Prima pagină » DAX pierde un gigant: Porsche pică din indexul Bursei de Valori din Frankfurt. Tarifele lui Trump au fost lovitura finală

DAX pierde un gigant: Porsche pică din indexul Bursei de Valori din Frankfurt. Tarifele lui Trump au fost lovitura finală

DAX pierde un gigant: Porsche pică din indexul Bursei de Valori din Frankfurt. Tarifele lui Trump au fost lovitura finală
Porsche iese din indicele DAX de la Bursa de Valori din Frankfurt. Foto: Unsplash

Producătorul german de mașini de lux Porsche AG va părăsi lista celor 40 de companii majore incluse în indicele DAX de la Bursa de Valori din Frankfurt. Alături de compania de sănătate Sartorius, Porsche este eliminată din acest indice important. Schimbarea va intra în vigoare pe 22 septembrie, fiind anunțată de ISS Stoxx, subsidiară a Deutsche Börse. În locul Porsche va intra platforma online Scout24 SE, scrie Euronews.

Despre indicele DAX și semnificația lui economică

Indicele DAX urmărește evoluția celor mai mari 40 de companii listate la Bursa de la Frankfurt. Acesta este adesea considerat un barometru pentru starea economiei germane. Pentru a face parte din DAX, firmele trebuie să îndeplinească criterii stricte legate de profitabilitate și calitate.

Fluctuațiile Porsche pe piața de capital

Porsche AG, parte din grupul Volkswagen, a devenit companie publică în septembrie 2022, realizând una dintre cele mai mari oferte publice inițiale (IPO) din istoria economică a Germaniei. La momentul listării, acțiunile au fost oferite la prețul de 82,50 euro. În lunile următoare, valoarea lor a ajuns aproape de 120 de euro.

Pe data de joi precedentă, acțiunile Porsche se tranzacționau sub 45 de euro, valoarea lor scăzând cu 33% în ultimele 12 luni. Această evoluție reflectă dificultățile recente ale companiei.

Declarațiile CEO-ului Porsche, Oliver Blume

Oliver Blume, directorul general al Porsche, a declarat pentru ziarul Frankfurter Allgemeine Zeitung că

„DAX pierde una dintre cele mai valoroase companii germane”.

El a promis că firma va reveni curând în indicele principal.

Conform lui Blume, în ciuda eliminării din DAX, Porsche rămâne una dintre cele mai mari companii listate din Germania. Capitalizarea pieței sale este aproape de 20,4 miliarde de euro.

Problema tarifelor americane și provocările pentru Porsche

Producătorul auto a fost afectat de tarifele impuse de SUA asupra importurilor de mașini. În plus, cererea scăzută pentru vehiculele electrice a forțat compania să renunțe la planurile de producție a bateriilor electrice. Confruntat cu aceste probleme, Porsche a demarat măsuri de reducere a costurilor, inclusiv disponibilizări de angajați.

Transformarea companiei și perspectivele viitoare

Blume a subliniat că firmei îi revine o perioadă de transformare. Restructurările recente și programele implementate sunt menite să susțină o redresare a valorii acțiunilor pe termen lung.

„Cu noul drum al Porsche, avem o ambiție clară de a reveni în DAX cât mai curând posibil”, a afirmat CEO-ul.

Porsche continuă astfel să fie o prezență majoră în economia germană, consolidându-și poziția de lider chiar după această ajustare importantă a indicelui DAX.

Alte articole importante
ANALIZĂ
Cât ajunge să plătească un român pentru factura la curent în Italia, Spania sau Marea Britanie
Cât ajunge să plătească un român pentru factura la curent în Italia, Spania sau Marea Britanie
Prețurile la electricitate diferă masiv între statele europene. Un român stabilit în străinătate poate ajunge să plătească pentru factura la curent de la jumătate, până la dublu față de factura din țară. În funcție de sistemul energetic, politicile fiscale și infrastructura națională, costurile variază considerabil. Potrivit celor mai recente analize ale Eurostat din 2024-2025, Spania […]
HONOR lansează MagicOS 10, primul sistem de operare din lume cu inteligență artificială evolutivă
Tehnologie
HONOR lansează MagicOS 10, primul sistem de operare din lume cu inteligență artificială evolutivă
Compania HONOR a lansat MagicOS 10, primul sistem de operare cu agent AI auto-evolutiv. Noua platformă trece de la un sistem clasic la un ecosistem inteligent, capabil să învețe, să acționeze și să se adapteze. În paralel, brandul chinez a anunțat extinderea strategiei sale 1×3×N și lansarea platformei HONOR AI Connect. Noua platformă va crea […]
Cele mai înfiorătoare locuri din lume. De la „Poarta Iadului” la insula păpușilor moarte
Cele mai înfiorătoare locuri din lume. De la „Poarta Iadului” la insula păpușilor moarte
Lumea ascunde locuri înfiorătoare care par desprinse dintr-un coșmar. Fie că este vorbim despre osuarul tapetat cu oase umane din Cehia sau despre craterul care arde de cinci decenii în mijlocul deșertului turkmen, fiecare dintre aceste destinații are o poveste la granița dintre mister, groază și fascinație. Sedlec Ossuary – Catedrala din oase, din Cehia […]
Dacia va lansa un model complet nou, rival pentru Skoda Octavia
Companii
Dacia va lansa un model complet nou, rival pentru Skoda Octavia
Dacia se pregătește să revină pe segmentul break-urilor, pregătind un model complet nou, care va rivaliza cu Skoda Octavia, etalonul clasei. Viitorul automobil va fi încadrat în clasa compactă și va oferi un spațiu generos, un design modern și tehnologii actualizate. Dacia va dezvălui în 2026 break-ul cunoscut acum sub numele de cod C-Neo Dacia […]
ANALIZĂ
Europa antreprenorială: În ce țări prosperă firmele și în ce țări de abia supraviețuiesc
Europa antreprenorială: În ce țări prosperă firmele și în ce țări de abia supraviețuiesc
Europa antreprenorială este un teren plin de oportunități și provocări, unde modul în care prosperă firmele variază semnificativ de la o țară la alta. Conducerea unei afaceri implică riscuri și recompense, iar unele țări europene sunt mai dificile pentru antreprenori. Companiile creează locuri de muncă și stimulează economiile locale. Mai multe firme înseamnă mai multe […]
ANALIZĂ
Marile mistere și cele mai cumplite temeri care vin o dată cu Inteligența Artificială Generală
Marile mistere și cele mai cumplite temeri care vin o dată cu Inteligența Artificială Generală
Ideea că mașinile vor deveni mai inteligente decât oamenii s-a transformat într-un mit colectiv, care domină întreaga industrie tehnologică. Deși conceptul AGI pare nou, cu mai puțin de 20 de ani de istorie, mitologia din spate lui datează, de fapt, de la începuturile informaticii. Turing, de pildă, se întreba dacă mașinile pot gândi, anticipând că, […]