Platforma Reddit a raportat venituri de jumătate de miliard de dolari într-un singur trimestru, consolidându-și poziția pe piața digitală.
Peste 90% din această sumă provine din publicitate, semn că modelul său de monetizare bazat pe conținut generat de utilizatori continuă să atragă branduri și investitori.
Foto: Pixabay
Reddit a raportat venituri de aproximativ 500 de milioane de dolari în cel de-al doilea trimestru al anului în curs. Acestea au fost impulsionate de investițiile făcute de companie în inteligență artificială și în extinderea segmentului de publicitate. Cea mai mare parte a veniturilor continuă să provină din publicitate, care a generat 465 de milioane de dolari, adică 93% din total, conform datelor publicate de TechCrunch.
În luna anterioară, Reddit a introdus două noi instrumente pentru agenții de publicitate: Reddit Insights și Conversation Summary Add-ons. Primul dintre acestea analizează miliarde de postări și comentarii pentru a identifica tendințe și a furniza informații utile în timp real pentru campanii. Celălalt instrument le oferă posibilitatea de a încorpora în reclame discuții reale ale utilizatorilor despre produse și branduri.
Platforma americană de agregare de știri sociale și forumuri de socializare a înregistrat o creștere și pe segmentul „alte venituri”. Aceasta include licențierea datelor, adică acorduri cu companii din domeniul inteligenței artificiale care plătesc pentru acces la conținutul Reddit. Categoria a înregistrat un avans anual de 24%, ajungând la 35 de milioane de dolari, comparativ cu cele 28,1 milioane din aceeași perioadă a anului trecut.
Reddit a încheiat deja parteneriate de licențiere a conținutului cu actori importanți din AI, precum Google și OpenAI. Deși recente, aceste acorduri par să genereze deja venituri constante, cu perspective solide pe termen lung.
O altă inovație importantă bazată pe AI este Reddit Answers, lansată în decembrie anul trecut, este un instrument conversațional care oferă răspunsuri și care a crescut rapid, atrăgând șase milioane de utilizatori săptămânal, față de doar un milion în trimestrul anterior. Într-o scrisoare trimisă acționarilor, CEO-ul Steve Huffman a declarat că Reddit își propune să integreze mai profund acest instrument în mecanismul principal de căutare, transformând funcția de căutare într-un element central al experienței pe platformă.
Reddit este evaluat în prezent la un preț premium în comparație cu competitorii săi, tranzacționându-se la un preț de 74,57 ori mai mare decât câștigurile sale proiectate pentru următoarele 12 luni, mult peste cele ale Pinterest – 19,39, și Snap’s – 27.54, potrivit Reuters.