Prima pagină » Obiective PPC pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră

Obiective PPC pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră

Obiective PPC pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră

Obiectivele pe termen scurt şi lung ale Grupului PPC pentru reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră au fost validate de organizaţia internaţională Science Based Targets initiative (SBTi), după o evaluare detaliată.

SBTi a confirmat că obiectivele de reducere a emisiilor propuse de Grupul PPC sunt pe deplin aliniate cu ţinta de limitare a încălzirii globale la 1,5°C, stabilită prin Acordul de la Paris, şi cu scopul de a atinge emisii net-zero pe întregul lanţ valoric până în 2040, conform unui comunicat transmis redacţiei.

Odată cu această validare oficială din partea SBTi, Grupul PPC se numără în prezent printre cele aproximativ 3.600 de companii şi instituţii financiare care s-au angajat să atingă net-zero. Mai mult, PPC devine primul grup energetic din Grecia care primeşte această validare.

Preşedintele şi CEO-ul Grupului PPC, domnul Georgios Stassis, a declarat: „Odată cu validarea obiectivelor de decarbonizare de către SBTi, Grupul PPC se află oficial pe drumul către atingerea neutralităţii climatice până în 2040, aliniindu-se totodată cu obiectivul Acordului de la Paris de a limita creşterea temperaturii globale la 1,5°C. Din 2019, implementăm constant Pactul verde european în producţia de energie electrică, eliminând treptat unităţile pe bază de lignit şi dezvoltând rapid portofoliul nostru de energie regenerabilă, ca o condiţie esenţială pentru transformarea energetică a Grupului şi un pilon important în efortul naţional de combatere a schimbărilor climatice. Ne menţinem angajamentul faţă de acest obiectiv, integrând în strategia noastră crearea de valoare comună pentru mediu, societate, investitori şi clienţi”, potrivit comunicatului.

Obiectivele pe termen scurt şi lung ale Grupului PPC

Obiectivele pe termen scurt ale Grupului PPC, până în 2030, având ca an de referinţă 2021, validate de SBTi, sunt:

Reducerea cu 73,7% a emisiilor de gaze cu efect de seră tip 1 şi 2 per MWh generat

Reducerea cu 73,7% a emisiilor de gaze cu efect de seră tip 1 şi tip 3/categoria 3 per MWh vândut, legate de activităţile de combustibil şi energie, care acoperă întreaga energie electrică vândută

Reducerea cu 42% a tuturor celorlalte emisii absolute de gaze cu efect de seră tip 3.

Obiectivele pe termen lung ale Grupului PPC, stabilite până în 2040, având ca referinţă anul 2021, includ:

Reducerea cu 98.6% a emisiilor de gaze cu efect de seră tip 1 şi 2 per MWh generat

Reducerea cu 98.4% a emisiilor de gaze cu efect de seră tip 1 şi tip 3/categoria 3 per MWh vândut

Reducerea cu 90% a tuturor celorlalte emisii absolute de gaze cu efect de seră tip 3.

Science Based Targets (SBTi) este o iniţiativă internaţională care încurajează companiile să stabilească obiective pentru reducerea emisiilor lor, pe care le validează pe baza celor mai recente date ştiinţifice referitoare la schimbările climatice. Iniţiativa este o colaborare între organizaţia internaţională non-profit CDP, Pactul Global al Naţiunilor Unite, Institutul Mondial al Resurselor (WRI) şi Fondul Mondial pentru Natură (WWF) şi face parte din angajamentele Coaliţiei „We Mean Business”. SBTi defineşte şi promovează cele mai bune practici în stabilirea de obiective bazate pe date ştiinţifice. Oferind o gamă de resurse şi ghiduri pentru stabilirea obiectivelor, SBTi evaluează şi aprobă independent obiectivele companiilor, asigurându-se că acestea respectă criterii stricte, se menţionează în comunicat.

Criza climatică a devenit una dintre cele mai importante provocări cu care se confruntă umanitatea, aşa cum confirmă studiile ştiinţifice, constatările Grupului Interguvernamental de Experţi privind Schimbările Climatice (IPCC) şi comunitatea internaţională prin Acordul de la Paris din 2015. Scopul central al Acordului de la Paris este de a întări răspunsul global la ameninţarea schimbărilor climatice, menţinând creşterea temperaturii globale în acest secol cu mult sub 2 grade Celsius faţă de nivelurile preindustriale şi de a urmări eforturile de a limita şi mai mult creşterea temperaturii, la 1,5 grade Celsius. Uniunea Europeană şi-a propus să atingă neutralitatea climatică până în 2050 şi, pe termen scurt, să reducă emisiile de gaze cu efect de seră cu 55% până în 2030.

Prin strategia sa proactivă de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră, Grupul PPC se afirmă ca un lider în cadrul reglementărilor europene şi se aliniază în mod constant cu descoperirile ştiinţifice referitoare la climă. Grupul PPC joacă un rol esenţial în sprijinul angajamentelor Greciei de a reduce emisiile de gaze cu efect de seră, respectând obligaţiile ţării sub Acordul de la Paris, Legea Europeană privind Clima, cadrul de reglementare Fit for 55, precum şi Obiectivele de Dezvoltare Durabilă ale ONU.

Alte articole importante
Zece ani de la dezastru: cum a revenit Grecia de pe marginea prăpastiei
Zece ani de la dezastru: cum a revenit Grecia de pe marginea prăpastiei
La un deceniu după ce s-a aflat pe buza prăpastiei, în pragul destrămării economice, Grecia a reușit o redresare spectaculoasă, se arată într-o analiză Fiancial Times. În 2011, Grecia se afundase în cea mai gravă recesiune cunoscută de o economie dezvoltată în timp de pace. Sunt încă vii – și unele au rămas până acum […]
Pilulele contrafăcute la pastila slăbit Wegovy au destabilizat acțiunile Novo Nordisk la bursă
Companii
Pilulele contrafăcute la pastila slăbit Wegovy au destabilizat acțiunile Novo Nordisk la bursă
Wegovy, medicamentul inovativ pentru slăbit dezvoltat de compania daneză Novo Nordisk, se confruntă cu o avalanșă de imitații ilegale pe piața americană, iar efectele încep să se resimtă direct la bursă. Grupul farmaceutic, cunoscut la nivel mondial pentru tratamentele sale revoluționare în domeniul diabetului și al pierderii în greutate, trece printr-o perioadă de tranziție intensă […]
Metoda plicurilor, trendul viral care promite economisire eficientă și disciplină financiară. Care sunt avantajele dar și capcanele de evitat
Metoda plicurilor, trendul viral care promite economisire eficientă și disciplină financiară. Care sunt avantajele dar și capcanele de evitat
Cash stuffing-ul, cunoscut și sub denumirea de metoda plicurilor, a devenit rapid una dintre cele mai populare strategii de bugetare, grație viralității pe TikTok. Videoclipuri cu plicuri frumos etichetate, dosare de buget și bancnote împărțite cu grijă pe categorii domină rețelele sociale, oferind o imagine atrăgătoare a controlului financiar. Însă, dincolo de estetica sa atrăgătoare […]
Ce au descoperit profesorii când studenții le-au dat acces liber la conturile lor de ChatGPT
Analize
Ce au descoperit profesorii când studenții le-au dat acces liber la conturile lor de ChatGPT
Timp de 18 luni, trei studenți britanici au adresat aproape 12.000 de întrebări chatbot-ului de inteligență artificială ChatGPT. L-au consultat pentru eseuri, rețete, cariere, dragoste, sănătate mintală, costume de Halloween și sensul vieții. Ce au învățat profestorii din conversațiile lor?  Într-o lume universitară tot mai competitivă și anxioasă, în care presiunea de a obține note […]
Inteligența artificială a învățat să mintă. Modelele avansate știu când sunt testate și „joacă teatru” ca să păcălească evaluatorii
Tehnologie
Inteligența artificială a învățat să mintă. Modelele avansate știu când sunt testate și „joacă teatru” ca să păcălească evaluatorii
Inteligența artificială a învățat să mintă, iar acest lucru nu mai este o speculație, ci o realitate documentată de cercetători. Pe măsură ce modelele de inteligență artificială devin mai avansate, cresc și capacitățile lor de a păcăli oamenii. Noi cercetări ale echipei Apollo Research au arătat că modelele lingvistice de mari dimensiuni (LLM) devin tot […]
Carina Vasile, designer la Focus Media Outdoor: „Într-un spațiu public saturat de stimuli, designul trebuie să capteze rapid atenția”
Companii
Carina Vasile, designer la Focus Media Outdoor: „Într-un spațiu public saturat de stimuli, designul trebuie să capteze rapid atenția”
Într-o piață outdoor tot mai competitivă, unde fiecare secundă de atenție contează, designul vizual poate face diferența între o campanie memorabilă și una trecută cu vederea. Puterea Financiară a aflat de la Carina Vasile, unul dintre designerii creativi ai Focus Media Outdoor, ce înseamnă să construiești mesaje vizuale puternice pentru spațiul public. De la principii […]