„Depinde foarte mult de compania în cauză, de etapa în care se află și de gradul de dependență pe care îl au abonații față de ea”, spune McCarthy.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/08/omar-al-ghosson-dkfO56ohdG8-unsplash-1024x683.jpg)
Foto: Unsplash
Companiilor le convine metoda, pe care o cultivă
Permisiunea de a partaja un cont poate face ca o platformă sau un serviciu să devină mai atractiv și să îmbunătățească retenția clienților. Dacă tu și cei trei cei mai buni prieteni ai tăi sunteți pe același plan de telefonie, chiar ești dispus să faci efortul de a muta pe toată lumea la AT&T? Dacă întrerupi abonamentul, îl întrerupi pentru cinci persoane.
„Partajarea connturilor este o strategie utilă pentru a stimula utilizarea și pentru formarea unui obicei”, spune Robbie Kellman Baxter, consultant pentru companii bazate pe abonamente, într-un e-mail.
În ciuda promisiunii inițiale de a-i scuti pe spectatori de reclame, din ce în ce mai multe platforme plătite introduc publicitate, ceea ce înseamnă că atenția privitorilor poate fi mai importantă decât taxa de abonament. O parte considerabilă din venit, în cazul planurilor cu reclame, provine din publicitate, și este mai bine pentru afaceri dacă mai multe persoane sunt expuse la un volum mare de reclame decât dacă doar una singură le vede.
„Acest lucru a făcut ca abonamentul să fie mult mai mult despre implicare și număr de ore de vizionare, și mai puțin despre întrebarea «Trimite persoana asta cecul?»”, spune McCarthy. „Este mult mai puțin ca modelul sălilor de sport, unde cel mai bun client plătește taxa, dar nu calcă niciodată pe acolo. Acum, brusc, e vorba să mergi acolo tot timpul.”
Aproape 30% din clienții de streaming folosesc parola altcuiva
Partajarea „averii” — adică a conturilor — este o modalitate pentru oameni de a economisi bani pe măsură ce prețurile cresc și abonamentele se înmulțesc. Desigur, companii precum Netflix și Disney înăspresc regulile împotriva „socialismului între prieteni” dintr-un motiv clar. Robert Fishman, analist senior de cercetare la MoffettNathanson, spune că a devenit „un punct de îngrijorare tot mai mare pentru companiile media să se asigure că obțin banii corecți din abonamentele diverselor gospodării”. Într-un sondaj din aprilie, realizat de Pew Research Center, 26% dintre utilizatorii americani de streaming au spus că folosesc parola altcuiva, inclusiv 47% dintre cei cu vârste între 18 și 29 de ani.
„Privind înapoi, companiile media tradiționale trebuiau să găsească un echilibru între a avea cât mai mulți oameni implicați în conținutul lor și a-i ține conectați”, spune el. „Dar, mai recent, accentul s-a mutat pe a se asigura că sunt plătiți pentru acea audiență”.
:format(webp):quality(80)/https://www.putereafinanciara.ro/wp-content/uploads/2025/05/mid-section-young-couple-playing-video-game-showing-smart-phone-with-blank-display-screen-1024x683.jpg)
Foto: Freepik
Nu-i nicio problemă să forțezi nota
Din perspectiva consumatorilor, e greu să te simți prea vinovat pentru că „forțezi” puțin regulile în privința partajării unui cont. Până la urmă, companiile sunt cele care au izolat conținutul și au monetizat fiecare lucru în parte. Drept urmare, oamenii găsesc metode de a ocoli restricțiile. Poate că termenii și condițiile unui abonament specifică faptul că toți utilizatorii trebuie să facă parte din aceeași familie sau să locuiască în aceeași gospodărie, dar se dovedește că atâta timp cât sunteți în aceeași zonă geografică — sau introduceți aceeași adresă — funcționează perfect. Unele grupuri își fac planuri elaborate pentru a cumpăra și partaja diverse abonamente, implicând foi de calcul și coordonare. Alții păstrează lucrurile simple. O colegă îmi spune că ea și soțul ei împart un abonament YouTube Premium cu un grup de prieteni. Compania permite până la șase conturi pe același plan, toate presupuse a fi în aceeași gospodărie, dar YouTube, aparent, nu verifică. Tot ce trebuie să facă este să trimită partea lor din bani titularului contului o dată pe an.
„Familie” înseamnă multe lucruri diferite
Nu toată lumea are o familie cu care să împartă un plan „de familie”, din diverse motive. Sau poate pur și simplu nu vor să-l convingă pe tatăl lor să intre într-un abonament Apple Music atunci când el nici măcar nu are un iPhone sau ascultă același CD cu Bob Seger în mașină de zece ani.
Unele companii încep să se adapteze. Un purtător de cuvânt al AT&T spune că „familie” poate însemna multe lucruri diferite, fie în sensul tradițional, fie nu. „Suntem perfect de acord ca unii clienți să se alăture planurilor noastre multi-line și de familie, indiferent de felul în care sunt înrudiți (legături de sânge, căsătorie, prieteni, colegi de muncă, vecini, colocatari etc.)”, spune acesta. AT&T a mers chiar mai departe, lansând un instrument de plată pentru a le ușura oamenilor împărțirea costurilor planului.
Poate că nu îți poți împărți rata la casă cu prietenul care locuiește la celălalt capăt al țării, dar îl poți adăuga la abonamentul tău Strava. „Planul de familie” poate însemna orice familie alegi tu.