Prima pagină » Producătorii au început să reducă ingredientele de calitate și le înlocuiesc cu arome artificiale, pentru a economisi bani

Producătorii au început să reducă ingredientele de calitate și le înlocuiesc cu arome artificiale, pentru a economisi bani

Producătorii au început să reducă ingredientele de calitate și le înlocuiesc cu arome artificiale, pentru a economisi bani
Producătorii reduc ingredientele de calitate și le înlocuiesc cu arome artificiale. Foto: Freepik

Tot mai mulți producători alimentari reduc proporția ingredientelor de calitate superioară în produsele lor, înlocuindu-le cu arome artificiale sau ingrediente mai ieftine, pentru a economisi costuri. Pentru cumpărători, aceste modificări sunt greu de observat și de înțeles. De exemplu, în loc de unt sau carne, unele produse conțin apă sau arome sintetice.

Schimbări greu de observat în supermarket

În magazine, modificările din compoziția produselor favorite trec adesea neobservate. Asociația pentru protecția consumatorilor din Hamburg consideră această practică un truc menit să păcălească clienții.

„Consumatorii cumpără aparent același produs, dar primesc mai puțină calitate pentru banii lor”, explică, pentru der Spiegel, Armin Valet, expert în domeniul alimentației din cadrul asociației. Această practică, numită „skimpflation”, este legală, atâta timp cât schimbările sunt indicate corect pe ambalaj. Pentru producători, modificările sunt o metodă de a reduce costurile de producție în condițiile în care prețurile materiilor prime cresc, menținând însă prețul de vânzare neschimbat.

Lista produselor afectate

Recent, asociația a publicat o listă cu produse la care s-au făcut astfel de modificări. Printre ele se numără crema de ciocolată cu alune „Lieblings Nuss-Nougat-Creme” de la Netto, unde procentul de alune a scăzut de la 20% la 13%. Până în prezent, lanțul de magazine nu a oferit un răspuns oficial la această situație.

În cazul ketchup-ului mărcii proprii Kaufland, KClassic, s-a înlocuit pasta de tomate dublu concentrată (73%) cu una simplu concentrată (72%). Reprezentanții Kaufland au explicat că rețeta este ajustată periodic, iar la începutul anului a fost schimbat furnizorul. Testele senzoriale au confirmat că produsul corespunde așteptărilor clienților.

Alte exemple de reducere a calității

Un alt caz este sosul „Feinschmecker Zitronen Butter Sauce” de la Knorr, unde conținutul de unt a fost redus de la 25% la 10%, consumatorii fiind sfătuiți să adauge ei înșiși câte cinci grame de unt. Compania Unilever nu a răspuns solicitărilor de clarificare.

Și la brânza topită „Milkana cremig leicht” s-a redus cantitatea de brânză de la 65% la 42%. Producătorul Savencia susține că modificarea a îmbunătățit calitatea, întrucât acum produsul conține unt, iar procentul de grăsime este mai mare decât înainte. Pe ambalaj apare mențiunea „Acum și mai gustos”, potrivit unei purtătoare de cuvânt.

Reprezentanții industriei susțin că aceste ajustări sunt necesare pentru a face față creșterii costurilor materiilor prime și pentru a menține prețurile accesibile pentru consumatori.

Practicile de reducere a cantității ingredientelor de calitate în favoarea unor substituenți mai ieftini sunt greu de observat pentru consumatori, care astfel plătesc la fel, dar primesc produse cu calitate redusă. Asociațiile pentru protecția consumatorilor atrag atenția asupra acestei situații și cer mai multă transparență din partea producătorilor.

Alte articole importante
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își construiește prima brigadă blindată permanentă în străinătate după al Doilea Război Mondial. Cheltuielile militare ating niveluri istorice. Revoluția Bundeswehr și angajamentele NATO Pe 22 mai, localnicii din Vilnius au salutat trecerea tancurilor germane pe străzi, un simbol al legăturilor strânse cu NATO. Brigada 45 Panzer, denumită „Lithuania”, va ajunge la 5.000 de militari […]
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Pe malul Mării Mediterane ia naștere un mega-oraș de peste 180 miliarde $, care va deveni un hub urban și economic de referință în regiune. Proiectul combină infrastructură ultramodernă, facilități rezidențiale și comerciale și concepte inovatoare de dezvoltare urbană, marcând o nouă eră a metropolelor globale. Cel mai scump proiect urban va fi ridicat în […]
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Europa se confruntă cu o criză structurală și trebuie să înțeleagă că modelul său economic și geopolitic nu mai este sustenabil, scriu analiștii The Economist. Războiul, protecționismul și stagnarea economică sunt dovezi ale costurilor antrenate de politicile sale de autosuficiență. Ca o familie nobiliară care își maschează conturile goale, Europa trebuie să renunțe la luxurile […]
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Tot mai mulți români aleg să-și petreacă vacanțele la capătul lumii, într-un loc unde liniștea absolută întâlnește aventura pură. Antarctica, considerată ultima frontieră turistică a planetei, devine noua destinație de vis pentru călătorii români cu spirit de explorator. O croazieră de expediție, în valoare de nu mai puțin de 15.000 de euro, promite o experiență […]
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Italia pune din nou pe şine un nou simbol al eleganței și nostalgiei anilor ’50-’60. Trenul La Dolce Vita Orient Express, un hotel de lux pe șine, promite o experiență unică între design retro, gastronomie de top și peisaje spectaculoase. Preţurile încep de la 3.500 de euro de persoană. Călătoria începe la Roma, în stil […]
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
Coreea de Sud este al treilea exportator mondial de produse cosmetice, după Franța și Statele Unite. Exporturile sud-coreene de cosmetice au crescut de la 650 milioane de dolari în 2011, la 4 miliarde în 2017 și 10 miliarde în 2024. Performanța excepțională a Coreei este susținută de faimosul concept K-beauty, un ritual care pendulează, de […]