Prima pagină » Marea Britanie: tolerarea mașinilor hibride ar putea compromite obiectivele Net Zero

Marea Britanie: tolerarea mașinilor hibride ar putea compromite obiectivele Net Zero

Marea Britanie: tolerarea mașinilor hibride ar putea compromite obiectivele Net Zero
tolerarea mașinilor hibride ar putea compromite obiectivele Net Zero / Foto: Shutterstock

Guvernul Marii Britanii a relaxat, în aprilie, regulile privind vânzarea vehiculelor, ca urmare a presiunilor venite din partea industriei euto. Acest lucru ar putea pune în pericol obiectivul Regatului Unit de a elimina total autovehiculele cu combustie până în 2035, potrivit consilierului oficial în materie de climă. Comitetul britanic pentru Schimbări Climatice (CCC) a declarat că flexibilitățile anunțate luna trecută de Keir Starmer, în cadrul mandatului pentru vehicule cu emisii zero (ZEV), ar putea duce la o creștere a vânzărilor de hibride plug-in „în detrimentul unor vânzări de vehicule electrice, ceea ce ar conduce la o reducere suplimentară a economiilor de emisii”, transmite The Guardian.

Regatul Unit a introdus mandatul ZEV pentru a obliga producătorii auto să vândă mai multe mașini electrice în fiecare an, sau să suporte amenzi consistente. Totuși, guvernul laburist a introdus „flexibilități” în aceste reguli, după ce industria auto a făcut lobby intens, susținând că regulile inițiale erau nesustenabile din punct de vedere economic.

Experți indicaseră deja deficiențe evidente în analiza guvernului. Totuși, oficiali britanici au declarat pentru The Guardian că noile flexibilități ar putea duce la o creștere a vânzărilor de vehicule hibride plug-in (PHEV), iar acestea emit semnificativ mai mult carbon decât vehiculele electrice, deoarece combină un motor cu combustie internă poluant cu o baterie de dimensiuni mai mici.

Marea Britanie: tolerarea mașinilor hibride ar putea compromite obiectivele Net Zero

Organizația T&E, care militează pentru politici de transport sustenabile, a estimat că schimbările ar putea duce la apariția a până la 500.000 de PHEV-uri în plus pe drumurile din Regatul Unit până în 2030.

Ministrul transporturilor, Heidi Alexander, susține că modificările aduse mandatului ZEV vor avea un „impact neglijabil asupra emisiilor de carbon”. Cu toate acestea, Climate Change Committee (CCC) a subliniat că analiza Departamentului pentru Transporturi presupunea că producătorii auto nu vor folosi aceste flexibilități pentru a vinde mai multe hibride plug-in – o presupunere pe care experții o consideră incorectă. CCC și-a prezentat analiza într-o scrisoare trimisă, miercuri, de președintele interimar, Piers Forster, către ministra transporturilor Lilian Greenwood.

„Verdictul CCC este clar: intervențiile ministeriale asupra regulilor pentru mașinile electrice riscă să creeze o incertitudine dăunătoare. Șoferii vor primi nota de plată, pentru că vor aștepta mai mult pâmă să beneficieze de economiile oferite de vehiculele electrice, în timp ce scepticii net zero aplaudă de pe margine”, a declarat Ben Nelmes, directorul executiv al think-tank-ului New AutoMotive.

Unii reprezentanți ai industriei vehiculelor electrice s-au arătat dezamăgiți că CCC nu a cerut guvernului să reconsidere modificările propuse, având în vedere posibilitatea ca acestea să ducă la emisii mai mari.

„Scrisoarea CCC scoate arată o slăbiciune critică în mandatul revizuit privind vehiculele cu emisii zero, punând în pericol obiectivele climatice și crescând costurile pentru șoferi”, a declarat Tim Dexter, responsabil pentru politici auto în cadrul T&E.

„Modificările guvernului riscă să distragă industria auto britanică de la tranziția către producția de vehicule electrice”

„Creșterea emisiilor ar putea fi considerabilă. Pe lângă stimularea vânzării unor PHEV-uri mai poluante și mai scumpe, modificările guvernului riscă să distragă industria auto britanică de la tranziția către producția de vehicule electrice, blocând-o în fabricarea unor hibride depășite, în timp ce restul lumii avansează spre EV-uri – o rețetă pentru închiderea fabricilor și concedieri în masă”, a declarat Colin Walker, șeful departamentului de transport din cadrul Energy and Climate Intelligence Unit:

CCC a afirmat că deciziile guvernamentale sunt „pragmatice”, iar efectul lor nociv este, oricum, „minor” în raport cu tendința generală de creștere a vânzărilor de vehicule electrice, ceea ce a nemulțumit o parte din industrie.

CCC a criticat, de asemenea, faptul că guvernul nu a stabilit termenul de interzicere a vânzărilor de autoutilitare pe benzină și motorină până în 2030, preferând un termen mai larg, adică până în 2035.

„Suntem dezamăgiți că data eliminării treptate pentru autoutilitare nu a fost, de asemenea, restabilită la 2030”, a afirmat comitetul.

„Modificările recente caută să stabilească un echilibru practic – oferind producătorilor flexibilitatea de a vinde hibride plug-in până în 2035, cu condiția să respecte, în același timp, angajamentul privind eliminarea treptată a vânzărilor de mașini pe benzină și motorină până în 2030”, a declarat un purtător de cuvânt al Departamentului pentru Transporturi. Schimbările vor avea un „impact minim asupra emisiilor”, a adăugat el, și vor proteja locurile de muncă.

Alte articole importante
Spotify, sub tirul Senatului SUA pentru podcasturile care promovează vânzarea ilegală de droguri online
Companii
Spotify, sub tirul Senatului SUA pentru podcasturile care promovează vânzarea ilegală de droguri online
Senatorul american Maggie Hassan, membră a Partidului Democrat din New Hampshire, a adresat întrebări companiei Spotify în legătură cu apariția unor podcasturi false care promovează farmacii online ce vând droguri fără prescripție medicală. Aceste solicitări au fost făcute în contextul audierii lui Scott Bessent, nominalizat pentru funcția de secretar al Trezoreriei, pe 16 ianuarie 2025. […]
Oamenii de știință au inventat tatuajul electronic, care poate monitoriza nivelul de efort mental în profesiile cu mize mari
Tehnologie
Oamenii de știință au inventat tatuajul electronic, care poate monitoriza nivelul de efort mental în profesiile cu mize mari
O echipă de cercetători a dezvoltat un dispozitiv inovator,  numit „tatuajul electronic” aplicat pe frunte, care poate urmări în timp real nivelul de efort mental al persoanelor implicate în activități cu grad ridicat de responsabilitate, precum piloții sau personalul medical. Această tehnologie ar putea preveni erorile grave și proteja sănătatea celor care lucrează în astfel […]
Windows 11 face saltul în era cuantică. Cum se pregătește Microsoft pentru viitoarele atacuri digitale
Tehnologie
Windows 11 face saltul în era cuantică. Cum se pregătește Microsoft pentru viitoarele atacuri digitale
Microsoft anunță integrarea criptografiei post-cuantice direct în Windows 11. În timp ce computerele cuantice amenință să devină realitate și să compromită sistemele clasice de criptare, gigantul tech nu mai așteaptă și adoptă soluții proactive. Microsoft pregătește Windows 11 pentru era cuantică Microsoft face un pas strategic crucial în fața unei amenințări care părea, până nu […]
Boom al profitului în industria AI. Anthropic își triplează veniturile și ajunge la 3 miliarde de dolari, grație cererii corporatiste
Companii
Boom al profitului în industria AI. Anthropic își triplează veniturile și ajunge la 3 miliarde de dolari, grație cererii corporatiste
Anthropic a atins un prag spectaculos pentru industria AI: 3 miliarde de dolari venituri anualizate. Startup-ul susținut de Google și Amazon sfidează așteptările și demonstrează că cererea de inteligență artificială generativă din mediul de afaceri este în plină expansiune.  Anthropic uimește industria AI: 3 miliarde de dolari venituri anualizate Anthropic, unul dintre cei mai proeminenți […]
Trump duce războiul comercial la un alt nivel și anunță că va crește tarifele la importurile de oțel și aluminiu la 50%
Trump duce războiul comercial la un alt nivel și anunță că va crește tarifele la importurile de oțel și aluminiu la 50%
 Donald Trump a intensificat tensiunile comerciale, anunțând o măsură radicală care va avea un impact semnificativ asupra economiei globale. Într-un discurs recent, el a declarat că va majora tarifele pentru importurile de oțel și aluminiu la nivelul de 50%, într-un efort de a proteja industriile americane și de a negocia condiții mai favorabile pentru Statele […]
Europa spune „pas” mașinilor electrice chinezești: un singur model se regăsește pe locul 50, și nu e electric. Top 3 cele mai vândute mărci din China
Companii
Europa spune „pas” mașinilor electrice chinezești: un singur model se regăsește pe locul 50, și nu e electric. Top 3 cele mai vândute mărci din China
Deși chinezii investesc masiv și promit revoluții pe piața auto europeană, doar o singură mașină din China a reușit să pătrundă în topul celor mai vândute modele de pe continent. MG ZS este singura mașină chinezească printre Giganții Europei. Industria auto din China a făcut pași mari în Europa, dar realitatea din teren arată că […]