Prima pagină » Invazia caracatițelor marocane pune în pericol industria fructelor de mare din Marea Britanie

Invazia caracatițelor marocane pune în pericol industria fructelor de mare din Marea Britanie

Invazia caracatițelor marocane pune în pericol industria fructelor de mare din Marea Britanie
Invazia caracatițelor marocane pune în pericol industria fructelor de mare din Marea Britanie. Foto: Freepik

O invazie a caracatițelor marocane provoacă pagube serioase industriei fructelor de mare, după ce un „val termic marin” a încălzit apele și le-a atras spre nordul coastei britanice. Temperaturile apei înregistrate în această primăvară sunt cele mai ridicate din ultimele 70 de ani, iar abundența scoicilor pescuite în largul coastei Devon a atras mii de caracatițe din Marea Mediterană.

Deși unii pescari au profitat de situație, capturând între patru și șase tone de caracatițe pe zi, cei care pescuiesc crabi, homari și scoici au observat o scădere drastică a capturilor, din cauza foamei acestor cefalopode, scrie The Telegraph.

Un regulament local din Devon le cere capcanelor pentru crabi să aibă o ușă de scăpare pentru puii de crab, însă acest lucru permite caracatițelor să pătrundă în capcane și să mănânce crabi și homari, lăsând pescarii doar cu cochiliile goale.

Brian Tapper, pescar local, a declarat: „Caracatițele intră pe ușa laterală. Pentru ele este ca un McDonald’s. Stau acolo până se satură. Trec printr-un șir întreg de capcane. Parcurg 50 de capcane, lăsând doar capcane goale și câteva cochilii de homari, crabi și chiar scoici. E aproape ca și cum folosesc capcana ca pe un adăpost. Este sigur. După ce termină, pleacă.”

Tapper a avertizat că, dacă situația va continua, fabrica locală de procesare a peștelui ar putea fi nevoită să se închidă în următoarele cinci-șase săptămâni, iar bărcile vor rămâne ancorate câteva luni mai târziu.

Barry Young, reprezentant al Brixham Trawler Agents, a descris situația drept „o invazie” și a spus că cefalopodele „distrug în prezent pescuitul de crabi”. El a adăugat:

„La licitația de azi dimineață am primit 27 de tone de caracatițe mediteraneene. De obicei, am fi norocoși să prindem 500 kg. Pe termen lung, dacă aceste caracatițe rămân, ar putea fi devastator pentru industria scoicilor din Marea Britanie. Dacă nu scade numărul lor, nu vom mai vedea scoici.”

Există, de asemenea, îngrijorări privind lipsa crabilor, scoicilor și homarilor în restaurante și la pescării. Totuși, unii pescari primesc cu brațele deschise venirea caracatițelor, deoarece acestea se vând la prețuri ridicate în Europa.

Autoritățile, în alertă

Autoritatea pentru Pescuit și Conservare din zonele de coastă Devon și Severn (IFCA) a convocat săptămâna trecută o ședință de urgență pentru a analiza posibilitatea relaxării regulilor impuse prin regulament, în încercarea de a proteja industria scoicilor.

IFCA a anunțat că strânge informații și dovezi care vor fi prezentate subcomitetului său de reglementare și autorizare pe 26 iunie, când vor fi discutate în detaliu problemele legate de industria caracatițelor.

Caracatițele au fost atrase de apele din jurul coastelor britanice, care sunt cu 2,5 grade Celsius mai calde decât în mod normal pentru această perioadă a anului. Pescarii spun că un fenomen similar a avut loc ultima dată în 1952, însă există temeri că schimbările climatice vor face ca astfel de valuri termice să devină mai frecvente.

Alte articole importante
Valentin Ionescu, președintele ISF: Peste 30.000 de români au participat la programele Institutului Financiar Român. Educația financiară schimbă comportamentele de economisire și investiții
Valentin Ionescu, președintele ISF: Peste 30.000 de români au participat la programele Institutului Financiar Român. Educația financiară schimbă comportamentele de economisire și investiții
Institutul de Studii Financiare (ISF) a depășit pragul de 30.000 de participanți în programele sale educaționale derulate în 2025, consolidându-și rolul în creșterea nivelului de educație financiară din România. Potrivit lui Valentin Ionescu, președintele ISF, educația financiară are un impact direct asupra accesului la finanțare, asupra comportamentului de economisire și asupra deschiderii către antreprenoriat și […]
Boom-ul AI din 2025 a generat emisii de CO2 ca orașul New York
Boom-ul AI din 2025 a generat emisii de CO2 ca orașul New York
Dezvoltarea rapidă a inteligenței artificiale în 2025 a generat emisii de CO2 comparabile cu cele ale întregului oraș New York. Impactul tehnologiilor AI asupra mediului ridică semne de întrebare privind sustenabilitatea și necesitatea unor reglementări mai stricte pentru industria digitală. Dezvoltarea inteligenței artificiale emite la fel de multe emisii CO2 ca întregul oraș New York […]
Cum rămâne competitiv cel mai mare producător auto european
Companii
Cum rămâne competitiv cel mai mare producător auto european
Cel mai mare producător auto european își adaptează strategia pentru a rămâne competitiv pe o piață globală dinamică și tehnologizată. Politica prevede investiții în electrificare, digitalizare și eficientizarea lanțurilor de producție. Scopul este acela de a răspunde cerințelor în continuă schimbare ale consumatorilor și reglementărilor internaționale. Cel mai mare producător auto european va continua reducerile […]
TikTok a semnat un acord prin care evită blocarea în SUA
Companii
TikTok a semnat un acord prin care evită blocarea în SUA
TikTok a semnat un acord foarte important care îi permite să evite blocarea platformei de socializare în Statele Unite. Înțelegerea stabilește reguli și măsuri de conformitate menite să răspundă preocupărilor autorităților privind securitatea datelor și conținutul distribuit pe platformă. TikTok evită blocarea prin încheierea unui acord prin care va fi deținută în coproprietate cu firme […]
Țara din UE cu cele mai supraevaluate locuințe
Țara din UE cu cele mai supraevaluate locuințe
Un nou raport al Comisiei Europene arată că, într-o țară din UE, sunt cele mai supraevaluate locuințe din tot blocul comunitar. Această statistică evidențiază o serie de dezechilibre în ceea ce privește prețurile, în raport cu veniturile și cu costurile reale de trai. Astfel,  se creează o serie de riscuri pentru cumpărători și investitori. Care […]
Carburanții se scumpesc din nou. Cât vom plăti la pompă în 2026
Carburanții se scumpesc din nou. Cât vom plăti la pompă în 2026
Carburanții se vor scumpi din nou, de la 1 ianuarie 2026, iar românii se pregătesc pentru majorări semnificative la pompă. Creșterea prețurilor este influențată de o serie de factori internaționali, precum și de evoluția costurilor de producție și de transport. Carburanții se scumpesc de la 1 ianuarie 2026. Cât va costa un plin de anul […]