Prima pagină » Fabrică de tradiție din România, furnizor pentru Guy Laroche și Pierre Cardin, scoasă la vânzare pentru sub 1 euro

Fabrică de tradiție din România, furnizor pentru Guy Laroche și Pierre Cardin, scoasă la vânzare pentru sub 1 euro

Fabrică de tradiție din România, furnizor pentru Guy Laroche și Pierre Cardin, scoasă la vânzare pentru sub 1 euro
Fabrică de tradiție din România, furnizor pentru Guy Laroche și Pierre Cardin, scoasă la vânzare pentru sub 1 euro. Foto: Freepik

Una dintre cele mai vechi și respectate fabrici din industria textilă românească, cu o tradiție de peste 100 de ani și clienți de renume internațional precum Guy Laroche, Pierre Cardin sau Bigotti, se află acum în pragul dispariției.

Confecția Tulcea, una dintre cele mai cunoscute fabrici de confecții din România, înființată în anul 1980, se confruntă acum cu o situație critică, fiind aproape de dizolvare și lichidare. Datele analizate de Profit arată că fabrica funcționează în prezent cu pierderi și fără garanții clare că situația se poate îmbunătăți pe viitor.

În intervalul octombrie 2024 – martie 2025, Consiliul de Administrație a decis deja să implementeze măsuri de restructurare a personalului, însă perspectivele rămân pesimiste.

O ofertă de preluare sub 1 euro și perspective sumbre

Deși au fost primite oferte de preluare din Franța, acestea au fost considerate dezamăgitoare, fiind sub pragul simbolic de 1 euro. Astfel, singura variantă aflată acum pe masa decizională este dizolvarea și lichidarea fabricii.

O tradiție de zeci de ani și colaborări internaționale

De-a lungul mai multor decenii, Confecția Tulcea a fost un partener de încredere pentru numeroase branduri internaționale din Germania, Italia, Marea Britanie, Franța și Grecia. La apogeul său, fabrica angaja peste 450 de persoane care produceau zilnic aproape 3.000 de cămăși pentru branduri celebre precum Guy Laroche, Pierre Cardin, Gianfranco Ferre și Bigotti.

În perioada comunistă, numărul angajaților ajungea aproape la 2.000, reflectând importanța economică și socială a fabricii în regiune.

Performanțe financiare recente

În anul 2023, ultimul an pentru care există date raportate, Confecția Tulcea a înregistrat o cifră de afaceri de 16,4 milioane de lei, în creștere cu 8% față de anul precedent. Profitul net a fost de 1,3 milioane de lei, aproape dublu (+98%) față de anul anterior, iar numărul angajaților s-a situat la 230.

Într-un document în care se analizează decizia de a vinde fabrica, conducerea companiei explică factorii care au dus la această decizie. Conform actului, începând cu luna octombrie 2024 situația societății s-a complicat prin decizia firmei Eterna de a înceta colaborarea, chiar la inceperea unui nou sezon. Totodată s-au acutizat problemele de personal, în special cel tehnico-economic, fapte care au perturbat în mod determinant perspectiva societății pe timp scurt și îndepărtat.

Societatea nu a putut găsi alți clienți interesați iar costurile salariale și cele cu energia au crescut continuă să crească, ajungându-se în situația de a lucra pe pierdere fără nicio garanție că lucrurile mai pot fi remediate pe parcurs. În plus, lipsa personalului tehnico-economic a dus la funcționare în regim de avarie a acestor activitati, eforturile pentru a rezista fiind enorme, mai spune conducerea societății în documentul respectiv.

Confruntat cu o astfel de situație, consiliul de administratie a decis restructurări de personal și continuarea activitatii în sezonul octombrie 2024 – martie 2025 cu minimum posibil de personal pentru a onora contractele în derulare cu 2 firme: Graftex si Gruppo Bizarro.

Începând cu luna aprilie 2025 conducerea companiei a considerat ca nu se mai poate continua lucrând pe pierdere fără perspective de a găsi noi clienți si a se incadra in costuri. De aceea s-a luat decizia ca după finalizarea comenzilor din acest sezon si acordarea concediului de odihna pentru perioada lucrata din acest an, activitatea productivă să fie încetată.

Alte articole importante
Primul robot umanoid majordom din lume își începe activitatea pe aeroportul din Shanghai VIDEO
Video
Primul robot umanoid majordom din lume își începe activitatea pe aeroportul din Shanghai VIDEO
Hotelul Shangri-La Traders din aeroportul Hongqiao, Shanghai, a devenit primul hotel din lume care utilizează un robot umanoid majordom. Robotul, denumit XMAN-R1 și creat de compania chineză Keenon Robotics, este parte dintr-un sistem avansat ce integrează roboți generali și specializați. Robotul a fost creat pentru îmbunătățirea eficienței operaționale și a experienței oferite oaspeților, scrie Interesting […]
Trei tineri de 22 de ani din Silicon Valley au devenit bogați peste noapte din inteligența artificială
Tehnologie
Trei tineri de 22 de ani din Silicon Valley au devenit bogați peste noapte din inteligența artificială
La doar 22 de ani, trei tineri au devenit revelaţia Sillicon Valley. Cei trei au renunțat la facultate și conduc o companie evaluată la 10 miliarde de dolari. Brendan Foody, Adarsh Hiremath și Surya Midha au devenit în scurt timp noul simbol al generației AI. Trei tineri de 22 de ani, de la dezbateri din […]
ANALIZĂ
Industria frumuseții și fizica imposibilului: adevărul despre cremele anti-îmbătrânire
Industria frumuseții și fizica imposibilului: adevărul despre cremele anti-îmbătrânire
Industria frumuseții vinde pure iluzii? Studiile sugerează că, fără anumite vehicule transportoare, cremele anti-ageing nu pot acționa acolo unde apar ridurile. Industria cosmetică cheltuia, în 2022, 7,7 miliarde de dolari pe publicitate, nu pe cercetare. Pare că sume importante sunt alocate construirii unui mit. Două studii publicate anul acesta, la care au colaborat și mai […]
ANALIZĂ
Pericolul testelor nucleare. Trump cere reluarea lor. Rusia cere clarificări. Ce-ar putea să însemne asta?
Pericolul testelor nucleare. Trump cere reluarea lor. Rusia cere clarificări. Ce-ar putea să însemne asta?
Anunțul lui Donald Trump că va relua testele nucleare ar putea să zdruncine atât politica globală de neproliferare a acestui tip de armament, cât și echilibrul strategic mondial, spun observatorii. Statele Unite nu au mai testat explozia unui focos nuclear din 1992. Rusia nu a mai efectuat un test nuclear de peste 30 de ani. […]
Vulnerabilitatea bărbaților devine o nouă strategie de succes în business
Vulnerabilitatea bărbaților devine o nouă strategie de succes în business
Tot mai multe companii descoperă, mai nou, că grupurile de sprijin în care se cultivă sau se încurajează vulnerabilitatea bărbaților pot îmbunătăți sănătatea organizațională și productivitatea. Estée Lauder, Channel 4, Virgin Media O2 sau BAE Systems se numără printre cei care susțin de ani buni astfel de grupuri. Preferă, însă, să nu vorbească despre ele, […]
Cea mai izolată cazare din lume: cabina plutitoare din Groenlanda, unde stai printre ghețari
Cea mai izolată cazare din lume: cabina plutitoare din Groenlanda, unde stai printre ghețari
La mii de kilometri de civilizație, într-un golf înghețat din estul Groenlandei, există cea mai izolată cazare din lume. O cabană plutitoare, cu o singură cameră. Este un loc unde singurul semn de viață e un telefon prin satelit. Cei mai mulți aleg această cazare pentru a se reconecta cu ei înșiși.  Cea mai izolată […]