Constructorul german de automobile Porsche inițiază o nouă rundă de reduceri de costuri pe fondul dificultăților tot mai mari de pe piața auto globală.
Confruntată cu scăderi de vânzări în China și cu taxe majorate în SUA, compania din Zuffenhausen încearcă să-și adapteze modelul de afaceri la noile realități economice.
Președintele Consiliului de Administrație al Porsche și al Grupului Volkswagen, Oliver Blume, a demarat noi discuții cu sindicatele pentru implementarea unei noi serii de măsuri de reducere a costurilor. În cadrul acestei inițiative, CEO-ul le-a cerut angajaților și acționarilor sprijinul pentru un nou plan menit să ajute compania să răspundă mai eficient provocărilor tot mai mari din industria auto, mai ales în fața concurenței tot mai puternice venită din partea producătorilor chinezi, transmite Reuters.
„În a doua jumătate a anului 2025, reprezentanții angajatorilor și ai angajaților vor negocia un al doilea pachet structural pentru a asigura performanța pe termen lung a companiei. Modelul nostru de afaceri, care ne-a adus succes timp de multe decenii, nu mai este sustenabil în forma sa actuală”, a precizat Blume într-o scrisoare adresată personalului Porsche AG.
Încă din luna martie, atunci când a prezentat rezultatele financiare pe 2024, Oliver Blume anunțase planul de a adopta noi măsuri de eficientizare, însă în actuala scrisoare nu oferă detalii concrete despre posibilele soluții de economisire. Porsche, care la debutul său la bursă, în 2022, era evaluată mai mult decât compania-mamă Volkswagen AG, a căzut în dizgrație de atunci.
În prezent, marca sport-premium a grupului VW se confruntă cu vânzări sub așteptări, în special în China, care este cea mai mare piață auto din lume, locul unde brandurile locale câștigă tot mai mult teren în fața celor europene. Această tendință afectează semnificativ rezultatele financiare ale Porsche, dat fiind rolul strategic al pieței chineze în portofoliul său.
Compania întâmpină dificultăți și pe piața americană, unde taxele vamale penalizează importurile, o problemă majoră pentru Porsche, care aduce toate modelele sale din afara SUA.
Această nouă rundă de reduceri vine după ce constructorul german a întrerupt colaborarea cu aproximativ 2.000 de angajați cu contracte temporare și a anunțat eliminarea a 1.900 de posturi permanente. În total, Porsche are circa 40.000 de angajați la nivel global.