Prima pagină » Pfizer investește 1,2 miliarde de dolari într-un medicament chinezesc împotriva cancerului. Reacție pozitivă pe piețele financiare

Pfizer investește 1,2 miliarde de dolari într-un medicament chinezesc împotriva cancerului. Reacție pozitivă pe piețele financiare

Pfizer investește 1,2 miliarde de dolari într-un medicament chinezesc împotriva cancerului. Reacție pozitivă pe piețele financiare

Pfizer, unul dintre cei mai mari giganți farmaceutici din lume, a semnat un acord de licențiere fără precedent cu o companie chineză, care mizează 1,25 miliarde de dolari pe un tratament experimental împotriva cancerului.

1,25 miliarde de dolari pentru un singur medicament

Într-un acord care stabilește un nou record pentru piața biotehnologică chineză, Pfizer a anunțat că va plăti 1,25 miliarde de dolari în avans pentru a obține licența unui medicament experimental dezvoltat de compania 3 SBio, cu sediul în Shenyang. Medicamentul este în prezent în fază de testare clinică pentru mai multe tipuri de tumori, iar colaborarea cu Pfizer îi oferă o rampă de lansare globală.

Pe lângă suma plătită inițial, Pfizer a promis că va investi suplimentar în plăți condiționate, care ar putea ajunge la 4,8 miliarde de dolari dacă medicamentul atinge toate etapele de aprobare și performanță. Această sumă transformă tranzacția într-una dintre cele mai mari investiții realizate vreodată de un producător occidental într-un tratament din China, scrie Bloomberg.

Potrivit comunicatului oficial, Pfizer va deține drepturi exclusive de dezvoltare și comercializare la nivel global, în timp ce 3SBio se va ocupa de lansarea primului studiu clinic în fază avansată chiar anul acesta, în China.

Acțiunile 3SBio urcă cu 52%, cel mai mare salt din istorie

După anunțul oficial, acțiunile 3SBio au crescut cu până la 52% pe bursa din Hong Kong, ceea ce marchează cel mai mare avans zilnic din istoria companiei. Este a treia zi consecutivă de creșteri, semn al încrederii sporite pe care investitorii o au în potențialul noului medicament, dar și în capacitatea companiei de a livra rezultate la nivel internațional.

În plus față de suma de licențiere, Pfizer va realiza și o investiție de capital de 100 de milioane de dolari în compania listată, ceea ce arată că gigantul american nu este interesat doar de un produs, ci de întregul ecosistem de cercetare și dezvoltare construit de 3SBio.

Competiție directă cu Merck și Keytruda: Pfizer intră în cursa marilor terapii oncologice

Cu acest nou acord, Pfizer intră direct în competiție cu Merck și celebrul său tratament oncologic Keytruda, cel mai vândut medicament din lume. Terapia dezvoltată de 3SBio funcționează pe același principiu cu cea produsă de compania chineză Akeso, care a demonstrat rezultate mai bune decât Keytruda într-un studiu clinic recent, mai notează Bloomberg.

Pfizer a declarat că va produce medicamentul în Statele Unite, dar nu a oferit încă detalii privind calendarul lansării pe alte piețe. Cu toate acestea, mutarea subliniază un interes tot mai mare al marilor jucători occidentali pentru biotehnologiile asiatice. Această tendință este confirmată și de achizițiile recente realizate de companii precum Novo Nordisk și Merck, care au plătit fiecare aproximativ 200 de milioane de dolari în avans pentru tratamente chinezești în domenii precum obezitatea sau afecțiunile cardiovasculare.

Alte articole importante
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își construiește prima brigadă blindată permanentă în străinătate după al Doilea Război Mondial. Cheltuielile militare ating niveluri istorice. Revoluția Bundeswehr și angajamentele NATO Pe 22 mai, localnicii din Vilnius au salutat trecerea tancurilor germane pe străzi, un simbol al legăturilor strânse cu NATO. Brigada 45 Panzer, denumită „Lithuania”, va ajunge la 5.000 de militari […]
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Pe malul Mării Mediterane ia naștere un mega-oraș de peste 180 miliarde $, care va deveni un hub urban și economic de referință în regiune. Proiectul combină infrastructură ultramodernă, facilități rezidențiale și comerciale și concepte inovatoare de dezvoltare urbană, marcând o nouă eră a metropolelor globale. Cel mai scump proiect urban va fi ridicat în […]
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Europa se confruntă cu o criză structurală și trebuie să înțeleagă că modelul său economic și geopolitic nu mai este sustenabil, scriu analiștii The Economist. Războiul, protecționismul și stagnarea economică sunt dovezi ale costurilor antrenate de politicile sale de autosuficiență. Ca o familie nobiliară care își maschează conturile goale, Europa trebuie să renunțe la luxurile […]
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Tot mai mulți români aleg să-și petreacă vacanțele la capătul lumii, într-un loc unde liniștea absolută întâlnește aventura pură. Antarctica, considerată ultima frontieră turistică a planetei, devine noua destinație de vis pentru călătorii români cu spirit de explorator. O croazieră de expediție, în valoare de nu mai puțin de 15.000 de euro, promite o experiență […]
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Italia pune din nou pe şine un nou simbol al eleganței și nostalgiei anilor ’50-’60. Trenul La Dolce Vita Orient Express, un hotel de lux pe șine, promite o experiență unică între design retro, gastronomie de top și peisaje spectaculoase. Preţurile încep de la 3.500 de euro de persoană. Călătoria începe la Roma, în stil […]
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
Coreea de Sud este al treilea exportator mondial de produse cosmetice, după Franța și Statele Unite. Exporturile sud-coreene de cosmetice au crescut de la 650 milioane de dolari în 2011, la 4 miliarde în 2017 și 10 miliarde în 2024. Performanța excepțională a Coreei este susținută de faimosul concept K-beauty, un ritual care pendulează, de […]