Prima pagină » Lanțul german de magazine cu preț unic de 5 lei ia cu asalt piața de retail din România

Lanțul german de magazine cu preț unic de 5 lei ia cu asalt piața de retail din România

Lanțul german de magazine cu preț unic de 5 lei ia cu asalt piața de retail din România
Un magazin german ia cu asalt piața de retail. Foto: Freepik

Începând din anul 2022, piața de retail din România a fost marcată de intrarea unui nou jucător important, care a devenit rapid un competitor de temut pentru branduri consacrate precum Pepco, Kik și Jumbo. Este vorba despre lanțul german TEDi, care se remarcă prin vânzarea produselor la prețul unic de doar 5 lei. Retailerul german are planuri ambițioase de extindere în țara noastră, iar recent a inaugurat un nou magazin în județul Olt.

TEDi – un jucător important pe piața românească

Piața de retail din România rămâne extrem de ofertantă pentru marii jucători, iar TEDi a profitat de această oportunitate. Primul magazin TEDi din România a fost deschis pe 17 martie 2022, în Baia Mare. Retailerul german oferă o gamă variată de produse: articole pentru casă, ustensile de bricolaj, drogherie și cosmetice, produse pentru animale de companie, electronice mici, veselă, decorațiuni, papetărie și jucării.

Fondat în 2004 în Dortmund, TEDi a crescut rapid: cu peste 3.000 de magazine în 15 țări europene, este unul dintre cei mai mari jucători din comerțul global.

Magazinele TEDi se bazează pe vânzarea produselor la prețuri accesibile, în jur de 5-6 lei, ceea ce a contribuit semnificativ la succesul lor pe piața românească. În prezent, TEDi deține aproape 60 de magazine în România, iar planurile de extindere sunt foarte ambițioase.

Cel mai recent magazin a fost deschis pe 12 februarie 2025 în orașul Caracal, județul Olt. Dar expansiunea nu se oprește aici: TEDi intenționează să inaugureze în acest an aproximativ 30 de magazine noi în România. Pe termen lung, compania urmărește să ajungă la o rețea de 250 de supermarketuri în țară.

Cristian Pușcoi, Manager Expansiune & Construcții (ROM) TEDi Retail Shop, a declarat pentru Retail.ro:

„Pentru anul 2025, ne concentrăm în continuare pe extindere și pe consolidarea rețelei noastre de magazine. Planificăm să deschidem aproximativ 30 de magazine noi pentru a ne extinde prezența actuală de aproximativ 50 de magazine în România. Pe termen lung, vedem un potențial de 250 de magazine în România. De asemenea, suntem deschiși să ne dezvoltăm și prin achiziții, dacă apar oportunități favorabile.”

Oferte variate și prețuri stabile pentru clienți

Pe lângă extinderea rețelei, TEDi își propune să diversifice și să crească numărul produselor disponibile în magazinele sale. Majoritatea noilor articole vor păstra prețul accesibil de 5-6 lei, ceea ce face ca TEDi să devină un concurent și mai serios pentru branduri precum Pepco, Kik sau Jumbo.

Managerul lanțului de retail a mai adăugat:

„Un alt obiectiv important este dezvoltarea gamei noastre de produse. Ne dorim să devenim și mai moderni, mai actuali și mai atrăgători. În același timp, clienții noștri pot conta pe prețuri stabile – 4.000 de articole din sortimentul nostru costă permanent 6 lei sau chiar mai puțin.”

TEDi continuă să cucerească piața românească prin prețuri mici și o ofertă variată, iar ritmul alert de extindere anunță o competiție tot mai acerbă în sectorul retail. Rămâne de urmărit cum vor reacționa competitorii tradiționali la această provocare.

Alte articole importante
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își ridică o armată „înspăimântătoare”
Germania își construiește prima brigadă blindată permanentă în străinătate după al Doilea Război Mondial. Cheltuielile militare ating niveluri istorice. Revoluția Bundeswehr și angajamentele NATO Pe 22 mai, localnicii din Vilnius au salutat trecerea tancurilor germane pe străzi, un simbol al legăturilor strânse cu NATO. Brigada 45 Panzer, denumită „Lithuania”, va ajunge la 5.000 de militari […]
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Unde se ridică un mega-oraș de peste 180 miliarde $ (VIDEO)
Pe malul Mării Mediterane ia naștere un mega-oraș de peste 180 miliarde $, care va deveni un hub urban și economic de referință în regiune. Proiectul combină infrastructură ultramodernă, facilități rezidențiale și comerciale și concepte inovatoare de dezvoltare urbană, marcând o nouă eră a metropolelor globale. Cel mai scump proiect urban va fi ridicat în […]
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Costul iluziilor: cinci tipuri de „lux” pe care Europa nu și le mai permite
Europa se confruntă cu o criză structurală și trebuie să înțeleagă că modelul său economic și geopolitic nu mai este sustenabil, scriu analiștii The Economist. Războiul, protecționismul și stagnarea economică sunt dovezi ale costurilor antrenate de politicile sale de autosuficiență. Ca o familie nobiliară care își maschează conturile goale, Europa trebuie să renunțe la luxurile […]
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Cum arată croaziera de 15.000 de euro pentru care românii plătesc tot mai des să ajungă la capătul lumii
Tot mai mulți români aleg să-și petreacă vacanțele la capătul lumii, într-un loc unde liniștea absolută întâlnește aventura pură. Antarctica, considerată ultima frontieră turistică a planetei, devine noua destinație de vis pentru călătorii români cu spirit de explorator. O croazieră de expediție, în valoare de nu mai puțin de 15.000 de euro, promite o experiență […]
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Trenul Orient Express revine în Italia cu o experiență de lux de 24 de ore. Cât costă călătoria
Italia pune din nou pe şine un nou simbol al eleganței și nostalgiei anilor ’50-’60. Trenul La Dolce Vita Orient Express, un hotel de lux pe șine, promite o experiență unică între design retro, gastronomie de top și peisaje spectaculoase. Preţurile încep de la 3.500 de euro de persoană. Călătoria începe la Roma, în stil […]
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
În ce țară sunt produse faimoasele cosmetice coreene?
Coreea de Sud este al treilea exportator mondial de produse cosmetice, după Franța și Statele Unite. Exporturile sud-coreene de cosmetice au crescut de la 650 milioane de dolari în 2011, la 4 miliarde în 2017 și 10 miliarde în 2024. Performanța excepțională a Coreei este susținută de faimosul concept K-beauty, un ritual care pendulează, de […]