Prima pagină » Craiova plătește 30.000 de euro pentru un loc în competiția „Best Christmas Markets in Europe”

Craiova plătește 30.000 de euro pentru un loc în competiția „Best Christmas Markets in Europe”

Craiova plătește 30.000 de euro pentru un loc în competiția „Best Christmas Markets in Europe”
sursă foto: Valahia.News

Craiova va achita aproape 30.000 de euro pentru a fi din nou inclusă în topul celor mai frumoase târguri de Crăciun din Europa. Suma merge către European Best Destinations și include promovare internațională în publicații de prestigiu, precum Forbes, Vogue sau Lonely Planet. Primăria susține că investiția aduce beneficii directe economiei locale, atrăgând turiști și creșteri semnificative ale veniturilor la buget.

Craiova, din nou în competiția internațională pentru cel mai frumos târg de Crăciun

Primăria Craiova a confirmat că va plăti suma de 29.690 de euro către organizația European Best Destinations (EBD) pentru ca municipiul să participe în competiția „Best Christmas Markets in Europe 2025-2026”.

Taxa, redusă de la 39.690 de euro, va fi achitată în lei, la cursul valutar al zilei tranzacției. Suma va fi plătită din bugetul local și din fondurile colectate prin taxa hotelieră. Aceasta include și un plan amplu de promovare internațională.

Reprezentanții administrației locale susțin că participarea în competițiile EBD a adus vizibilitate și beneficii reale pentru oraș. În ultimii ani, Craiova s-a clasat constant în primele poziții. Locul 6 în 2021, locul 3 în 2022 și locul 2 în 2023 și 2024 la categoria târguri de Crăciun. La târgurile de Paște, Craiova a obținut chiar locul 1 în 2023 și 2024, depășind destinații consacrate.

sursă foto: Youtube

Promovare internațională contra cost

Taxa de aproape 30.000 de euro nu asigură doar participarea în competiție, ci și o campanie extinsă de promovare.

EBD oferă vizibilitate prin platforma proprie de turism și prin parteneriate media cu nume importante din presa internațională: Forbes, Vogue, Daily Mail, Euro News, El Mundo, Huffington Post, Condé Nast, Corriere Viaggi, Lonely Planet și altele. În plus, promovarea se face prin newslettere distribuite către 740.000 de abonați internaționali.

Conform datelor oficiale, doar pagina care anunța clasarea Craiovei pe locul 2 la „Best Christmas Markets in Europe 2024” a fost vizualizată de peste 6,3 milioane de călători și distribuită de 528.000 de ori pe rețele sociale.

sursă foto: Reddit

Creșteri masive la veniturile locale

Primăria Craiova susține că beneficiile economice sunt vizibile. Datele oficiale arată o creștere spectaculoasă a veniturilor din taxa hotelieră: 308.375 lei în 2021 și 1.279.915 lei în 2024

Această evoluție este pusă pe seama creșterii numărului de turiști atrași de notorietatea câștigată prin participările la competițiile EBD.

Pe lângă taxe, autoritățile locale menționează și încasările indirecte din parcări, utilizarea domeniului public și creșterea consumului în sectorul privat: restaurante, cafenele, hoteluri, transport local și instituții culturale.

Craiova vrea să devină o destinație turistică europeană

Strategia municipalității dorește să se afirme ca un pol turistic în perioada sărbătorilor, mizând pe târgurile de Crăciun și de Paște.

Beneficiile acestor participări în competițiile europene, având ca efect principal promovarea municipiului Craiova la nivel internațional, s-au reflectat în creșterea vizibilității orașului în media internațională și națională, în creșterea numărului total de turiști ce au vizitat Craiova în ultimii ani – cu și fără cazare, dar și în creșterea încasărilor la bugetul local în mod direct și indirect – din taxa hotelieră, parcări și taxele pe domeniu public, prin efectul asupra economiei locale sau asupra instituțiilor de cultură. Spre exemplu, veniturile obținute în 2024 din taxa hotelieră au fost de 1.279.915 lei, față de 308.375 lei, cât s-a încasat la nivelul anului 2021. Conform statisticilor transmise de European Best Destinations, pagina cu rezultatul final obținut de municipiul Craiova în cadrul competiției The Best Christmas Markets in Europe 2024 – locul al doilea – a fost distribuită de mai mult de 528.000 ori pe rețelele din social-media la nivel internațional și a fost vizualizată de mai mult de 6,3 milioane de călători”, transmit reprezentanții Primăriei.

Oficialii subliniază că fără aceste campanii, Craiova nu ar fi reușit să intre în clasamentele internaționale și să atragă atenția asupra ofertei sale culturale și festive.

Alte articole importante
ANALIZĂ
S-a stabilit cine va cumpăra activele Lukoil. Rafinăria din România, pe listă
S-a stabilit cine va cumpăra activele Lukoil. Rafinăria din România, pe listă
Grupul petrolier rus Lukoil, afectat de sancțiunile recente impuse de SUA, a anunțat joi că va vinde activele internaționale ale companiei. Oferta a venit de la traderul global Gunvor. Aceasta poartă negocieri pentru achiziționarea filialei Lukoil International GmbH, deținută 100% de PJSC Lukoil. Vânzarea activelor Lukoil, mutare decisivă „Termenii cheie ai tranzacției au fost conveniți […]
OPPO lansează seria Find X9 cu cameră de 200 MP și baterie de peste 7000 mAh. Cât costă în România
Tehnologie
OPPO lansează seria Find X9 cu cameră de 200 MP și baterie de peste 7000 mAh. Cât costă în România
OPPO a lansat noua serie Find X9, cu îmbunătățiri considerabile față de modelele anterioare. Telefoanele vin cu o cameră Hasselblad de 200 MP, baterii mari, de peste 7.000 mAh, și funcții de inteligență artificială. OPPO lansează seria Find X9. Ce promit noile telefoane OPPO și-a prezentat cele mai noi telefoane de top, Find X9 și […]
Tehnologia cuantică iese din laborator și intră în lumea reală
Tehnologia cuantică iese din laborator și intră în lumea reală
Revoluția cuantică nu mai e o promisiune îndepărtată. Studiul publicat zilele trecute de echipa de cercetare a companiei Google a încredințat comunitățile științifice că suntem aproape de un nou salt tehnologic. Cei mai mulți estimează că noile tehnologii vor influența viața reală în câțiva ani. Pesimiștii spun că vor mai trece câteva decenii. Pentru a […]
Donald Trump și Xi Jinping au făcut pace la Busan. Ce conține acordul economic între cei doi rivali
Donald Trump și Xi Jinping au făcut pace la Busan. Ce conține acordul economic între cei doi rivali
Întâlnirea dintre Donald Trump și Xi Jinping, desfășurată în Coreea de Sud, a fost descrisă de liderul american drept „incredibilă”. Trump a afirmat că disputa privind aprovizionarea cu pământuri rare a fost rezolvată complet. El a adăugat că urmează să viziteze China în luna aprilie. Potrivit presei de stat chineze, Xi a declarat că s-a […]
Mega Image investește 3,3 mil. € în programul „Gusturi românești” și vine cu un record de 3.000 tone de roșii la raft
Mega Image investește 3,3 mil. € în programul „Gusturi românești” și vine cu un record de 3.000 tone de roșii la raft
Mega Image a anunțat investiții de 3,3 milioane de euro în programul „Gusturi românești de la gospodari”. De asemenea, programul a depășit un record de peste 3.000 de tone de roșii livrate la raft în sezon. Retailerul marchează 11 ani de parteneriat cu fermierii locali. sursă foto: ZF Mega Image aniversează 11 ani de parteneriat: […]
ESA a testat scenariul unei furtuni solare care ar distruge sateliții și ar paraliza Pământul
Tehnologie
ESA a testat scenariul unei furtuni solare care ar distruge sateliții și ar paraliza Pământul
Agenția Spațială Europeană (ESA) a simulat o furtună solară de magnitudinea evenimentului Carrington din 1859. Rezultatele arată că niciun satelit nu ar fi complet protejat, iar rețelele electrice de pe Pământ ar putea ceda în lanț. ESA a pus la încercare „coșmarul cosmic” al omenirii La centrul ESA din Darmstadt, experții au recreat condițiile unei […]