Grupul chinez Lenovo a anunțat că și-a dublat profitul la nivel mondial, înregistrând venituri de aproape 19 miliarde de dolari.
Veniturile au crescut cu 22% față de aceeași perioadă a anului trecut, iar profitul s-a dublat, ajungând la 505 milioane de dolari.
Grupul chinez a raportat creșteri „majore de două cifre ale veniturilor de la an la an” pentru toate segmentele principale de business. Conform comunicatului, segmentul de PC-uri a înregistrat cea mai mare rată de creștere anuală și o cotă de piață de 24,6%. Totodată, ponderea veniturilor non-PC a crescut cu jumătate de punct procentual, ajungând la 47%.
Privind în perspectivă, Lenovo anunță că va continua să livreze „inovații revoluționare pentru clienți, să genereze profituri mai mari pentru acționari și să creeze valoare pe termen lung pentru stakeholderi și comunitățile din întreaga lume”.
CEO-ul grupului, Yuanqing Yang, a declarat că Lenovo a depășit provocările generate de „volatilitatea tarifară și de peisajul geopolitic”, iar grupul va continua să implementeze strategia privind inteligența artificială hibridă Smarter AI for all. Grupul a încheiat ultimul trimestru cu venituri de 18,8 miliarde de dolari atât pentru brandul principal, cât și pentru subsidiarele sale (+22% față de aceeași perioadă a anului precedent). În același timp, profitul s-a dublat, atingând pragul de 505 milioane de dolari.
Este de remarcat faptul că, în luna iulie, Lenovo a urcat 52 de poziții în topul „Fortune Global 500”, ajungând pe poziția 196, cu venituri totale de 69 de miliarde de dolari, potrivit CFOtech.Asia. Este a 16-a prezență consecutivă a companiei chineze în acest clasament, aceasta fiind cea mai bună poziționare de până acum în sectorul tehnologic: locul 13 la nivel mondial. Totodată, Lenovo s-a clasat pe locul 8 în Gartner Top 25 Global Supply Chain, obținând un scor ESG (mediu, social și guvernanță) de 9 din 10.
Lenovo a anunțat că pe toate segmentele de activitate au fost consemnate creșteri anuale majore la nivelul veniturilor. Segmentul PC a consemnat cea mai rapidă evoluție, cu o cotă de piață de 24,6%, iar veniturile non-PC au urcat la 47% din total. De asemenea, toate regiunile geografice au adus contribuții pozitive, înregistrând creșteri catalogate drept „ridicate sau foarte ridicate”.
În primul trimestru din 2025, divizia Intelligent Devices Group (IDG) a raportat venituri de 13,5 miliarde de dolari, în creștere cu aproape 18% față de anul trecut. Peste 30% din totalul livrărilor de PC-uri Lenovo sunt acum echipate cu AI, compania devenind lider global în segmentul PC-urilor Windows cu inteligență artificială, cu o cotă de piață de 31%.
Pe segmentul smartphone-urilor, veniturile au urcat cu 14%, la 2,2 miliarde de dolari, cu un volum al vânzărilor peste medie pentru al optulea trimestru consecutiv. În afara Chinei, cota de piață a atins un nivel record, iar Motorola, brand deținut de Lenovo, a obținut prima poziție la nivel global pe segmentul telefoanelor pliabile, datorită succesului modelului Razr, cu o cotă de piață de peste 50%.
Divizia de soluții de infrastructură a consemnat o creștere anuală de 36% a veniturilor, alimentată de investițiile în infrastructura AI și cercetare-dezvoltare. În paralel, segmentul de soluții și servicii a adus venituri de 2,3 miliarde de dolari, în creștere cu 20% față de anul trecut, marja operațională avansând cu 1,2 puncte procentuale.