Prima pagină » Profitul BYD scade pentru prima dată în ultimii trei ani și jumătate

Profitul BYD scade pentru prima dată în ultimii trei ani și jumătate

Profitul BYD scade pentru prima dată în ultimii trei ani și jumătate
Foto: BYD

Profitul trimestrial al BYD, unul dintre cei mai mari producători de vehicule electrice din lume, a înregistrat prima scădere după trei ani și jumătate de creștere continuă.

Evoluția reflectă provocările tot mai mari cu care se confruntă industria auto electrică, de la costurile materiilor prime la intensificarea concurenței pe piața globală.

Profitul BYD în scădere după trei ani de creștere continuă

Profitul BYD scade pentru prima dată în ultimii trei ani și jumătate

Fotografii: Shutterstock

Producătorul chinez de vehicule electrice BYD (Build Your Dreams) a înregistrat pentru prima dată în ultimii trei ani și jumătate o scădere a profitului trimestrial. Acest recul vine pe fondul încetinirii expansiunii companiei, influențată de campania guvernamentală împotriva războaielor de prețuri, relatează Reuters.

Profitul net al celui mai mare c0nstructor de EV-uri din lume a ajuns la 6,4 miliarde de yuani (aproximativ 894,7 milioane de dolari) în cel de-al doilea trimestru al anului, în scădere cu 29,9% față de aceeași perioadă din 2024. Asta, după ce, în primul trimestru, profitul crescuse cu 100,4%. În același timp, veniturile companiei au urcat cu 14%, până la 200,9 miliarde de yuani, până la 30 iunie. Profitul cumulat pe primul semestru a crescut cu 13,8%, pe fondul unui avans al veniturilor de 23,3%.

Principalul rival chinez al Tesla s-a confruntat în ultimele luni cu o serie de dificultăți, pe măsură ce autoritățile chineze au cerut oprirea războiului dur al prețurilor, care a pus presiune pe marjele de profit în întreaga industrie. BYD și-a propus să vândă 5,5 milioane de vehicule la nivel global în acest an, însă în primele șapte luni ale anului a comercializat 2,49 milioane de unități, atingând 45% din obiectivul stabilit.

Analiștii Nomura spun că perspectivele ca BYD să-și atingă obiectivele pentru întregul an par pesimiste. Aceștia au estimat că producătorul chinez va vinde între 5 și 5,2 milioane de vehicule în 2025.

BYD a depășit Tesla la venituri

BYD, care realizează aproape 80% din vânzări în China, a înregistrat în iulie a treia scădere consecutivă a vânzărilor pe piața internă, iar producția sa a scăzut pentru prima dată în ultimele 17 luni. Compania a redus ritmul producției și a amânat extinderea capacităților în fabricile din China.

În luna iunie, BYD s-a numărat printre constructorii auto care au promis să efectueze plăți către furnizori în termen de 60 de zile, după ce autoritățile chineze au cerut plăți mai rapide și stoparea războiului de prețuri. Această măsură a determinat analiștii să monitorizeze mai atent capitalul de lucru al BYD și al altor producători auto. Capitalul de lucru reprezintă diferența dintre activele curente și datoriile curente ale unei companii și arată resursele disponibile pentru cheltuielile zilnice.

În primul trimestru, venitul net al BYD de 1,26 miliarde de dolari a depășit cele 934 de milioane de dolari ale Tesla. A fost prima dată când gigantul chinez a depășit compania lui Elon Musk la această măsură a profitului, potrivit Investors.com.

Deficitul de capital de lucru al BYD a crescut la 122,7 miliarde de yuani la 30 iunie, comparativ cu 95,8 miliarde de yuani la sfârșitul lunii martie, iar la finalul anului 2024 se situa la 125,4 miliarde de yuani. Raportul datorii/active a urcat la 71,1% la sfârșitul lunii iunie, de la 70,7% la finele primului trimestru.

Alte articole importante
Statul intră în competiție cu IMM-urile pentru finanțare. Avertisment dur din partea consultanților de management
Statul intră în competiție cu IMM-urile pentru finanțare. Avertisment dur din partea consultanților de management
România traversează una dintre cele mai tensionate perioade pentru mediul investițional din ultimele două decenii, în ciuda faptului că are la dispoziție cele mai mari bugete de investiții din istorie, prin PNRR și programele regionale. Asociația Consultanților în Management din România (AMCOR) avertizează că blocajele sistemice, lipsa de predictibilitate și competiția directă dintre stat și […]
Adoptarea euro în Bulgaria, un test major pentru mediul de afaceri. Lecții relevante pentru România
Adoptarea euro în Bulgaria, un test major pentru mediul de afaceri. Lecții relevante pentru România
Bulgaria se pregătește să adopte moneda euro la 1 ianuarie 2026, un moment considerat decisiv pentru economia țării și pentru companiile active pe piața locală. Intrarea în zona euro marchează începutul unei transformări structurale, cu impact asupra stabilității economice, accesului la finanțare și relațiilor comerciale internaționale. Experiența Bulgariei este urmărită atent și în România, unde […]
China cumpără aur din Rusia: vânzările din noiembrie au doborât un record istoric
China cumpără aur din Rusia: vânzările din noiembrie au doborât un record istoric
Volumul total al livrărilor de aur rusesc către China s-a ridicat la 1,9 miliarde de dolari în 11 luni ale anului 2025. Pentru prima dată în istoria comerțului dintre Beijing și Moscova, vânzările de metal prețios au atins astfel de volume. Exporturile de aur în 2024 a fost de doar 223 de milioane de dolari […]
DECLARAȚII EXCLUSIVE
Mariana Rufa, directoarea Asociației Businessului European: „România, pentru Republica Moldova, este cel mai important partener din punct de vedere comercial”
Mariana Rufa, directoarea Asociației Businessului European: „România, pentru Republica Moldova, este cel mai important partener din punct de vedere comercial”
Integrarea economică dintre România și Republica Moldova nu este doar o consecință naturală a proximității geografice, ci rezultatul unui proces mai amplu de aliniere legislativă europeană, spune Mariana Rufa, directoarea Asociației Businessului European (EBA). Cadrul legislativ este dublat de politici de convergență instituțională și decizii strategice de investiții, adaugă executivul EBA, într-un interviu acordat în […]
Europa riscă să piardă investiţii-cheie în industria auto. Avertisment dur de la CEO-ul Stellantis
Companii
Europa riscă să piardă investiţii-cheie în industria auto. Avertisment dur de la CEO-ul Stellantis
Directorul general al grupului Stellantis, Antonio Filosa, avertizează că noul pachet de măsuri pentru industria auto, prezentat recent de Comisia Europeană, riscă să descurajeze investiţiile majore ale producătorilor în Europa. Declaraţiile au fost făcute într-un interviu acordat publicaţiei Financial Times şi vin într-un moment de tensiune maximă pentru sectorul auto european, aflat la intersecţia dintre […]
ANALIZĂ
China accelerează cursa pentru cipuri AI proprii. Alternativa locală la Nvidia, pas decisiv pentru controlul infrastructurilor critice
Tehnologie
China accelerează cursa pentru cipuri AI proprii. Alternativa locală la Nvidia, pas decisiv pentru controlul infrastructurilor critice
Anunțul Moore Threads Technology privind lansarea unei noi generații de cipuri pentru inteligență artificială marchează un nou pas în strategia Chinei de a-și reduce dependența de tehnologiile occidentale critice. Compania, fondată de un fost executiv Nvidia, vine cu o arhitectură proprie care promite creșteri semnificative de performanță și eficiență energetică, scrie Bloomberg. Și asta într-un […]