Prima pagină » Interzicerea motoarelor cu combustie în Uniunea Europeană nu mai este fezabilă

Interzicerea motoarelor cu combustie în Uniunea Europeană nu mai este fezabilă

Interzicerea motoarelor cu combustie în Uniunea Europeană nu mai este fezabilă
Interzicerea motoarelor cu combustie în Uniunea Europeană nu mai este fezabilă / Foto: Unsplash

Constructorii europeni de automobile consideră că planul Uniunii Europene de a interzice motoarele cu combustie nu mai este realist. Liderii principalelor grupuri de lobby din industrie i-au cerut președintei Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, să reexamineze planurile anterioare, respectiv eliminarea treptată a vehiculelor cu motoare pe combustibili fosili până la mijlocul anilor 2030, scrie Bloomberg.

Factorii de decizie ai UE au apărat obiectivul de a elimina motoarele cu combustie până în 2035, pe care îl consideră esențial pentru atingerea țintelor climatice ale uniunii. Din această perspectivă, grupurile de mediu susțin că avertismentele industriei sunt exagerate. Constructorii europeni de automobile, însă, au avertizat că regulile climatice riscă să slăbească industria auto a regiunii și rețeaua sa de furnizori.

Într-o scrisoare comună, liderii principalelor grupuri de lobby din industrie i-au cerut președintei Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, să reexamineze planurile de eliminare treptată a vehiculelor pe combustibili fosili până la mijlocul anilor 2030, argumentând că dominația Chinei asupra lanțului de aprovizionare pentru vehicule electrice și noile bariere comerciale impuse de SUA creează obstacole suplimentare.

„Planul Europei pentru industria auto trebuie să depășească idealismul și să recunoască realitățile industriale și geopolitice actuale”, au scris, în scrisoarea comună, Ola Källenius, președintele Asociației Europene a Producătorilor de Automobile, și Matthias Zink, președintele Asociației Europene a Furnizorilor Auto.

„Îndeplinirea țintelor de CO2 pentru 2030 și 2035 este, în lumea de astăzi, pur și simplu nerealistă”, au afirmat Källenius, care este și CEO al Mercedes-Benz Group AG, și Zink, un director executiv la Schaeffler AG.

Vânzările de mașini noi, în creștere de 26% în iulie. Electricele pierd teren

Majoritatea veniturilor vin din motoare cu combustie

Această intervenție evidențiază tensiunea tot mai mare dintre ambițiile climatice ale Europei și presiunile economice care afectează cel mai mare sector de producție al său. Constructorii auto au lansat zeci de modele electrice, însă vehiculele alimentate cu baterii reprezintă în continuare doar aproximativ 15% din vânzări, cu o adoptare inegală în cadrul blocului european.

Constructorii continuă să obțină majoritatea veniturilor din modelele cu motoare cu combustie, în special SUV-uri și automobile premium cu marje mari, ceea ce subliniază dificultatea unei tranziții rapide. Furnizorii sunt, de asemenea, sub presiune, evidențiată de companii precum Continental AG, care reduc locuri de muncă, și Valeo SE, care avertizează asupra profitabilității, pe măsură ce cererea pentru vehicule electrice scade și costurile de finanțare cresc — o presiune care, potrivit analiștilor, va stimula mai multe restructurări în întreg lanțul de aprovizionare.

Factorii de decizie ai UE au apărat până acum obiectivul din 2035 ca fiind esențial pentru atingerea țintelor climatice. Grupurile de mediu susțin că avertismentele industriei sunt exagerate, indicând creșterea constantă a vânzărilor de vehicule electrice și un val de noi proiecte europene pentru baterii. Interzicerea a fost aprobată cu puțin, la Bruxelles, după ani de dezbateri, iar țări precum Franța și Olanda și-au aliniat deja politicile naționale la aceasta.

Alte articole importante
Economia europeană caută drumul spre redresare: Franța sub presiune, Germania mizează pe pachetul fiscal de 500 de miliarde
Economia europeană caută drumul spre redresare: Franța sub presiune, Germania mizează pe pachetul fiscal de 500 de miliarde
După luni de îngrijorări și stagnare, economia europeană dă primele semne că ar putea ieși din „iarna” prelungită a tensiunilor comerciale și a scăderii industriei. Totuși, optimismul este fragil, iar marile puteri economice ale continentului, Franța și Germania, rămân în centrul atenției. Una se confruntă cu instabilitate politică, cealaltă mizează pe un uriaș program de […]
Gigantul Rheinmetall își extinde producția în Bulgaria: contracte de un miliard de euro
Gigantul Rheinmetall își extinde producția în Bulgaria: contracte de un miliard de euro
Compania germană Rheinmetall își extinde producția de armament în Bulgaria, în cadrul unor joint-venture-uri cu investiții de peste un miliard de euro. Gigantul din industria de apărare plănuiește să producă în țara de la sud de Dunăre praf de pușcă și proiectile de artilerie de 155 mm, în contextul creșterii cererii pentru echipamente militare conforme […]
România intră într-o nouă alianță financiară: Memorandum istoric cu șapte țări pentru dezvoltarea piețelor de capital
România intră într-o nouă alianță financiară: Memorandum istoric cu șapte țări pentru dezvoltarea piețelor de capital
România a făcut un pas strategic major în direcția consolidării poziției sale pe scena financiară europeană, prin semnarea unui Memorandum de Înțelegere alături de alte șapte state din Europa Centrală și de Sud-Est. Documentul, parafat la Zagreb, Croația, vizează dezvoltarea unor piețe de capital mai eficiente, mai conectate și mai atractive pentru investitori, cu scopul […]
Benzina și motorina din România nu mai sunt printre cele mai ieftine din Europa
Benzina și motorina din România nu mai sunt printre cele mai ieftine din Europa
După ultimele modificări fiscale, benzina și motorina din România nu mai figurează printre cele mai ieftine din Europa. Carburanții din țara noastră se situează acum la un nivel mediu comparativ cu alte state. Surprinzător, țări cu taxare ridicată au carburanți mai ieftini, iar o țară vecină rămâne cea mai accesibilă piață din regiune. Benzina și […]
ROBOR rămâne la același nivel: Ce înseamnă stagnarea indicelui pentru românii cu credite în lei
ROBOR rămâne la același nivel: Ce înseamnă stagnarea indicelui pentru românii cu credite în lei
Vești importante pentru milioane de români cu credite: indicele ROBOR la 3 luni a rămas neschimbat, situându-se la 6,60%. Deși aparent o veste neutră, această stagnare transmite mesaje esențiale despre economia locală, politica monetară a BNR și evoluția viitoare a costurilor de finanțare. ROBOR și impactul său direct asupra creditelor populației Indicele ROBOR este unul […]
Mercedes-Benz își vinde participația la Nissan pentru peste 320 de milioane de dolari
Companii
Mercedes-Benz își vinde participația la Nissan pentru peste 320 de milioane de dolari
Mercedes-Benz a decis să-și vândă participația pe care o deținea la Nissan, tranzacția fiind evaluată la aproximativ 325 de milioane de dolari. Decizia reflectă reevaluarea priorităților strategice ale constructorului german, într-un context în care compania niponă se confruntă cu dificultăți financiare și operaționale semnificative. Mercedes-Benz își lichidează participația la Nissan pentru 325 de milioane $ […]