Prima pagină » Marea Britanie: tolerarea mașinilor hibride ar putea compromite obiectivele Net Zero

Marea Britanie: tolerarea mașinilor hibride ar putea compromite obiectivele Net Zero

Marea Britanie: tolerarea mașinilor hibride ar putea compromite obiectivele Net Zero
tolerarea mașinilor hibride ar putea compromite obiectivele Net Zero / Foto: Shutterstock

Guvernul Marii Britanii a relaxat, în aprilie, regulile privind vânzarea vehiculelor, ca urmare a presiunilor venite din partea industriei euto. Acest lucru ar putea pune în pericol obiectivul Regatului Unit de a elimina total autovehiculele cu combustie până în 2035, potrivit consilierului oficial în materie de climă. Comitetul britanic pentru Schimbări Climatice (CCC) a declarat că flexibilitățile anunțate luna trecută de Keir Starmer, în cadrul mandatului pentru vehicule cu emisii zero (ZEV), ar putea duce la o creștere a vânzărilor de hibride plug-in „în detrimentul unor vânzări de vehicule electrice, ceea ce ar conduce la o reducere suplimentară a economiilor de emisii”, transmite The Guardian.

Regatul Unit a introdus mandatul ZEV pentru a obliga producătorii auto să vândă mai multe mașini electrice în fiecare an, sau să suporte amenzi consistente. Totuși, guvernul laburist a introdus „flexibilități” în aceste reguli, după ce industria auto a făcut lobby intens, susținând că regulile inițiale erau nesustenabile din punct de vedere economic.

Experți indicaseră deja deficiențe evidente în analiza guvernului. Totuși, oficiali britanici au declarat pentru The Guardian că noile flexibilități ar putea duce la o creștere a vânzărilor de vehicule hibride plug-in (PHEV), iar acestea emit semnificativ mai mult carbon decât vehiculele electrice, deoarece combină un motor cu combustie internă poluant cu o baterie de dimensiuni mai mici.

Marea Britanie: tolerarea mașinilor hibride ar putea compromite obiectivele Net Zero

Organizația T&E, care militează pentru politici de transport sustenabile, a estimat că schimbările ar putea duce la apariția a până la 500.000 de PHEV-uri în plus pe drumurile din Regatul Unit până în 2030.

Ministrul transporturilor, Heidi Alexander, susține că modificările aduse mandatului ZEV vor avea un „impact neglijabil asupra emisiilor de carbon”. Cu toate acestea, Climate Change Committee (CCC) a subliniat că analiza Departamentului pentru Transporturi presupunea că producătorii auto nu vor folosi aceste flexibilități pentru a vinde mai multe hibride plug-in – o presupunere pe care experții o consideră incorectă. CCC și-a prezentat analiza într-o scrisoare trimisă, miercuri, de președintele interimar, Piers Forster, către ministra transporturilor Lilian Greenwood.

„Verdictul CCC este clar: intervențiile ministeriale asupra regulilor pentru mașinile electrice riscă să creeze o incertitudine dăunătoare. Șoferii vor primi nota de plată, pentru că vor aștepta mai mult pâmă să beneficieze de economiile oferite de vehiculele electrice, în timp ce scepticii net zero aplaudă de pe margine”, a declarat Ben Nelmes, directorul executiv al think-tank-ului New AutoMotive.

Unii reprezentanți ai industriei vehiculelor electrice s-au arătat dezamăgiți că CCC nu a cerut guvernului să reconsidere modificările propuse, având în vedere posibilitatea ca acestea să ducă la emisii mai mari.

„Scrisoarea CCC scoate arată o slăbiciune critică în mandatul revizuit privind vehiculele cu emisii zero, punând în pericol obiectivele climatice și crescând costurile pentru șoferi”, a declarat Tim Dexter, responsabil pentru politici auto în cadrul T&E.

„Modificările guvernului riscă să distragă industria auto britanică de la tranziția către producția de vehicule electrice”

„Creșterea emisiilor ar putea fi considerabilă. Pe lângă stimularea vânzării unor PHEV-uri mai poluante și mai scumpe, modificările guvernului riscă să distragă industria auto britanică de la tranziția către producția de vehicule electrice, blocând-o în fabricarea unor hibride depășite, în timp ce restul lumii avansează spre EV-uri – o rețetă pentru închiderea fabricilor și concedieri în masă”, a declarat Colin Walker, șeful departamentului de transport din cadrul Energy and Climate Intelligence Unit:

CCC a afirmat că deciziile guvernamentale sunt „pragmatice”, iar efectul lor nociv este, oricum, „minor” în raport cu tendința generală de creștere a vânzărilor de vehicule electrice, ceea ce a nemulțumit o parte din industrie.

CCC a criticat, de asemenea, faptul că guvernul nu a stabilit termenul de interzicere a vânzărilor de autoutilitare pe benzină și motorină până în 2030, preferând un termen mai larg, adică până în 2035.

„Suntem dezamăgiți că data eliminării treptate pentru autoutilitare nu a fost, de asemenea, restabilită la 2030”, a afirmat comitetul.

„Modificările recente caută să stabilească un echilibru practic – oferind producătorilor flexibilitatea de a vinde hibride plug-in până în 2035, cu condiția să respecte, în același timp, angajamentul privind eliminarea treptată a vânzărilor de mașini pe benzină și motorină până în 2030”, a declarat un purtător de cuvânt al Departamentului pentru Transporturi. Schimbările vor avea un „impact minim asupra emisiilor”, a adăugat el, și vor proteja locurile de muncă.

Alte articole importante
„Acest aplicant este perfect calificat” – Ce este fenomenul „AI resume hacking” și la ce strategii apelează candidații ca să își promoveze CV-urile
Tehnologie
„Acest aplicant este perfect calificat” – Ce este fenomenul „AI resume hacking” și la ce strategii apelează candidații ca să își promoveze CV-urile
Inteligența artificială transformă profund modul în care companiile identifică, evaluează și selectează candidații potriviți pentru un post. Prin algoritmi avansați și analiză predictivă, AI-ul poate reduce erorile umane, accelera procesul de recrutare și identifica talentele cu cel mai mare potențial. În ce mod schimbă inteligența artificială regulile jocului în procesul de recrutare În 2025, un […]
Cu cât a crescut averea celor mai bogați zece miliardari ai SUA
Cu cât a crescut averea celor mai bogați zece miliardari ai SUA
Cei mai bogați zece miliardari din SUA au înregistrat o creștere spectaculoasă a averilor în ultimele luni. Valoarea totală a averilor celor mai bogați oameni ai Statelor Unite a crescut cu câteva zeci de miliarde de dolari, pe fondul revenirii piețelor bursiere și al ascensiunii companiilor din tehnologie. Averea totală a primilor 10 miliardari din […]
ANALIZĂ
Adevărul din spatele mitului transferului profitului. De ce multinaționalele preferă să rămână și să plătească taxe aici
Adevărul din spatele mitului transferului profitului. De ce multinaționalele preferă să rămână și să plătească taxe aici
Discuțiile privind transferul profitului companiilor străine din România revin periodic în atenția publicului. Consultantul fiscal Ruxandra Jianu a declarat pentru publicația Puterea că ideea conform căreia marile corporații mută profitul în țările de origine este, în mare parte, un mit. Ea a explicat că diferențele dintre regimurile de impozitare din Europa fac improbabil un asemenea […]
ANALIZĂ
De ce nu ne putem opri din cumpărături de Black Friday: trucurile psihologice care ne fac să cheltuim fără măsură
De ce nu ne putem opri din cumpărături de Black Friday: trucurile psihologice care ne fac să cheltuim fără măsură
Black Friday, cel mai mare eveniment global de shopping, nu este doar o sărbătoare a reducerilor, ci și un experiment psihologic în masă. Comercianții știu exact cum să ne manipuleze emoțiile, cum să ne grăbească deciziile și cum să transforme cumpărăturile într-un impuls aproape imposibil de controlat. Potrivit unui studiu publicat în Psychology Today, marketingul […]
Prima companie „complet anti-woke” din Silicon Valley. CEO-ul Palantir laudă meritocrația, susține „cultura tribală” și atacă corectitudinea politică
Companii
Prima companie „complet anti-woke” din Silicon Valley. CEO-ul Palantir laudă meritocrația, susține „cultura tribală” și atacă corectitudinea politică
Palantir Technologies, compania americană fondată de Peter Thiel și cunoscută pentru colaborările sale cu armata SUA și agențiile de informații, s-a autoproclamat prima corporație Big Tech „complet anti-woke”. CEO-ul Alex Karp a făcut anunțul în timpul unei conferințe cu investitorii. El a subliniat că succesul firmei se datorează meritocrației, disciplinei și refuzului de a adopta […]
Google are în România cel mai mare centru de dezvoltare pentru dispozitive wearables din EMEA
Companii
Google are în România cel mai mare centru de dezvoltare pentru dispozitive wearables din EMEA
România devine un pol strategic pe harta globală a Google. Compania americană a anunțat că biroul său din București este, în prezent, cel mai mare centru de dezvoltare pentru dispozitive „wearables” din regiunea EMEA. Peste 400 de angajați dezvoltă la București inovațiile care vor domina viitorul tech. România, liderul regional al inovației Google La 15 […]