Prima pagină » CFR, prima companie de stat care recurge la săptămâna de lucru de patru zile și taie salariile cu 20%

CFR, prima companie de stat care recurge la săptămâna de lucru de patru zile și taie salariile cu 20%

CFR, prima companie de stat care recurge la săptămâna de lucru de patru zile și taie salariile cu 20%

CFR S.A. devine prima companie de stat din România care recurge oficial la săptămâna de lucru de patru zile, dar nu pentru creșterea productivității și a stării de bine a angajaților. Decizia vine la pachet cu o scădere de 20% a salariilor și afectează peste 1.400 de angajați.

CFR introduce săptămâna de lucru de 4 zile, dar taie 20% din salarii

Începând cu data de 4 august 2025, peste 1.400 de angajați ai companiei CFR S.A. vor lucra doar patru zile pe săptămână, în baza unei decizii fără precedent pentru o firmă de stat din România. Dacă în alte țări acest model este aplicat pentru creșterea productivității și a stării de bine a angajaților, în cazul CFR-ului scopul este reducerea cheltuielilor.

Concret, salariații vizați de măsură vor avea o reducere de 20% a salariilor brute, ceea ce înseamnă că veniturile lunare ale acestora vor scădea semnificativ. Potrivit unui document intern consultat de Antena 3 CNN, un angajat care avea un câștig mediu brut de 11.126 lei va ajunge la aproximativ 9.101 lei brut după aplicarea măsurii. Diferența – peste 2.200 de lei – reprezintă contribuția adusă de fiecare salariat la efortul de redresare financiară a companiei.

În total, CFR estimează economii lunare de peste 3,2 milioane lei, într-o perioadă în care bugetul companiei este supus unei presiuni crescânde din cauza performanțelor slabe și a investițiilor întârziate, notează Puterea.

Măsură de avarie în plină criză operațională

Această reducere a programului de lucru vine pe fondul unor probleme sistemice mai vechi care afectează activitatea CFR de ani de zile. Infrastructura feroviară a României este una dintre cele mai învechite din Europa, investițiile fiind modeste și fragmentate, iar deficitul de personal calificat este agravat de lipsa atractivității sectorului feroviar.

În timp ce compania derulează proiecte de modernizare finanțate din fonduri europene, acestea vizează în principal modernizarea infrastructurii – căi ferate, gări și semnalizare – fără a avea un impact direct imediat asupra eficienței operaționale. Pierderile din exploatare și lipsa de competitivitate în raport cu transportul rutier continuă să afecteze serios veniturile CFR.

Reducerea costurilor prin tăierea salariilor este privită de conducerea companiei ca o soluție temporară, dar specialiștii avertizează că ar putea avea efecte pe termen lung asupra moralului angajaților și asupra capacității de a atrage forță de muncă calificată.

Alte articole importante
Bancherul condamnat în scandalul Libor dă în judecată UBS pentru 400 milioane dolari, susținând că a fost ales ca țap ispășitor
Bancherul condamnat în scandalul Libor dă în judecată UBS pentru 400 milioane dolari, susținând că a fost ales ca țap ispășitor
Tom Hayes, primul bancher încarcerat în scandalul Libor, a dat în judecată UBS pentru 400 milioane dolari. Hayes afirmă că banca elvețiană l-a ales intenționat pentru a evita controlul autorităților, scrie TheGuardian. Acțiunea a fost depusă luni la un tribunal din Connecticut, Statele Unite. Hayes susține că UBS a indus în eroare autoritățile americane, prezentându-l […]
Germania anunță investiții de 377 miliarde € în sectorul de apărare
Germania anunță investiții de 377 miliarde € în sectorul de apărare
Germania anunță un plan ambițios de investiții în industria de apărare, alocând 377 miliarde de euro pentru întărirea securității naționale. Acesta este unul dintre cele mai ample programe de cheltuieli de apărare din istoria recentă a țării. Germania intenționează să transforme Bundeswehr-ul în cea mai puternică armată convențională din Europa. Germania își întărește apărarea cu […]
Turcia cumpără 20 de Eurofighter Typhoon de la Marea Britanie
Turcia cumpără 20 de Eurofighter Typhoon de la Marea Britanie
Turcia va achiziționa 20 de avioane Eurofighter Typhoon de la Marea Britanie, ca parte a eforturilor de a-și moderniza forțele aeriene. Valoarea contractului este de 9,1 miliarde de euro și reprezintă cel mai mare export britanic de avioane de vânătoare de ultimă generație din istorie. Turcia achiziționează 20 de avioane Eurofighter Typhoon pentru 9,1 miliarde […]
ANALIZĂ
Primejdia centrismului economic într-o lume polarizată
Primejdia centrismului economic într-o lume polarizată
Economiștii centriști pot ignora războiul, dar războiul nu îi ignoră pe ei, spune economistul american Kenneth Rogoff, profesor de economie la Universitatea Harvard, într-un editorial publicat de The Guardian. Viziunile moderate, spune el, devin chiar riscante într-un climat politic divizat, unde orice analiză e etichetată ideologic. Deși previziunile sale economice au fost înțelese ca o […]
Threads lansează postările „fantomă” care dispar după 24 de ore
Tehnologie
Threads lansează postările „fantomă” care dispar după 24 de ore
Threads, platforma rivală a lui X (fostul Twitter), adaugă o funcție nouă pentru utilizatori. Postările vor putea fi făcute temporar și vor dispărea după o perioadă limitată. Scopul este de a încuraja exprimarea liberă, fără teama că mesajele vor rămâne permanent vizibile. Postările care dispar, noua strategie Threads Meta, compania care deține Facebook, Instagram și […]
ANALIZĂ
Bateriile EV-urilor sunt mai durabile decât motoarele pe benzină
Companii
Bateriile EV-urilor sunt mai durabile decât motoarele pe benzină
Bateriile vehiculelor electrice (EV) au ajuns la un nivel de durabilitate care depășește adesea longevitatea motoarelor pe benzină. Progresul tehnologic și sistemele avansate de gestionare a energiei au transformat ceea ce odată era o preocupare majoră într-unul dintre cele mai solide argumente pentru adoptarea mobilității electrice. Studiile confirmă: Bateriile EV-urilor moderne rămân eficiente pe termen […]