile cu 20%

CFR S.A. devine prima companie de stat din România care recurge oficial la săptămâna de lucru de patru zile, dar nu pentru creșterea productivității și a stării de bine a angajaților. Decizia vine la pachet cu o scădere de 20% a salariilor și afectează peste 1.400 de angajați.

CFR introduce săptămâna de lucru de 4 zile, dar taie 20% din salarii

Începând cu data de 4 august 2025, peste 1.400 de angajați ai companiei CFR S.A. vor lucra doar patru zile pe săptămână, în baza unei decizii fără precedent pentru o firmă de stat din România. Dacă în alte țări acest model este aplicat pentru creșterea productivității și a stării de bine a angajaților, în cazul CFR-ului scopul este reducerea cheltuielilor.

Concret, salariații vizați de măsură vor avea o reducere de 20% a salariilor brute, ceea ce înseamnă că veniturile lunare ale acestora vor scădea semnificativ. Potrivit unui document intern consultat de Antena 3 CNN, un angajat care avea un câștig mediu brut de 11.126 lei va ajunge la aproximativ 9.101 lei brut după aplicarea măsurii. Diferența – peste 2.200 de lei – reprezintă contribuția adusă de fiecare salariat la efortul de redresare financiară a companiei.

În total, CFR estimează economii lunare de peste 3,2 milioane lei, într-o perioadă în care bugetul companiei este supus unei presiuni crescânde din cauza performanțelor slabe și a investițiilor întârziate, notează Puterea.

Măsură de avarie în plină criză operațională

Această reducere a programului de lucru vine pe fondul unor probleme sistemice mai vechi care afectează activitatea CFR de ani de zile. Infrastructura feroviară a României este una dintre cele mai învechite din Europa, investițiile fiind modeste și fragmentate, iar deficitul de personal calificat este agravat de lipsa atractivității sectorului feroviar.

În timp ce compania derulează proiecte de modernizare finanțate din fonduri europene, acestea vizează în principal modernizarea infrastructurii – căi ferate, gări și semnalizare – fără a avea un impact direct imediat asupra eficienței operaționale. Pierderile din exploatare și lipsa de competitivitate în raport cu transportul rutier continuă să afecteze serios veniturile CFR.

Reducerea costurilor prin tăierea salariilor este privită de conducerea companiei ca o soluție temporară, dar specialiștii avertizează că ar putea avea efecte pe termen lung asupra moralului angajaților și asupra capacității de a atrage forță de muncă calificată.

Alte articole importante
Leonardo Badea, BNR: România are atuuri reale pentru investiții, dar rămâne sub potențial din cauza predictibilității și competitivității instituționale
Leonardo Badea, BNR: România are atuuri reale pentru investiții, dar rămâne sub potențial din cauza predictibilității și competitivității instituționale
România dispune de avantaje solide în competiția regională și globală pentru atragerea investițiilor străine, însă valorificarea acestora depinde decisiv de predictibilitate, stabilitate și calitatea cadrului instituțional. Mesajul a fost transmis de prim-viceguvernatorul Băncii Naționale a României, Leonardo Badea, în discursul susținut la deschiderea conferinței „Descoperiți România. Care sunt atuurile României în competiția pentru atragerea investițiilor?”. […]
Noua armă a hackerilor: site-uri bancare europene copiate la perfecție, datele clienților furate în timp real
Tehnologie
Noua armă a hackerilor: site-uri bancare europene copiate la perfecție, datele clienților furate în timp real
Un nou val de atacuri cibernetice lovește sistemul financiar european, după ce experții în securitate au identificat un kit de phishing extrem de sofisticat, capabil să reproducă aproape identic site-urile băncilor și platformelor financiare. Denumit sugestiv „Spiderman”, acest instrument este deja utilizat pe scară largă de infractori cibernetici și reprezintă o amenințare majoră pentru utilizatorii […]
ANALIZĂ
Raport BNR: Avuția netă a românilor a crescut până la 1.900 de miliarde de lei, dar riscurile la adresa stabilității financiare rămân ridicate
Raport BNR: Avuția netă a românilor a crescut până la 1.900 de miliarde de lei, dar riscurile la adresa stabilității financiare rămân ridicate
Avuția netă a populației din România s-a dublat din 2019 până în prezent, ajungând la aproximativ 1.900 de miliarde de lei, dar riscurile la adresa stabilității financiare au rămas ridicate, arată  Raportul asupra stabilității financiare publicat de BNR în decembrie 2025.  Averea netă a populației reflectă atât creșterea economică susținută din ultimul deceniu, cât și […]
Cât vor costa vacanțele în Bulgaria după trecerea la moneda euro
Piață de Capital - Fonduri
Cât vor costa vacanțele în Bulgaria după trecerea la moneda euro
Trecerea la moneda euro ar putea determina o creștere semnificativă a prețurilor pentru vacanțele în Bulgaria ale turiștilor români. Scumpirile se vor resimți atât în costurile cazării, cât și la mâncare și alte servicii turistice, reflectând creșterea cheltuielilor hotelurilor și pensiunilor. Vacanțele în Bulgaria se vor scumpi cu până la 10% după trecerea la moneda […]
ANALIZĂ
Motoarele cu ardere internă scapă de interdicția totală în UE
Companii
Motoarele cu ardere internă scapă de interdicția totală în UE
UE face un pas înapoi de la planul inițial de a elimina definitiv mașinile dotate cu motoare cu ardere internă. În locul unei interdicții totale, oficialii de la Bruxelles adoptă acum o abordare mai flexibilă, care lasă loc pentru mai multe tehnologii pe piață după 2035. Decizie surpriză a UE: motoarele cu ardere internă vor […]
România a contribuit cu 0,3% la dezvoltarea rachetei Ariane 6
Macroeconomie
România a contribuit cu 0,3% la dezvoltarea rachetei Ariane 6
În calitate de stat participant, România a avut o contribuție directă de 0,3% la programul european de dezvoltare a rachetei Ariane 6. Acest proiect de mare anvergură este menit să consolideze capacitatea de lansare spațială a continentului. Deși procentul pare modest, el reflectă implicarea constantă a țării noastre în industria aerospațială și participarea sa la […]