Prima pagină » Îți dai demisia? Lasă o portiță deschisă! Fenomenul angajărilor „boomerang” ia amploare la nivel global

Îți dai demisia? Lasă o portiță deschisă! Fenomenul angajărilor „boomerang” ia amploare la nivel global

Îți dai demisia? Lasă o portiță deschisă! Fenomenul angajărilor
Fenomenul angajărilor "boomerang" ia amploare la nivel global / Foto: Shutterstock

Într-un context economic marcat de incertitudine și de turbulențe severe pe piața muncii, tot mai multe companii aleg să readucă în echipă foști angajați. Fenomenul este cunoscut sub denumirea de „boomerang hires” („angajări-boomerang”) și înregistreză o creștere semnificativă în ultimele luni atât în Statele Unite, cât și în restul lumii, transmite Business Insider.

Conform unei analize realizate pe baza datelor ADP privind salariile, ponderea noilor angajări care provin din rândul foștilor salariați a crescut vizibil în prima parte a anului 2025, după o scădere observată în 2022. Această din urmă perioadă este cunoscută drept „Marea Demisie”, adică un timp al exuberanței, în care mulți lucrători și-au părăsit joburile, în căutare de oportunități noi.

Fenomenul angajărilor „boomerang” ia amploare la nivel global

Tendință angajărilor boomerang este deosebit de pronunțată în sectorul digital, care include domenii precum tehnologia și media. Există două explicații ale acestei tendințe: pe de o parte, companiile, care se confruntă cu o piață a muncii imprevizibilă, preferă să angajeze persoane care cunosc deja cultura organizațională și procesele interne. Pe de altă parte, foștii angajați se orientează spre relațiile profesionale anterioare, în lipsa unor alternative mai bune.

Nela Richardson, economist-șef la ADP, explică pentru Business Insider că revenirea foștilor angajați reprezintă o abordare pragmatică pentru ambele părți: „Atunci când perspectiva pieței muncii este neclară, are sens ca angajatorii și angajații să rămână fideli celor pe care deja îi cunosc”.

Avantajele pentru angajatori sunt clare: procesul de onboarding este mai rapid, iar performanța foștilor angajați este deja cunoscută. „Vrei să obții cel mai bun raport calitate-preț, iar deseori acest lucru înseamnă să aduci înapoi un angajat cunoscut”, completează Richardson.

Mulți candidați sunt dispuși să accepte oferte mai puțin avantajoase

Căutarea unui nou job devine tot mai dificilă pentru candidați. Procesul de angajare se prelungește, iar anunțurile ale marilor companii, care fac concedieri, precum Walmart, sporesc incertitudinea. Mulți candidați sunt dispuși să accepte oferte mai puțin avantajoase sau salarii reduse doar pentru a rămâne activi pe piața muncii.

Richardson subliniază importanța modului în care angajații părăsesc o companie: „Felul în care pleci de la un job este la fel de important ca modul în care începi”. O relație bună cu angajatorul precedent poate facilita revenirea, mai ales în condițiile unei încetiniri economice și a unor potențiale noi valuri de restructurări.

Managerii au început să privească plecarea angajaților nu ca pe un final definitiv, ci ca pe o ușă care se poate redeschide – un semnal că piața muncii este într-o continuă evoluție, iar flexibilitatea relațiilor profesionale devine un atu tot mai valoros.

Alte articole importante
Diamante din cenușă: Noua tendință care îi transformă pe cei dragi decedați în amintiri prețioase
Analize
Diamante din cenușă: Noua tendință care îi transformă pe cei dragi decedați în amintiri prețioase
Diamantele din cenușă vor putea fi create începând cu octombrie 2025 în Rhineland-Palatinate, oferind o metodă unică de a păstra memoria celor dragi. Transformarea cenușei în bijuterii Doar o cantitate mică din cenușa unei persoane decedate este suficientă pentru a produce un diamant sintetic, spune Patrick Zimmermann de la Cara AG din Berlin. „Este nevoie […]
Microsoft va investi 4 miliarde $ într-un nou centru de date
Companii
Microsoft va investi 4 miliarde $ într-un nou centru de date
Microsoft va investi 4 miliarde de dolari pentru un nou centru de date în Wisconsin, extinzându-și infrastructura cloud și AI. Proiectul marchează una dintre cele mai mari investiții ale companiei în infrastructură digitală și promite să aducă beneficii economice și tehnologice semnificative în regiunea vizată. Astfel, gigantul tech american își consolidează poziția pe piața globală […]
Chery părăsește Rusia. Producătorul auto, pus pe fugă de sancțiunile internaționale și noile taxe
Companii
Chery părăsește Rusia. Producătorul auto, pus pe fugă de sancțiunile internaționale și noile taxe
Chery părăsește Rusia, anunțând oficial retragerea de pe piața locală, ca urmare a sancțiunilor internaționale și noilor taxe impuse de autorități. Motivele pentru care Chery părăsește Rusia Producătorul auto chinez Chery părăsește Rusia și vizează listarea la bursa din Hong Kong pentru a strânge 1,2 miliarde de dolari. Conform prospectului citat de Nikkei, fondurile vor […]
Google aduce AI-ul în procesele de achiziții printr-un nou protocol
Companii
Google aduce AI-ul în procesele de achiziții printr-un nou protocol
Află cum Google aduce AI în tranzacții comerciale prin lansarea unui protocol deschis pentru agenți inteligenți. Această inițiativă marchează un pas important în integrarea inteligenței artificiale în tranzacțiile comerciale și în digitalizarea completă a lanțului de aprovizionare. Google introduce un protocol pentru achiziții automate prin agenți AI Google a anunțat lansarea unui nou protocol deschis, […]
EXCLUSIV: AI Washing. Ai putea minți că folosești AI doar pentru a obține finanțări?
EXCLUSIV: AI Washing. Ai putea minți că folosești AI doar pentru a obține finanțări?
AI washing și AI hype sunt folosite adesea de startup-uri doar pentru marketing, fără să aducă valoare reală sau automatizare autentică. Când eticheta AI devine doar un instrument de marketing AI nu este doar un instrument. Inteligența artificială schimbă modul de operare, așa cum a făcut cloud-ul până acum, schimbă zona mobile, revoluționează Internetul. Agenții […]
ANALIZĂ: Unde se acordă cele mai mari subvenții pentru vehicule electrice
Companii
ANALIZĂ: Unde se acordă cele mai mari subvenții pentru vehicule electrice
Majoritatea țărilor europene oferă subvenții pentru a stimula achiziția de vehicule electrice, însă aceste stimulente diferă foarte mult. Deși stimulentele guvernamentale joacă un rol esențial în procesul de tranziție globală către mobilitatea electrică, nu toate statele acordă acest sprijin fiscal. Țările unde se oferă cele mai mari subvenții pentru vehicule electrice Vânzările de vehicule electrice […]