Prima pagină » Îți dai demisia? Lasă o portiță deschisă! Fenomenul angajărilor „boomerang” ia amploare la nivel global

Îți dai demisia? Lasă o portiță deschisă! Fenomenul angajărilor „boomerang” ia amploare la nivel global

Îți dai demisia? Lasă o portiță deschisă! Fenomenul angajărilor
Fenomenul angajărilor "boomerang" ia amploare la nivel global / Foto: Shutterstock

Într-un context economic marcat de incertitudine și de turbulențe severe pe piața muncii, tot mai multe companii aleg să readucă în echipă foști angajați. Fenomenul este cunoscut sub denumirea de „boomerang hires” („angajări-boomerang”) și înregistreză o creștere semnificativă în ultimele luni atât în Statele Unite, cât și în restul lumii, transmite Business Insider.

Conform unei analize realizate pe baza datelor ADP privind salariile, ponderea noilor angajări care provin din rândul foștilor salariați a crescut vizibil în prima parte a anului 2025, după o scădere observată în 2022. Această din urmă perioadă este cunoscută drept „Marea Demisie”, adică un timp al exuberanței, în care mulți lucrători și-au părăsit joburile, în căutare de oportunități noi.

Fenomenul angajărilor „boomerang” ia amploare la nivel global

Tendință angajărilor boomerang este deosebit de pronunțată în sectorul digital, care include domenii precum tehnologia și media. Există două explicații ale acestei tendințe: pe de o parte, companiile, care se confruntă cu o piață a muncii imprevizibilă, preferă să angajeze persoane care cunosc deja cultura organizațională și procesele interne. Pe de altă parte, foștii angajați se orientează spre relațiile profesionale anterioare, în lipsa unor alternative mai bune.

Nela Richardson, economist-șef la ADP, explică pentru Business Insider că revenirea foștilor angajați reprezintă o abordare pragmatică pentru ambele părți: „Atunci când perspectiva pieței muncii este neclară, are sens ca angajatorii și angajații să rămână fideli celor pe care deja îi cunosc”.

Avantajele pentru angajatori sunt clare: procesul de onboarding este mai rapid, iar performanța foștilor angajați este deja cunoscută. „Vrei să obții cel mai bun raport calitate-preț, iar deseori acest lucru înseamnă să aduci înapoi un angajat cunoscut”, completează Richardson.

Mulți candidați sunt dispuși să accepte oferte mai puțin avantajoase

Căutarea unui nou job devine tot mai dificilă pentru candidați. Procesul de angajare se prelungește, iar anunțurile ale marilor companii, care fac concedieri, precum Walmart, sporesc incertitudinea. Mulți candidați sunt dispuși să accepte oferte mai puțin avantajoase sau salarii reduse doar pentru a rămâne activi pe piața muncii.

Richardson subliniază importanța modului în care angajații părăsesc o companie: „Felul în care pleci de la un job este la fel de important ca modul în care începi”. O relație bună cu angajatorul precedent poate facilita revenirea, mai ales în condițiile unei încetiniri economice și a unor potențiale noi valuri de restructurări.

Managerii au început să privească plecarea angajaților nu ca pe un final definitiv, ci ca pe o ușă care se poate redeschide – un semnal că piața muncii este într-o continuă evoluție, iar flexibilitatea relațiilor profesionale devine un atu tot mai valoros.

Alte articole importante
Google are în România cel mai mare centru de dezvoltare pentru dispozitive wearables din EMEA
Companii
Google are în România cel mai mare centru de dezvoltare pentru dispozitive wearables din EMEA
România devine un pol strategic pe harta globală a Google. Compania americană a anunțat că biroul său din București este, în prezent, cel mai mare centru de dezvoltare pentru dispozitive „wearables” din regiunea EMEA. Peste 400 de angajați dezvoltă la București inovațiile care vor domina viitorul tech. România, liderul regional al inovației Google La 15 […]
Ţara care cheltuie cel mai mult pentru Jocurile Olimpice de Iarnă 2026
Ţara care cheltuie cel mai mult pentru Jocurile Olimpice de Iarnă 2026
Italia se pregătește de o explozie turistică în februarie 2026, când Milano și Cortina vor găzdui Jocurile Olimpice de Iarnă. Este unul dintre cele mai așteptate evenimente sportive ale deceniului. Cu mai puțin de 100 de zile rămase până la deschidere, biletele s-au vândut deja într-o proporție impresionantă. Mii de turiști străini au început să-și […]
Companiile tehnologice mizează totul pe AI: 380 miliarde $ în 2025
Companii
Companiile tehnologice mizează totul pe AI: 380 miliarde $ în 2025
Marile companii tehnologice Alphabet, Meta, Microsoft și Amazon au transmis un mesaj comun la finalul sezonului de raportări financiare. Potrivit acestora, cheltuielile în domeniul inteligenței artificiale vor continua să crească semnificativ și anunță că, în 2025, totalul investițiilor combinate în acest sector vor depăși 380 de miliarde de dolari. Companiile tehnologice pompează peste 380 miliarde […]
Nexperia suspendă livrările de waferi esențiali în producția de cipuri
Companii
Nexperia suspendă livrările de waferi esențiali în producția de cipuri
Compania olandeză Nexperia a anunțat suspendarea livrărilor unui material esențial pentru producția de cipuri. Decizia ar putea afecta lanțurile de aprovizionare din industria semiconductorilor și ridică semne de întrebare privind stabilitatea pieței globale, deja marcată de tensiuni geopolitice și deficit de materii prime critice. Agitație pe piața cipurilor: Nexperia suspendă livrările unui material esențial pentru cipuri […]
ANALIZĂ
Capitalul universal și viitorul veniturilor într-o lume dominată de AI. O propunere îndrăzneață pe măsura dezvoltării tehnologiilor
Capitalul universal și viitorul veniturilor într-o lume dominată de AI. O propunere îndrăzneață pe măsura dezvoltării tehnologiilor
În următoarele decenii, țările europene, ca și alte state dezvoltate, vor deveni economii AI, motiv pentru care specialiștii propun noțiunea capitalului universal. Tehnologia se va răspândi în toate domeniile, de la contabilitate la supermarketuri și fabrici. Creșterea productivității și acumularea de avere vor fi rapide, însă legătura cu locurile de muncă și veniturile va slăbi. […]
Clienții First Bank primesc clarificări după fuziunea cu Intesa Sanpaolo. Ce trebuie făcut pentru reactivarea serviciilor
Clienții First Bank primesc clarificări după fuziunea cu Intesa Sanpaolo. Ce trebuie făcut pentru reactivarea serviciilor
După trei zile în care clienții First Bank nu au avut acces la fonduri, Intesa Sanpaolo Bank România a venit cu clarificări privind procesul de migrare. Banca italiană a anunțat finalizarea integrării prin absorbția completă a First Bank, consolidându-și astfel poziția pe piața financiar-bancară din România. Fuziunea s-a desfășurat conform calendarului, iar toate datele și […]