Prima pagină » Obiective PPC pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră

Obiective PPC pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră

Obiective PPC pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră

Obiectivele pe termen scurt şi lung ale Grupului PPC pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră au fost validate de organizaţia internaţională Science Based Targets initiative (SBTi), după o evaluare detaliată.

SBTi a confirmat că obiectivele de reducere a emisiilor propuse de Grupul PPC sunt pe deplin aliniate cu ţinta de limitare a încălzirii globale la 1,5°C, stabilită prin Acordul de la Paris, şi cu scopul de a atinge emisii net-zero pe întregul lanţ valoric până în 2040, conform unui comunicat transmis redacţiei.

Odată cu această validare oficială din partea SBTi, Grupul PPC se numără în prezent printre cele aproximativ 3.600 de companii şi instituţii financiare care s-au angajat să atingă net-zero. Mai mult, PPC devine primul grup energetic din Grecia care primeşte această validare.

Preşedintele şi CEO-ul Grupului PPC, domnul Georgios Stassis, a declarat: „Odată cu validarea obiectivelor de decarbonizare de către SBTi, Grupul PPC se află oficial pe drumul către atingerea neutralităţii climatice până în 2040, aliniindu-se totodată cu obiectivul Acordului de la Paris de a limita creşterea temperaturii globale la 1,5°C. Din 2019, implementăm constant Pactul verde european în producţia de energie electrică, eliminând treptat unităţile pe bază de lignit şi dezvoltând rapid portofoliul nostru de energie regenerabilă, ca o condiţie esenţială pentru transformarea energetică a Grupului şi un pilon important în efortul naţional de combatere a schimbărilor climatice. Ne menţinem angajamentul faţă de acest obiectiv, integrând în strategia noastră crearea de valoare comună pentru mediu, societate, investitori şi clienţi”, potrivit comunicatului.

Obiectivele pe termen scurt şi lung ale Grupului PPC

Obiectivele pe termen scurt ale Grupului PPC, până în 2030, având ca an de referinţă 2021, validate de SBTi, sunt:

Reducerea cu 73,7% a emisiilor de gaze cu efect de seră tip 1 şi 2 per MWh generat

Reducerea cu 73,7% a emisiilor de gaze cu efect de seră tip 1 şi tip 3/categoria 3 per MWh vândut, legate de activităţile de combustibil şi energie, care acoperă întreaga energie electrică vândută

Reducerea cu 42% a tuturor celorlalte emisii absolute de gaze cu efect de seră tip 3.

Obiectivele pe termen lung ale Grupului PPC, stabilite până în 2040, având ca referinţă anul 2021, includ:

Reducerea cu 98.6% a emisiilor de gaze cu efect de seră tip 1 şi 2 per MWh generat

Reducerea cu 98.4% a emisiilor de gaze cu efect de seră tip 1 şi tip 3/categoria 3 per MWh vândut

Reducerea cu 90% a tuturor celorlalte emisii absolute de gaze cu efect de seră tip 3.

Science Based Targets (SBTi) este o iniţiativă internaţională care încurajează companiile să stabilească obiective pentru reducerea emisiilor lor, pe care le validează pe baza celor mai recente date ştiinţifice referitoare la schimbările climatice. Iniţiativa este o colaborare între organizaţia internaţională non-profit CDP, Pactul Global al Naţiunilor Unite, Institutul Mondial al Resurselor (WRI) şi Fondul Mondial pentru Natură (WWF) şi face parte din angajamentele Coaliţiei „We Mean Business”. SBTi defineşte şi promovează cele mai bune practici în stabilirea de obiective bazate pe date ştiinţifice. Oferind o gamă de resurse şi ghiduri pentru stabilirea obiectivelor, SBTi evaluează şi aprobă independent obiectivele companiilor, asigurându-se că acestea respectă criterii stricte, se menţionează în comunicat.

Criza climatică a devenit una dintre cele mai importante provocări cu care se confruntă umanitatea, aşa cum confirmă studiile ştiinţifice, constatările Grupului Interguvernamental de Experţi privind Schimbările Climatice (IPCC) şi comunitatea internaţională prin Acordul de la Paris din 2015. Scopul central al Acordului de la Paris este de a întări răspunsul global la ameninţarea schimbărilor climatice, menţinând creşterea temperaturii globale în acest secol cu mult sub 2 grade Celsius faţă de nivelurile preindustriale şi de a urmări eforturile de a limita şi mai mult creşterea temperaturii, la 1,5 grade Celsius. Uniunea Europeană şi-a propus să atingă neutralitatea climatică până în 2050 şi, pe termen scurt, să reducă emisiile de gaze cu efect de seră cu 55% până în 2030.

Prin strategia sa proactivă de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră, Grupul PPC se afirmă ca un lider în cadrul reglementărilor europene şi se aliniază în mod constant cu descoperirile ştiinţifice referitoare la climă. Grupul PPC joacă un rol esenţial în sprijinul angajamentelor Greciei de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră, respectând obligaţiile ţării sub Acordul de la Paris, Legea Europeană privind Clima, cadrul de reglementare Fit for 55, precum şi Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale ONU.

Alte articole importante
HONOR lansează MagicOS 10, primul sistem de operare din lume cu inteligență artificială evolutivă
Tehnologie
HONOR lansează MagicOS 10, primul sistem de operare din lume cu inteligență artificială evolutivă
Compania HONOR a lansat MagicOS 10, primul sistem de operare cu agent AI auto-evolutiv. Noua platformă trece de la un sistem clasic la un ecosistem inteligent, capabil să învețe, să acționeze și să se adapteze. În paralel, brandul chinez a anunțat extinderea strategiei sale 1×3×N și lansarea platformei HONOR AI Connect. Noua platformă va crea […]
Cele mai înfiorătoare locuri din lume. De la „Poarta Iadului” la insula păpușilor moarte
Cele mai înfiorătoare locuri din lume. De la „Poarta Iadului” la insula păpușilor moarte
Lumea ascunde locuri înfiorătoare care par desprinse dintr-un coșmar. Fie că este vorbim despre osuarul tapetat cu oase umane din Cehia sau despre craterul care arde de cinci decenii în mijlocul deșertului turkmen, fiecare dintre aceste destinații are o poveste la granița dintre mister, groază și fascinație. Sedlec Ossuary – Catedrala din oase, din Cehia […]
Dacia va lansa un model complet nou, rival pentru Skoda Octavia
Companii
Dacia va lansa un model complet nou, rival pentru Skoda Octavia
Dacia se pregătește să revină pe segmentul break-urilor, pregătind un model complet nou, care va rivaliza cu Skoda Octavia, etalonul clasei. Viitorul automobil va fi încadrat în clasa compactă și va oferi un spațiu generos, un design modern și tehnologii actualizate. Dacia va dezvălui în 2026 break-ul cunoscut acum sub numele de cod C-Neo Dacia […]
ANALIZĂ
Europa antreprenorială: În ce țări prosperă firmele și în ce țări de abia supraviețuiesc
Europa antreprenorială: În ce țări prosperă firmele și în ce țări de abia supraviețuiesc
Europa antreprenorială este un teren plin de oportunități și provocări, unde modul în care prosperă firmele variază semnificativ de la o țară la alta. Conducerea unei afaceri implică riscuri și recompense, iar unele țări europene sunt mai dificile pentru antreprenori. Companiile creează locuri de muncă și stimulează economiile locale. Mai multe firme înseamnă mai multe […]
ANALIZĂ
Marile mistere și cele mai cumplite temeri care vin o dată cu Inteligența Artificială Generală
Marile mistere și cele mai cumplite temeri care vin o dată cu Inteligența Artificială Generală
Ideea că mașinile vor deveni mai inteligente decât oamenii s-a transformat într-un mit colectiv, care domină întreaga industrie tehnologică. Deși conceptul AGI pare nou, cu mai puțin de 20 de ani de istorie, mitologia din spate lui datează, de fapt, de la începuturile informaticii. Turing, de pildă, se întreba dacă mașinile pot gândi, anticipând că, […]
ANALIZĂ
Mii de tineri călătoresc gratis în jurul lumii, în schimbul muncii voluntare. Cât de mult îşi riscă siguranţa?
Mii de tineri călătoresc gratis în jurul lumii, în schimbul muncii voluntare. Cât de mult îşi riscă siguranţa?
Tot mai mulți tineri din întreaga lume renunță la vacanțele clasice și aleg să călătorească gratuit, în schimbul muncii voluntare în hosteluri, ferme sau școli. Platformele online care promit „experiențe autentice de viață” au devenit o industrie globală, cu milioane de utilizatori. Însă în spatele acestor imagini idilice de pe rețelele sociale se ascund povești […]