Remake-ul live-action al celebrului film animat „Lilo & Stitch”, creat de Disney, devine primul succes cinematografic al anului care depășește borna magică de 1 miliard de dolari, ceea ce propulsează Disney din nou în fruntea industriei de divertisment mondial.
Disney a reușit performanța notabilă de a înregistra primul film cu încasări de peste 1 miliard de dolari în 2025. Este vorba despre remake-ul live-action al clasicului „Lilo & Stitch”, o reinterpretare plină de emoție și nostalgie, regizată de Dean Fleischer Camp. Lansat cu fast în weekendul prelungit de Ziua Eroilor, filmul a debutat cu încasări spectaculoase de peste 180 de milioane de dolari și a continuat să crească accelerat, ajungând la 416,2 milioane în box office-ul intern și 584,8 milioane pe piețele internaționale.
Cu un total impresionant de 1 miliard de dolari la nivel global, producția devine al 58-lea film din istorie care atinge acest prag, poziționându-se imediat după „Jurassic World Dominion”.
Deși nu este filmul cu cele mai mari încasări globale ale anului – titlul aparținând blockbusterului animat chinezesc „Ne-Zha 2” – „Lilo & Stitch” este liderul incontestabil al pieței hollywoodiene în 2025. Alături de „A Minecraft Movie”, este unul dintre cele doar două filme care au depășit 400 de milioane de dolari în box office-ul nord-american anul acesta.
Succesul uriaș al „Lilo & Stitch” reconfirmă poziția dominantă a Disney în peisajul cinematografic global. Este al patrulea film al studioului care atinge pragul de 1 miliard de dolari începând cu 2024, continuând o serie de succese notabile care includ „Inside Out 2”, „Deadpool & Wolverine” și „Moana 2”.
Interesant este faptul că atât „Moana 2”, cât și „Lilo & Stitch” fuseseră inițial planificate ca producții pentru platforma Disney+, dar au fost regândite ca lansări cinematografice, decizie care s-a dovedit extrem de inspirată.
Alan Bergman, co-președinte al Disney Entertainment, a transmis un mesaj de recunoștință echipei din spatele filmului, dar și publicului din întreaga lume:
„Le sunt recunoscător cineaștilor noștri, distribuției și întregii echipe care a făcut din acest film un asemenea succes. Suntem entuziasmați de posibilitatea de a continua povestea cu o continuare, pentru că aceste personaje merită mai multe aventuri.”
Chiar dacă Disney a avut parte și de câteva eșecuri în ultima perioadă – cum ar fi filmul „Snow White” sau animația Pixar „Elio”, aflată în pragul unui record negativ de box office – aceste insuccese au fost depășite de lansări de succes care au revitalizat portofoliul studioului.
Deși Marvel nu mai generează aceleași vârfuri ca în trecut, Casa Șoricelului a reușit să adapteze rapid strategia și să ofere publicului producții care rezonează la nivel emoțional și cultural.