Prima pagină » Miliardarul Mike Repole și miturile antreprenoriatului

Miliardarul Mike Repole și miturile antreprenoriatului

Miliardarul Mike Repole și miturile antreprenoriatului
sursă foto: Sports Business Journal

Miliardarul Mike Repole spune că succesul în afaceri este mai rar decât pare, iar primii ani sunt un calvar. 

Miliardarul și realitatea ascunsă a antreprenoriatului

Într-un interviu acordat canalului The School of Hard Knocks, Mike Repole a spulberat miturile despre antreprenoriat, promovate intens pe rețelele sociale. În viziunea lui, drumul către succes nu înseamnă lux și independență financiară imediată. Rezultatele vin după ani întregi de stres și incertitudine.

Petrec mai mult timp încercând să conving oamenii să nu devină antreprenori. Primii cinci ani pentru un antreprenor sunt, de fapt, ani de supraviețuire. În fiecare zi, poți da faliment”, a declarat el.

Mesajul său vine ca un contraargument la poveștile motivaționale care prezintă antreprenoriatul drept un drum sigur către împlinire și bogăție. Repole avertizează că puțini reușesc să treacă peste obstacolele inițiale și că majoritatea startup-urilor se prăbușesc înainte să apuce să își atingă potențialul.

De la Queens la miliarde: povestea unui outsider

Repole, în vârstă de 56 de ani, s-a născut și a crescut în Queens, New York. Nu a moștenit averi, ci și-a construit cariera pas cu pas. Primul său mare succes a fost în 1999, când, împreună cu J. Darius Bikoff, a co-fondat Glaceau, compania din spatele brandurilor Smartwater și Vitaminwater.

Glaceau a început modest, cu vânzări de aproximativ 1 milion de dolari în primul an. În mai puțin de un deceniu, cifra de afaceri a ajuns la 1 miliard de dolari. În 2007, Coca-Cola a cumpărat compania pentru 4,1 miliarde de dolari, una dintre cele mai mari tranzacții din industria băuturilor.

Repole nu s-a oprit aici. În 2011, a lansat BodyArmor, o băutură energizantă care avea să devină rapid un concurent puternic pe piață. Investiția legendarului baschetbalist Kobe Bryant, care a cheltuit 5 milioane de dolari pentru 10% din companie, a atras atenția globală. În 2021, Coca-Cola a cumpărat restul de 85% din BodyArmor pentru 5,6 miliarde de dolari, marcând cea mai mare achiziție de brand din istoria companiei americane.

Între miliarde și eșecuri uitate

Astăzi, Forbes estimează averea lui Repole la 1,6 miliarde de dolari. Totuși, miliardarul insistă că banii nu spun întreaga poveste.

Au fost zile în care eram convins că nu vom reuși”, a recunoscut el.

În drumul său, au existat și căderi. După succesul Glaceau, Repole a preluat compania de gustări Pirate’s Booty și a reușit să o crească cu 300%. În 2013, brandul a fost vândut către B&G Foods pentru 195 de milioane de dolari. Dar experiența i-a reamintit cât de fragilă este balanța dintre succes și eșec în afaceri.

Pentru el, fiecare pas a venit cu riscuri uriașe, nesiguranță și presiunea permanentă de a nu pierde totul. Acesta este motivul pentru care astăzi îi descurajează pe tinerii care cred că antreprenoriatul înseamnă doar independență și libertate financiară.

Alte articole importante
ANALIZĂ
Cât ajunge să plătească un român pentru factura la curent în Italia, Spania sau Marea Britanie
Cât ajunge să plătească un român pentru factura la curent în Italia, Spania sau Marea Britanie
Prețurile la electricitate diferă masiv între statele europene. Un român stabilit în străinătate poate ajunge să plătească pentru factura la curent de la jumătate, până la dublu față de factura din țară. În funcție de sistemul energetic, politicile fiscale și infrastructura națională, costurile variază considerabil. Potrivit celor mai recente analize ale Eurostat din 2024-2025, Spania […]
HONOR lansează MagicOS 10, primul sistem de operare din lume cu inteligență artificială evolutivă
Tehnologie
HONOR lansează MagicOS 10, primul sistem de operare din lume cu inteligență artificială evolutivă
Compania HONOR a lansat MagicOS 10, primul sistem de operare cu agent AI auto-evolutiv. Noua platformă trece de la un sistem clasic la un ecosistem inteligent, capabil să învețe, să acționeze și să se adapteze. În paralel, brandul chinez a anunțat extinderea strategiei sale 1×3×N și lansarea platformei HONOR AI Connect. Noua platformă va crea […]
Cele mai înfiorătoare locuri din lume. De la „Poarta Iadului” la insula păpușilor moarte
Cele mai înfiorătoare locuri din lume. De la „Poarta Iadului” la insula păpușilor moarte
Lumea ascunde locuri înfiorătoare care par desprinse dintr-un coșmar. Fie că este vorbim despre osuarul tapetat cu oase umane din Cehia sau despre craterul care arde de cinci decenii în mijlocul deșertului turkmen, fiecare dintre aceste destinații are o poveste la granița dintre mister, groază și fascinație. Sedlec Ossuary – Catedrala din oase, din Cehia […]
Dacia va lansa un model complet nou, rival pentru Skoda Octavia
Companii
Dacia va lansa un model complet nou, rival pentru Skoda Octavia
Dacia se pregătește să revină pe segmentul break-urilor, pregătind un model complet nou, care va rivaliza cu Skoda Octavia, etalonul clasei. Viitorul automobil va fi încadrat în clasa compactă și va oferi un spațiu generos, un design modern și tehnologii actualizate. Dacia va dezvălui în 2026 break-ul cunoscut acum sub numele de cod C-Neo Dacia […]
ANALIZĂ
Europa antreprenorială: În ce țări prosperă firmele și în ce țări de abia supraviețuiesc
Europa antreprenorială: În ce țări prosperă firmele și în ce țări de abia supraviețuiesc
Europa antreprenorială este un teren plin de oportunități și provocări, unde modul în care prosperă firmele variază semnificativ de la o țară la alta. Conducerea unei afaceri implică riscuri și recompense, iar unele țări europene sunt mai dificile pentru antreprenori. Companiile creează locuri de muncă și stimulează economiile locale. Mai multe firme înseamnă mai multe […]
ANALIZĂ
Marile mistere și cele mai cumplite temeri care vin o dată cu Inteligența Artificială Generală
Marile mistere și cele mai cumplite temeri care vin o dată cu Inteligența Artificială Generală
Ideea că mașinile vor deveni mai inteligente decât oamenii s-a transformat într-un mit colectiv, care domină întreaga industrie tehnologică. Deși conceptul AGI pare nou, cu mai puțin de 20 de ani de istorie, mitologia din spate lui datează, de fapt, de la începuturile informaticii. Turing, de pildă, se întreba dacă mașinile pot gândi, anticipând că, […]