Prima pagină » Taxele de drum și de pod se majorează, iar amenzile devin mai mari

Taxele de drum și de pod se majorează, iar amenzile devin mai mari

Taxele de drum și de pod se majorează, iar amenzile devin mai mari
Foto: Wikipedia

Taxele de drum și de pod vor fi majorate și odată cu ele vor crește și amenzile aplicate șoferilor care vor circula fără să achite peajul sau rovinieta.

Ministerul Transporturilor a pus în dezbatere publică un proiect legislativ care aduce aceste modificări importante în regimul de utilizare a infrastructurii rutiere din România.

Ministerul Transporturilor anunță scumpiri la taxele de drum și de pod, precum și amenzi mai dure

Taxele de drum și de pod se majorează, iar amenzile devin mai mari

Foto: Captură YouTube

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a anunțat lansarea în consultare publică a unui proiect legislativ care vizează revizuirea tarifelor de trecere a podurilor și de utilizare a rețelei de drumuri naționale. Proiectul prevede modificarea Ordonanței de Guvern nr. 15/2002, printr-o serie de ajustări importante

  • actualizarea tarifelor pentru utilizarea drumurilor naționale de către vehiculele menționate în Anexa nr. 1;
  • modificarea valorii amenzilor contravenționale pentru lipsa rovinietei valabile (Anexa nr. 2);
  • recalcularea sancțiunilor pentru lipsa plății peajului (Anexa nr. 4);
  • introducerea unor tarife de trecere pentru utilizarea podurilor peste Dunăre, respectiv Podul de pe DN 2A, Giurgeni – Vadu Oii și podurile situate pe autostrada A2, între Fetești și Cernavodă.

Deoarece ultima indexare a tarifelor de trecere poduri a avut loc în 2018, acestea vor fi actualizate pe baza indicelui lunar al prețurilor de consum pentru servicii, calculat de INS pentru perioada decembrie 2018-decembrie 2024. Tarifele deja achitate anterior intrării în vigoare a noilor reguli își vor păstra valabilitatea.

Mai multe detalii puteți găsi aici.

Actualizarea amenzilor pentru lipsa rovinietei

În prezent, cuantumul amenzilor pentru categoriile de vehicule B-H nu a mai fost modificat din 2022. Cum în anul 2024 au fost aplicate peste 750.000 de sancțiuni pentru circulația fără rovinietă, autoritățile consideră că nivelul actual al amenzilor nu are un efect descurajator. Prin urmare, se propune ca acestea să fie recalculate după cum urmează:

  • amenda minimă = dublul tarifului anual de utilizare a drumurilor naționale
  • amenda maximă = de patru ori tariful anual de utilizare

Actualizarea amenzilor pentru lipsa peajului

Valoarea sancțiunilor pentru circulația fără plata peajului a rămas neschimbată din 2015. Cum anul trecut au fost înregistrate peste 170.000 de contravenții de acest tip, proiectul legislativ prevede majorarea amenzilor în felul următor:

  • amenda minimă = de zece ori valoarea tarifului de trecere
  • amenda maximă = de douăzeci de ori tariful de trecere

Procesul-verbal de constatare permite achitarea amenzii la jumătate din valoarea minimă, dacă plata se face în termen de 15 zile de la comunicare.

Alte articole importante
La ce folosește Uniunea Europeană? „Liderii ei trebuie să dea răspunsuri ceva mai bune”
La ce folosește Uniunea Europeană? „Liderii ei trebuie să dea răspunsuri ceva mai bune”
Dacă Uniunea Europeană nu prezintă un buget robust pe termen lung, în măsură să asigure soluții pentru provocările cu care se confruntă blocul comunitar, s-ar putea să nu mai aibă o altă șansă să facă asta, se arată într-o analiză Bloomberg, care pare o pledoarie pentru un grad mai ridicat de coordonare centralizată pe bătrânul […]
Dezastrul Evergrande, într-o nouă etapă: De ce ar trebui să-mi pese de un gigant imobiliar chinez aflat în criză?
Dezastrul Evergrande, într-o nouă etapă: De ce ar trebui să-mi pese de un gigant imobiliar chinez aflat în criză?
Înainte de criza datoriilor, colosul imobiliar chinez Evergrande tocmai începuse construcția un nou stadion pentru echipa de fotbal din Guangzhou, la care, de altfel, deținea participația majoritară. Fondatorul companiei, Hui Ka Yan, era cel mai bogat om din Asia, cu o avere estimată de Forbes la 42,5 miliarde de dolari (31,6 miliarde lire sterline). Compania, […]
ASF și COSR, parteneriat strategic pentru educație financiară și performanță sportivă
ASF și COSR, parteneriat strategic pentru educație financiară și performanță sportivă
Comitetul Olimpic și Sportiv Român (COSR) și Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF) au semnat un parteneriat strategic pentru educație financiară și excelență sportivă. Acordul vizează susținerea performanței, promovarea valorilor olimpice și consolidarea responsabilității financiare în rândul sportivilor și al tinerilor. ASF și COSR semnează un acord pentru educație financiară și performanță sportivă Cele două organizații […]
Divizia elvețiană de private banking a HSBC renunță la peste 1.000 de clienți miliardari din Orientul Mijlociu, după scandaluri și presiuni de reglementare
Divizia elvețiană de private banking a HSBC renunță la peste 1.000 de clienți miliardari din Orientul Mijlociu, după scandaluri și presiuni de reglementare
Unul dintre cele mai mari grupuri bancare din lume face o mișcare șocantă. Divizia elvețiană de private banking a HSBC a decis să închidă conturile a peste 1.000 de clienți ultra-bogați din Orientul Mijlociu, printre care se numără miliardari și personalități politice influente, în urma presiunilor autorităților de reglementare și a scandalurilor privind spălarea de […]
Tesla îl momește pe Elon Musk cu un pachet de acțiuni de 29 de miliarde de dolari ca să rămână în funcția de CEO
Companii
Tesla îl momește pe Elon Musk cu un pachet de acțiuni de 29 de miliarde de dolari ca să rămână în funcția de CEO
Tesla a anunțat recent o tranzacție impresionantă, prin care CEO-ul său, Elon Musk, a primit un pachet de acțiuni în valoare de aproximativ 29 de miliarde de dolari (25 de miliarde de euro), menită să-l motiveze să rămână la conducerea companiei de automobile electrice. Un acord temporar pentru o remunerație disputată În comunicatul oficial, Tesla […]
Cum a cucerit Dacia Sandero piața din Europa în 2024: topul vânzărilor pe țări
Companii
Cum a cucerit Dacia Sandero piața din Europa în 2024: topul vânzărilor pe țări
Dacia Sandero a dominat piața europeană auto în 2024, devenind cel mai bine vândut model nou în mai multe țări. Performanța remarcabilă a modelului fabricat la Mioveni s-a reflectat atât în România, cât și pe alte piețe internaționale, fiecare dintre acestea înregistrând rezultate care evidențiază popularitatea hatchback-ului românesc. Dacia Sandero, lider în Europa: cel mai […]