Prima pagină » Fuziune istorică în China: ia naștere cel mai mare constructor naval din lume

Fuziune istorică în China: ia naștere cel mai mare constructor naval din lume

Fuziune istorică în China: ia naștere cel mai mare constructor naval din lume
Foto: Unsplash

În urma unui fuziuni istorice, în China prinde contur cel mai mare constructor naval din lume, care redefinește echilibrul de putere pe mările lumii.

Cele două grupuri de construcții navale deținute de statul chinez finalizează astfel una dintre cele mai importante fuziuni, iar noul colos devine reperul absolut al industriei maritime globale.

În China se realizează o fuziune istorică: cel mai mare constructor naval din lume

Fuziune istorică în China: ia naștere cel mai mare constructor naval din lume

Foto: CSSCshipping.com

Un gigant al industriei navale deținut de statul chinez era deja cel mai mare din lume. Acum, în industria globală a construcțiilor navale se ridică un adevărat colos odată cu finalizarea procesului de fuziune dintre China State Shipbuilding Corporation (CSSC) și China Shipbuilding Industry Corporation (CSIC), doi mari rivali chinezi din acest sector. Mișcarea marchează un pas decisiv în consolidarea poziției Chinei pe piața mondială și subliniază ambițiile sale strategice, atât comerciale, cât și militare.

China domină deja construcțiile navale la nivel global, însă prin această fuziune își întărește controlul și creează un adevărat gigant, capabil să dicteze ritmul industriei. Dacă SUA și aliații încearcă să recupereze terenul pierdut, Beijingul pare hotărât să-și întărească influența. Suspendarea recentă a tranzacționării acțiunilor celor două companii pe Bursa din Shanghai a reprezentat ultimul pas înaintea absorbției CSIC de către CSSC, care urmează să fie delistată, informează Business Insider.

Mega fuziunea, care este discutată încă din 2019, a fost concepută pentru a elimina suprapunerile de activitate și competiția internă dintre cei doi giganți. Deși formal unite în trecut, CSSC și CSIC au continuat să funcționeze parțial independent. Acum, prin integrarea completă, CSSC va deveni cea mai mare companie de construcții navale din lume listată, atât în ceea ce privește activele, cât și veniturile, beneficiind de sprijinul direct al statului chinez.

Chine deține 62% din portofoliul de comenzi pentru nave comerciale

Numerele confirmă dimensiunea uriașă a acestui conglomerat. Chiar și înainte de absorbția CSIC, CSSC avea peste 200.000 de angajați și 84 de subsidiare, inclusiv șantiere navale, fabrici și institute de cercetare. Comparativ, întreaga industrie navală americană are în jur de 100.000 de angajați. De asemenea, activele combinate ale celor două companii depășeau 120 de miliarde de dolari, de aproape patru ori mai mult decât principalul rival sud-coreean, Hyundai Heavy Industries.

Succesul Chinei se reflectă în cifrele de producție. Astfel, în 2024, CSSC a construit, doar în ceea ce privește navele comerciale, mai mult tonaj decât a reușit industria americană de profil începând cu 1945. În marile hub-uri industriale chineze, precum Shanghai, Guangzhou și Dalian, șantierele funcționează la capacitate maximă, iar ritmul livrărilor este în continuă creștere. Astăzi, China produce peste jumătate dintre navele comerciale livrate la nivel mondial, depășind cu mult Japonia și Coreea de Sud.

Un element cheie al acestui succes îl reprezintă strategia duală: aceleași șantiere și linii de producție care construiesc nave comerciale sunt utilizate și pentru vasele militare. Acest model a permis Chinei să accelereze dezvoltarea marinei, care numără deja peste 370 de nave și submarine, fiind cea mai mare flotă din lume.

Pentru Occident, fuziunea CSSC-CSIC ridică o serie de semne de întrebare. Deși Washingtonul și-a propus revitalizarea industriei navale, rezultatele concrete rămân modeste. În timp ce China deține 62% din portofoliul global de comenzi pentru nave comerciale cu livrare până în 2033, SUA și aliații discută încă despre posibile parteneriate și planuri de modernizare.

Alte articole importante
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își construiește prima brigadă blindată permanentă în străinătate după al Doilea Război Mondial. Cheltuielile militare ating niveluri istorice. Revoluția Bundeswehr și angajamentele NATO Pe 22 mai, localnicii din Vilnius au salutat trecerea tancurilor germane pe străzi, un simbol al legăturilor strânse cu NATO. Brigada 45 Panzer, denumită „Lithuania”, va ajunge la 5.000 de militari […]
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Pe malul Mării Mediterane ia naștere un mega-oraș de peste 180 miliarde $, care va deveni un hub urban și economic de referință în regiune. Proiectul combină infrastructură ultramodernă, facilități rezidențiale și comerciale și concepte inovatoare de dezvoltare urbană, marcând o nouă eră a metropolelor globale. Cel mai scump proiect urban va fi ridicat în […]
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Europa se confruntă cu o criză structurală și trebuie să înțeleagă că modelul său economic și geopolitic nu mai este sustenabil, scriu analiștii The Economist. Războiul, protecționismul și stagnarea economică sunt dovezi ale costurilor antrenate de politicile sale de autosuficiență. Ca o familie nobiliară care își maschează conturile goale, Europa trebuie să renunțe la luxurile […]
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Tot mai mulți români aleg să-și petreacă vacanțele la capătul lumii, într-un loc unde liniștea absolută întâlnește aventura pură. Antarctica, considerată ultima frontieră turistică a planetei, devine noua destinație de vis pentru călătorii români cu spirit de explorator. O croazieră de expediție, în valoare de nu mai puțin de 15.000 de euro, promite o experiență […]
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Italia pune din nou pe şine un nou simbol al eleganței și nostalgiei anilor ’50-’60. Trenul La Dolce Vita Orient Express, un hotel de lux pe șine, promite o experiență unică între design retro, gastronomie de top și peisaje spectaculoase. Preţurile încep de la 3.500 de euro de persoană. Călătoria începe la Roma, în stil […]
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
Coreea de Sud este al treilea exportator mondial de produse cosmetice, după Franța și Statele Unite. Exporturile sud-coreene de cosmetice au crescut de la 650 milioane de dolari în 2011, la 4 miliarde în 2017 și 10 miliarde în 2024. Performanța excepțională a Coreei este susținută de faimosul concept K-beauty, un ritual care pendulează, de […]