Dacia a confirmat oficial că va lansa, în mai puțin de un an, un nou model electric de oraș, care promite să fie mai accesibil decât actualul Spring.
Cu un preț estimat sub 18.000 de euro și cu un proces de dezvoltare rapid, viitorul automobil cu emisii zero va fi produs în Europa.
La începutul acestui an, Dacia și-a făcut publice planurile pentru lansarea unui nou model complet electric dedicat traficului urban, cu un preț estimativ situat sub pragul de 18.000 de euro. Dezvoltarea mașinii românești este una dintre cele mai rapide din industrie, deoarece va fi gata în mai puțin de un an și jumătate.
În cadrul unei mese rotunde online în cadrul căreia au fost prezentate rezultatele financiare pe primul semestru din 2025, Frank Marotte, directorul de marketing, operațiuni și vânzări al Dacia, a confirmat informația referitoare la lansarea unui nou model electric, apărută la începutul acestui an.
Luca de Meo, fostul CEO al grupului Renault, declara atunci că viitorul automobil EV va fi dezvoltat în mai puțin doar 16 luni, adică mai repede decât noul Twingo electric, pe care va fi bazat modelul românesc. Acest termen depășește cele 21 de luni de care are nevoie electricul francez de la aprobare până la producție. „Îi provoc pe toți producătorii din lume, inclusiv pe cei din China, să reușească asta pe piața europeană”, declara atunci de Meo plin de optimism, relatează publicația britanică Auto Express.
Secretul acestei dezvoltări accelerate constă în utilizarea unei platforme și a unor componente deja testate. Philippe Brunet, vicepreședinte responsabil pentru grupul motopropulsor și inginerie EV în cadrul diviziei Ampere, a explicat că un astfel de termen este posibil deoarece viitoarea Dacia electrică va fi construită pe arhitectura AmpR Small, folosită și pentru Renault 5 E-Tech și Twingo EV.
Anunțat la începutul acestui an, noul model pe baterii de la Dacia ar trebui să fie gata pentru lansarea oficială în vara lui 2026, adică în mai puțin de un an. Acesta va costa sub 18.000 de euro și, după cum spunea de Meo în ianuarie, va păstra ADN-ul mărcii românești. „Va fi un model Dacia veritabil, cu un raport preț-calitate imbatabil și, totodată, profitabil, așa cum știm noi să facem”.
Cel mai probabil, noul model va fi comercializat în primă instanță în paralel cu Dacia Spring. Totuși, acesta este produs în China, iar taxele vamale impuse vehiculelor electrice chinezești pe piața europeană ar putea crește prețul cu până la 35%. Din acest motiv, viitorul model Dacia ar putea deveni în timp alternativa europeană la Spring, în special pe piețele din UE și din Marea Britanie. Cu alte cuvinte, ar putea fi succesorul actualului model electric Dacia.
Îmbunătățirile în domeniul bateriilor LFP (litiu-fier-fosfat) ar putea face ca viitoarea Dacia electrică să ofere o autonomie mai mare decât Spring. Totuși, noul model va rămâne fidel scopului său urban, și anume eficiență, simplitate și preț scăzut. De asemenea, va avea dimensiuni compacte, caroserie cu cinci uși și va putea găzdui până la patru pasageri.